2015-04-06, 20:03
Bannlyst
Nu är negersäsongen här igen, bor i centrala Göteborg och idag började negerungarna hörja på min innergård. I mitt område röstar de flesta på V,MP,S samt FI och de verkar inte bry sig, gick förbi påväg till affären och tre små lakritsbarn stod och gapade åt mig bara skrek och slängde grus mot mig. Vart fan är de vuxna? Sitter de hemma och lyssnar på djungeltrummor så högt att de inte hör? Eller skiter de bara fullständigt i att deras barn för ett jävla oväsen. Hela jävla dagen har de hållt igång bara gapat och härjat åt förbipasserande. Vad kan man göra åt detta?
Citera
2015-04-06, 21:16
Medlem
bubblisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finsk-tattare
Nu är negersäsongen här igen, bor i centrala Göteborg och idag började negerungarna hörja på min innergård. I mitt område röstar de flesta på V,MP,S samt FI och de verkar inte bry sig, gick förbi påväg till affären och tre små lakritsbarn stod och gapade åt mig bara skrek och slängde grus mot mig. Vart fan är de vuxna? Sitter de hemma och lyssnar på djungeltrummor så högt att de inte hör? Eller skiter de bara fullständigt i att deras barn för ett jävla oväsen. Hela jävla dagen har de hållt igång bara gapat och härjat åt förbipasserande. Vad kan man göra åt detta?

Get used to it eller flytta tillbaka till Västerås eller va du nu sa att du kom ifrån.
Citera
2015-04-06, 21:48
Medlem
Hjälp! När brukar ungar sluta upp med att ha så satans mycket överskottsenergi? När lär de sig att springa smidigt och inte klampa med hälarna i golvet? Kan det bli bättre när skitungen börjar skolan tro eller kommer jag behöva stå ut med dusandet tills han blir tonåring? Jag blir skogstokig! Det är en bostadsrätt jag bor i och jag stortrivs förutom den här satungen som bor ovanför!!!
Citera
2015-04-06, 22:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4r4h93
Har pratat med dem en gång när de var ut med sin dotters hund som de passade. Då kom vi in på husdjur, de har inga förutom den som de passar ibland. Men ljudet kommer oberoende om de har hunden där eller inte..

De kanske ljög??
Citera
2015-04-06, 22:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appleskrutt
Hjälp! När brukar ungar sluta upp med att ha så satans mycket överskottsenergi? När lär de sig att springa smidigt och inte klampa med hälarna i golvet?
När dom flyttar hemifrån.
Citera
2015-04-11, 12:07
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Inte för att jag planerar att göra något åt det, och inte stör det egentligen så mycket men nu till problemet.

Min granne ovanför gör något varje dag, flera gånger om dagen. Har ingen aning om exakt vad denne gör, men det låter precis som om man skulle släppa en pingisboll och låta den studsa över golvet. Inte ett så farligt störande ljud, men blir ju fan nyfiken. Detta har pågått i ett år och flera gånger om dagen, från morgon till kväll. Börjar nästan vilja gå upp och fråga vad de gör. Inte för att det stör utan för att jag är nyfiken..

Har en liknande grej.. 3-4 gånger i veckan så låter det som grannen tappar en typ skruv och den studsar några gånger på golvet. Men låter exakt likadant varje gång så är antagligen inte det.
Klart nyfiken på vad det kan vara.
Citera
2015-04-11, 13:07
Medlem
S4r4h93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har en liknande grej.. 3-4 gånger i veckan så låter det som grannen tappar en typ skruv och den studsar några gånger på golvet. Men låter exakt likadant varje gång så är antagligen inte det.
Klart nyfiken på vad det kan vara.

Ganska långt exakt samma, men för min del låter det som en pingisboll. Låter just som den tappas och studsar några gånger, alltid exakt likadant och samma ställe. Inte är det egentligen störande eller så, men nyfiken blir man ju
Citera
2015-04-11, 23:37
Medlem
Bongomans avatar
Här kommer en lite olustig historia om galna grannar. Tänk villaidyll och allt är frid och fröjd. Plötsligt flyttar en trädgårdsintresserad ex-politiker (sosse) med fru som också vill bli politiker in och tänker att de ska göra något fint. Plötsligt försvinner en gränsmarkering (upp till 6 års fängelse) och 2 meter häck. Hela världen kan nu se in på fruns kropp när hon solbadar. Snabbt fram med några plantor för att plugga hålet. Hur länge fick de stå kvar? Exakt 3 dagar! Dumma grannen gräver upp plantor som står på min sida om gränsen.

Ett litet utdrag ur lagen med informationen om fängelsestraffet markerat med rödpenna placeras i brevlådan. Nu arrangerar han om stenarna och tar bort ölandsstenen och lägger dit en annan mindre sten som han kanske tror är en gränssten. Tyvärr, att lägga dit en egen sten ger också fängelse. Endast lantmätare får anvisa gränser. Två nya plantor dyker upp som ersättning för de uppgrävda. Han har alltså insett allvaret i att såga ner gemensam häck.

Eftersom det är gärningen som är straffbar och inte resultatet så kvarstår faktum. Var fan är stenen och hur ska det solbadas i sommar?

Slutsats? Sossar ska bo i lägenhet.
Citera
2015-04-12, 21:46
Medlem
Varför är vissa personer så oerhört ängsliga? Är det hela världen om någon kan se dig när du solar? Antagligen finns det inget dom helst intresse av att se på dig eller din fru. De flesta villaägare brukar vara tämligen oattraktiva enligt min erfarenhet.
Citera
2015-04-12, 22:07
Medlem
Anon2s avatar
Känner mig lite "lyckligt lottad" (fast det var ju ett medvetet val) att jag bor högst upp i huset när jag läser om så många som får in störande ljud från grannen ovan.

Men jag har en granne bredvid som ibland förstör min nattsömn.
Ibland börjar han snacka i telefon i en jävla massa timmar non-stop på natten. Rekordet hittills var nog 4 timmar non-stop. Alltså jag kan inte med ord beskriva hur galen det gör mig.
Inte undra på att han är singel när han är en så irriterande pratkvarn, och han pausar aldrig för att låta den andra snacka, utan det är en konstant flod av babbel i 4 timmar. Helt jävla otroligt.

Jag måste börja fundera på att skaffa en sängmadrass som jag kan sova på i vardagsrummet när han aktiverar sin jävla mun.

Och sen fattar jag inte hur ljudet kan gå så lätt genom väggen, väggen måste fan vara gjord av papper. Jag borde ha köpt en lägenhet som är byggd efter 1999..
Citat:
Inte för att jag planerar att göra något åt det, och inte stör det egentligen så mycket men nu till problemet.

Min granne ovanför gör något varje dag, flera gånger om dagen. Har ingen aning om exakt vad denne gör, men det låter precis som om man skulle släppa en pingisboll och låta den studsa över golvet. Inte ett så farligt störande ljud, men blir ju fan nyfiken. Detta har pågått i ett år och flera gånger om dagen, från morgon till kväll. Börjar nästan vilja gå upp och fråga vad de gör. Inte för att det stör utan för att jag är nyfiken..
Det kanske är så enkelt som att hen studsar en pingisboll när hen har tråkigt?
När jag var yngre så brukade jag ibland studsa en tennisboll mot väggen när jag hade tråkigt.
Citera
2015-04-13, 10:11
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Varför är vissa personer så oerhört ängsliga? Är det hela världen om någon kan se dig när du solar? Antagligen finns det inget dom helst intresse av att se på dig eller din fru. De flesta villaägare brukar vara tämligen oattraktiva enligt min erfarenhet.

Det har inte hindrat traktens prepubertala småpojkar. När de står utanför i flock och kommenterar utseendet på fruns bröst är man glad att det finns en häck. Om du vill kan du flytta in på Skansen med din flickvän. Jag önskar privatliv. Om du inte vill ha det är din ensak.
Citera
2015-04-15, 00:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det har inte hindrat traktens prepubertala småpojkar. När de står utanför i flock och kommenterar utseendet på fruns bröst är man glad att det finns en häck. Om du vill kan du flytta in på Skansen med din flickvän. Jag önskar privatliv. Om du inte vill ha det är din ensak.

Såg du vad bra du fick till där?...."...och kommenterar utseendet på fruns bröst är man glad att det finns en häck."

Men jag håller med dig i sak...häck är en trevlig rumsskapare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in