Är jag för fjantig eller är det här irriterande beteende från grann(jävel)en? Han spelar sin jävla elgitarr flera timmar i sträck, minst 3-4 och ofta fram till 21 på kvällen. Han spelar så högt så att grannen under mig kan höra honom. Ja herregud, jag kan höra honom från källaren. Det låter elakt, men han är riktigt dålig så det gör ju det hela värre liksom. När han har öppen balkong kan jag höra det från mitt jobb, och det är typ sex minuters gångväg från mitt hus.
När det är fint väder får man höra honom när han sitter på balkongen med en gitarr och sjunger och tror han är trubadur. (Visst, det roar mig lite. Han är urusel och jag har sett och hört folk på gatan skratta åt honom.

) Likaså där är det svinhögt.
Nu har han ju skaffat flickvän så nu på helgerna väcks jag runt åtta när sängen ovanför knirrar och hon tjuter. Allvarligt, han är som en duracellkanin. Jag har haft besök som sovit över och de har undrat om han håller på att knulla ihjäl henne i princip. Det är inte normal takt om man säger så.
Sen hans jävla tv-tittande... Han kan inte titta på film eller tv på normal volym. Nej nej, det måste vara så högt som möjligt så det ekar av skottlossningar och bomber.
Det som irriterar mig mest för att det är så sjukt och som får mig att fundera på hans mentala hälsa: Vad fan gör människan för ljud på toaletten? Det låter som att han sitter och trummar på badkaret när han sitter på toan. Allvarligt, som med en pinne eller något. Det låter jättehögt. Sen vet jag inte hur jag ska förklara det här men... Det är som han spelar någon melodi när han sätter på och av vattnet. Han sätter på och av vattnet i en viss rytm och jättesnabbt så det smäller till i rören. Det är ju ganska speciellt beteende om man säger så. Liksom vem trycker på och vatten för att få fram en melodi??
Det tog slut lyckligtvis, för fan vad irriterande det var tidigt på morgonen.
Jag är definitivt inte någon som gnäller för allt och jag tycker att bor man i flerfamiljshus så måste man låta andra leva. Men det här är bara för mycket. Är det här något jag kan ta upp med hyresvärden?
Det här låter elakt och nedlåtande men det är inte så jag menar det, men jag känner det som att han gör så jävla mycket väsen av sig för att hävda sig liksom. Han är en riktigt liten person, väldigt kort och tunn och jag vet inte, han kanske vill känna sig "manlig"?