2015-04-03, 11:59
Medlem
firstbloodcommandos avatar
Jag har en granne som stör i tid och otid.

Exempel 1. Grannen kommer hem sent på vardagar börjar med att klampa med klackskor i trappen sedan smälla igen sin dörr för att sedan slänga sin tunga väska på golvet.

Exempel 2.Då hon är hemma verkar hon aldrig sitta still utan rör sig frenetiskt genom lägenheten med snabba klampande steg som ekar genom taket på min lägenhet.

Exemple3 3. Vaknar på morgonen och drar ut mobilladdaren ur uttaget och slänger det på golvet.
Varför inte dra ut laddaren och lägga den ner kan man ju fråga sig.

Problemet är att det går inte att nå fram till henne, hon öppnar aldrig dörren, och när jag väl får tag i henne så tittar hon på en respektlös som inte gjort något konstigt.
Vad kan man göra åt detta?
Jag har vant mig rätt bra, men det är endå ett störningsmoment
Citera
2015-04-03, 12:04
Medlem
Abattoirs avatar
Har en jobbig tjackpundare ovanför. Spelar musik hela dagarna och nätterna. Kontrar självklart med obskyr black metal på maxvolym direkt hon stänger av sin musik. ringer snart snuten henne... Hon dealar, så det blir nog populärt.
Citera
2015-04-03, 12:20
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Har en jobbig tjackpundare ovanför. Spelar musik hela dagarna och nätterna. Kontrar självklart med obskyr black metal på maxvolym direkt hon stänger av sin musik. ringer snart snuten henne... Hon dealar, så det blir nog populärt.

Du tycker du är så mycket bättre när du spelar din metal på högsta volym?
Två fel gör inte ett rätt, även om det känns så för stunden. Tänk på de andra grannarna, de blir minst lika störda som du blir.
Tjackpundare är dock vidriga människor, så du borde ringa snuten på'na direkt istället
Citera
2015-04-04, 00:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4r4h93
Inte för att jag planerar att göra något åt det, och inte stör det egentligen så mycket men nu till problemet.

Min granne ovanför gör något varje dag, flera gånger om dagen. Har ingen aning om exakt vad denne gör, men det låter precis som om man skulle släppa en pingisboll och låta den studsa över golvet. Inte ett så farligt störande ljud, men blir ju fan nyfiken. Detta har pågått i ett år och flera gånger om dagen, från morgon till kväll. Börjar nästan vilja gå upp och fråga vad de gör. Inte för att det stör utan för att jag är nyfiken..

Kan det vara en katt som leker med nåt?
Citera
2015-04-04, 01:18
Medlem
Är jag för fjantig eller är det här irriterande beteende från grann(jävel)en? Han spelar sin jävla elgitarr flera timmar i sträck, minst 3-4 och ofta fram till 21 på kvällen. Han spelar så högt så att grannen under mig kan höra honom. Ja herregud, jag kan höra honom från källaren. Det låter elakt, men han är riktigt dålig så det gör ju det hela värre liksom. När han har öppen balkong kan jag höra det från mitt jobb, och det är typ sex minuters gångväg från mitt hus.
När det är fint väder får man höra honom när han sitter på balkongen med en gitarr och sjunger och tror han är trubadur. (Visst, det roar mig lite. Han är urusel och jag har sett och hört folk på gatan skratta åt honom. ) Likaså där är det svinhögt.

Nu har han ju skaffat flickvän så nu på helgerna väcks jag runt åtta när sängen ovanför knirrar och hon tjuter. Allvarligt, han är som en duracellkanin. Jag har haft besök som sovit över och de har undrat om han håller på att knulla ihjäl henne i princip. Det är inte normal takt om man säger så.

Sen hans jävla tv-tittande... Han kan inte titta på film eller tv på normal volym. Nej nej, det måste vara så högt som möjligt så det ekar av skottlossningar och bomber.

Det som irriterar mig mest för att det är så sjukt och som får mig att fundera på hans mentala hälsa: Vad fan gör människan för ljud på toaletten? Det låter som att han sitter och trummar på badkaret när han sitter på toan. Allvarligt, som med en pinne eller något. Det låter jättehögt. Sen vet jag inte hur jag ska förklara det här men... Det är som han spelar någon melodi när han sätter på och av vattnet. Han sätter på och av vattnet i en viss rytm och jättesnabbt så det smäller till i rören. Det är ju ganska speciellt beteende om man säger så. Liksom vem trycker på och vatten för att få fram en melodi??
Det tog slut lyckligtvis, för fan vad irriterande det var tidigt på morgonen.

Jag är definitivt inte någon som gnäller för allt och jag tycker att bor man i flerfamiljshus så måste man låta andra leva. Men det här är bara för mycket. Är det här något jag kan ta upp med hyresvärden?

Det här låter elakt och nedlåtande men det är inte så jag menar det, men jag känner det som att han gör så jävla mycket väsen av sig för att hävda sig liksom. Han är en riktigt liten person, väldigt kort och tunn och jag vet inte, han kanske vill känna sig "manlig"?
Citera
2015-04-04, 13:21
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilkmaid
Är jag för fjantig eller är det här irriterande beteende från grann(jävel)en? Han spelar sin jävla elgitarr flera timmar i sträck, minst 3-4 och ofta fram till 21 på kvällen. Han spelar så högt så att grannen under mig kan höra honom. Ja herregud, jag kan höra honom från källaren. Det låter elakt, men han är riktigt dålig så det gör ju det hela värre liksom. När han har öppen balkong kan jag höra det från mitt jobb, och det är typ sex minuters gångväg från mitt hus.
När det är fint väder får man höra honom när han sitter på balkongen med en gitarr och sjunger och tror han är trubadur. (Visst, det roar mig lite. Han är urusel och jag har sett och hört folk på gatan skratta åt honom. ) Likaså där är det svinhögt.

Nu har han ju skaffat flickvän så nu på helgerna väcks jag runt åtta när sängen ovanför knirrar och hon tjuter. Allvarligt, han är som en duracellkanin. Jag har haft besök som sovit över och de har undrat om han håller på att knulla ihjäl henne i princip. Det är inte normal takt om man säger så.

Sen hans jävla tv-tittande... Han kan inte titta på film eller tv på normal volym. Nej nej, det måste vara så högt som möjligt så det ekar av skottlossningar och bomber.

Det som irriterar mig mest för att det är så sjukt och som får mig att fundera på hans mentala hälsa: Vad fan gör människan för ljud på toaletten? Det låter som att han sitter och trummar på badkaret när han sitter på toan. Allvarligt, som med en pinne eller något. Det låter jättehögt. Sen vet jag inte hur jag ska förklara det här men... Det är som han spelar någon melodi när han sätter på och av vattnet. Han sätter på och av vattnet i en viss rytm och jättesnabbt så det smäller till i rören. Det är ju ganska speciellt beteende om man säger så. Liksom vem trycker på och vatten för att få fram en melodi??
Det tog slut lyckligtvis, för fan vad irriterande det var tidigt på morgonen.

Jag är definitivt inte någon som gnäller för allt och jag tycker att bor man i flerfamiljshus så måste man låta andra leva. Men det här är bara för mycket. Är det här något jag kan ta upp med hyresvärden?

Det här låter elakt och nedlåtande men det är inte så jag menar det, men jag känner det som att han gör så jävla mycket väsen av sig för att hävda sig liksom. Han är en riktigt liten person, väldigt kort och tunn och jag vet inte, han kanske vill känna sig "manlig"?

Köp ett par hörlurar, gör ett fint paket, knacka på och ge paketet.

Tycker faktiskt inte det är okej att använda sin lägenhet som replokal. I lägenheten ska man kunna ha lugn och ro.

Många tänker som du säger att "man måste låta andra leva". Men gäller inte det honom då? Att man måste låta dig leva ett bra liv i din lägenhet? I det här fallet är det ju han som är den som förstör andras levnadsmiljö. Det där argumentet handlar ju inte enbart om att man ska stå ut med andra utan även att respektera deras fristad så att säga. Framförallt här där lösningen är så enkel.

Vägrar han använda hörlurar trotts att han bor i en lägenhet så är han en jävla fjant som säkert vill att ni ska höra vilken cool gitarrist ni är.
Citera
2015-04-04, 15:02
Medlem
S4r4h93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan det vara en katt som leker med nåt?

De har ingen katt. Har själv funderat på barn eller husdjur, men de har ju ingendera..
Citera
2015-04-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4r4h93
De har ingen katt. Har själv funderat på barn eller husdjur, men de har ju ingendera..

Hur vet du att de inte har en innekatt?
Citera
2015-04-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Köp ett par hörlurar, gör ett fint paket, knacka på och ge paketet.

Tycker faktiskt inte det är okej att använda sin lägenhet som replokal. I lägenheten ska man kunna ha lugn och ro.

Många tänker som du säger att "man måste låta andra leva". Men gäller inte det honom då? Att man måste låta dig leva ett bra liv i din lägenhet? I det här fallet är det ju han som är den som förstör andras levnadsmiljö. Det där argumentet handlar ju inte enbart om att man ska stå ut med andra utan även att respektera deras fristad så att säga. Framförallt här där lösningen är så enkel.

Vägrar han använda hörlurar trotts att han bor i en lägenhet så är han en jävla fjant som säkert vill att ni ska höra vilken cool gitarrist ni är.

Du har faktiskt helt rätt. Får ta ett snack med honom helt enkelt. Hade han varit ung så hade jag förstått om han kanske inte fattade bättre men nu är han ju runt trettio. Jag får helt enkelt säga att han får skärpa sig eller så får jag ta upp det med hyresvärden.
Och ja, han vill ju vara en cool gitarrist faktiskt. Jag har sett hans facebooksida och ja.... den är en syn.
Citera
2015-04-06, 15:10
Medlem
S4r4h93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Hur vet du att de inte har en innekatt?

Har pratat med dem en gång när de var ut med sin dotters hund som de passade. Då kom vi in på husdjur, de har inga förutom den som de passar ibland. Men ljudet kommer oberoende om de har hunden där eller inte..
Citera
2015-04-06, 18:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Det är inte kylskåp, frys eller nåt som slår på? Ljudet kan förstärkas genom golvet.
Citera
2015-04-06, 19:46
Medlem
Ett tag när jag både i Farsta så hade jag en otroligt besvärlig missbrukargranne.
Jag röker själv cannabis och jag kan ha respekt för folk som renoverar/har lite fest från och till men den här mannen var något av en egen sort.

Han hade kedjor och 3 hänglås som gick mellan räcket i trappuppgången och dörrhandtaget på dörren.
Hela nätterna och ibland på förmiddagarna kunde man höra honom bråka med någon pundarkärring han höll inlåst

Han gjorde inbrott i mitt förråd och stal en resväska (värde 150kr) samt en del solkiga gamla kläder..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in