2015-04-12, 21:46
  #8125
Medlem
ForumApaches avatar
Ryssland skickar flygpersonal till Donbass. Täckmanteln är att Abkhasien hjälper med återuppbyggandet av Donetsk flygfält https://en.informnapalm.org/russian-air-force-and-air-defense-radio-engineering-units-arrived-to-ukraine/
2015-04-12, 21:50
  #8126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nu är du arg. Jag har antagligen berört en nerv.

Visst har NS-symboler förbjudits, men tror du att Svoboda och Högra Sektorn har ändrat ideologi? Tror du att Parubiy, vice talman och gammal social-nationalist, skulle skynda på en sådan omröstning i Rada, om så krävdes? Jag såg honom göra det på youtube.

En fråga om Maidan. Var det någon som fick betalt där?

Du har rätt om kompassen. Jag har dock sett nålen snurra när den söker riktning, speciellt på sjön när båten kränger. Nålen kommer rätt efter en stund. Annars är det ju kul att jämföra Ukraina med nordpolen.

De tysta läsarna får dra sina egna slutsatser. Ingen av oss vet hur de tänker. Jag tror att här finns analytiker, som söker information, inte åsikter.
Jo men att förbjuda kommunismen och liknande mördarideolgier är ju bara sunt om man tänkrt efter. Ukraina mste ju befästa sin demokrati och undvika ryssfällorna som gillras dagligen av diktaturen i Kreml. Ryssarna misslyckades ju med att slå ner maidan trots bra avlönade lönnmördare . Ukraina vinner allt mer respekt i omvärlden för varje fadäs Putin
Blamerar sig med. Ryssland är ute, Ukraina är inne för att tala trendspråk. T.om Cuba söker sig mot väst och den injektion det ger i ekonomin.
2015-04-12, 22:14
  #8127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
inte ett dugg arg... men jag noterar att du - återigen - undviker fakta kring de "spekulationer" (läs: lögner) som du upprepar med onanistiska tendenser. om du vore en betald skribent skulle man kunna kalla dig hora... men låt oss inte spekulera kring det.

låt oss då istället klä av en till av dina generaliserande lögner: varken svoboda eller högra sektorn är nazistiska och de använder inga nazistiska symboler.

man kan kalla dom nationalistiska, populistiska, korkade, illa klädda, bristande i savoir faire eller bandera-lovers. men inte nazistiska.

de tysta läsarna noterar nog också att du aldrig kan backa upp dina tomma påståenden med fakta. utan så snart du avslöjats så glider du in in nästa semi-lögn straight outta den pro-ryska argumentationsmodellen.

jag är säker på att folk på båda sidan av maidan-kravallerna fick betalt (inte minst de yanukovych-huliganer som slog tjejer och eu-vänliga studenter sönder och samman), men det jag åsyftade var mindre grupper som dyker upp pliktskyldigt skrikande. inte en folklig resning med flera hundra tusen...

nog om det nu. ha det så bra så återkommer jag nästa vecka...

Jag är inte här för att tjafsa om gamla ideologier, som nu har fått en märklig omtolkning i Ukraina, men eftersom du tar upp saken och säger att det inte finns NS-folk i Ukraina, så måste jag. Kolla in flaggorna.

https://www.google.se/search?q=svoboda%2Bswastika&biw=854&bih=506&source =lnms&tbm=isch&sa=X&ei=FMoqVcCUAsOvsQGTiIDYDA&ved= 0CAYQ_AUoAQ&dpr=1.33

Read and weep:

Britain's Channel 4 News reported that Svoboda originally used a "wolf's angel" heraldic cross that somewhat resembled the Nazi swastika as its symbol.

Svoboda glorifies fascist figures and related slogans from Ukraine’s past – on New Year’s Day, 15,000 Svoboda members and their followers marched in honor of controversial Ukrainian nationalist leader Stepan Bandera, who fought against the Soviets during the Second World War and had ties to Nazi Germany.

http://www.ibtimes.com/euromaidan-dark-shadows-far-right-ukraine-protests-1556654

Visst fick folk betalt på Maidan. Jag var inte aktiv på flashback på den tiden, men jag minns att det handlade om rätt mycket pengar. Du vet nog att Victoria Nuland har sagt att USA investerade fem miljarder i en regimförändring i Ukraina. Hennes uttalande inför investerare och med Chevron-stöd finns på youtube.
2015-04-12, 22:21
  #8128
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag är inte här för att tjafsa om gamla ideologier, som nu har fått en märklig omtolkning i Ukraina, men eftersom du tar upp saken och säger att det inte finns NS-folk i Ukraina, så måste jag. Kolla in flaggorna.

https://www.google.se/search?q=svoboda%2Bswastika&biw=854&bih=506&source =lnms&tbm=isch&sa=X&ei=FMoqVcCUAsOvsQGTiIDYDA&ved= 0CAYQ_AUoAQ&dpr=1.33

Read and weep:

Britain's Channel 4 News reported that Svoboda originally used a "wolf's angel" heraldic cross that somewhat resembled the Nazi swastika as its symbol.

Svoboda glorifies fascist figures and related slogans from Ukraine’s past – on New Year’s Day, 15,000 Svoboda members and their followers marched in honor of controversial Ukrainian nationalist leader Stepan Bandera, who fought against the Soviets during the Second World War and had ties to Nazi Germany.

http://www.ibtimes.com/euromaidan-dark-shadows-far-right-ukraine-protests-1556654

Visst fick folk betalt på Maidan. Jag var inte aktiv på flashback på den tiden, men jag minns att det handlade om rätt mycket pengar. Du vet nog att Victoria Nuland har sagt att USA investerade fem miljarder i en regimförändring i Ukraina. Hennes uttalande inför investerare och med Chevron-stöd finns på youtube.

När skall det gå in i ditt huvud att USA ger ca 1 miljard om året i demokratibistånd till massor av länder. Även Sverige ger demokratibistånd till olika länder. Ja hela vår biståndspolitik är uppbyggd för att stimulera en demokratiutveckling.
2015-04-12, 22:26
  #8129
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Visst fick folk betalt på Maidan. Jag var inte aktiv på flashback på den tiden, men jag minns att det handlade om rätt mycket pengar. Du vet nog att Victoria Nuland har sagt att USA investerade fem miljarder i en regimförändring i Ukraina. Hennes uttalande inför investerare och med Chevron-stöd finns på youtube.
Pengarna som Ukraina fick och som Janukovitj säkerligen snodde det mesta av, börjades betalas ut på 90-talet då landet var en nickedocka till Ryssland. Ryssland fick säkerligen liknande summor runt tiden då Ryssland gjorde statsbankrutt, dvs ställde in betalningarna 1998.

Då ditt konto är startat 2013 har jag svårt att se hur du inte kunnat vara aktiv, om det inte är så att det inte är du som startat kontot.

Folket som protesterade mot Kreml-marionetten Janukovitj med sina liv som insats på Maidan var självklart inte betalda, nej de är ett gott exempel på folkets makt mot rysk korruption och visade att folket var och är trötta på det degenererade Rysslands negativa påverkan på Ukraina. Betalda var däremot Janukovitj krypskyttar i Berkut, helt säkerligen den ryska pilot som räddade Janukovitj hem till husse i Kreml när han riskerade åtal för högförräderi som den quisling han var.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-04-12 kl. 22:42.
2015-04-12, 22:35
  #8130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag är inte här för att tjafsa om gamla ideologier, som nu har fått en märklig omtolkning i Ukraina, men eftersom du tar upp saken och säger att det inte finns NS-folk i Ukraina, så måste jag. Kolla in flaggorna.

https://www.google.se/search?q=svoboda%2Bswastika&biw=854&bih=506&source =lnms&tbm=isch&sa=X&ei=FMoqVcCUAsOvsQGTiIDYDA&ved= 0CAYQ_AUoAQ&dpr=1.33

Read and weep:

Britain's Channel 4 News reported that Svoboda originally used a "wolf's angel" heraldic cross that somewhat resembled the Nazi swastika as its symbol.

Svoboda glorifies fascist figures and related slogans from Ukraine’s past – on New Year’s Day, 15,000 Svoboda members and their followers marched in honor of controversial Ukrainian nationalist leader Stepan Bandera, who fought against the Soviets during the Second World War and had ties to Nazi Germany.

http://www.ibtimes.com/euromaidan-dark-shadows-far-right-ukraine-protests-1556654

Visst fick folk betalt på Maidan. Jag var inte aktiv på flashback på den tiden, men jag minns att det handlade om rätt mycket pengar. Du vet nog att Victoria Nuland har sagt att USA investerade fem miljarder i en regimförändring i Ukraina. Hennes uttalande inför investerare och med Chevron-stöd finns på youtube.

du fortsätter att ljuga skamlöst...

du antydde att svoboda och högra sektorn skulle behöva ändra ideologi på grund an förbudet mot nazistiska symboler (och indirekt att de är nazistiska organisationer). det är skitsknack och - precis som i carlosgate - din argumentation är ihålig som kroppsvävnaden på en rysk krokodilpundare... en helt ovidkommande bildgoogling på svastikor, en skandalsökande artikel om att eventuellt en varghake som kan påminna om en svastika kanske använts tidigare, samt att man gillar bandera (som var en nationalist och frihetskämpe, ej nazist) precis som halva jävla ukraina.

såväl svoboda som högra sektorn har specifikt uttalat sig att de inte är nazistiska. de använder inte heller några nazistiska symboler. du ljuger medvetet igen (lex carlos).

avslutningsvis drar du upp myten om att amerikanska biståndsmedel - sett till ett totalt belopp sedan 1991 som till merparten gått till industriell utveckling, energibranschen samt jordbruksprojekt (och delvis koordinerats med svenska SIDA) - på något sätt skulle kopplats till de folkliga protesterna på maidan. dessutom kan det nämnas som en parantes att mycket större amerikanska biståndsbelopp betalats till ryssland för liknande modernisering av en teknologiskt och demokratiskt förfallen nation.


EDIT: kan gärna tillägga att jag tycker svoboda är outbildade och populistiska nollor. när det kommer till högra sektorn är det lite annorlunda... jag har träffat en del och, även om vi tycker olika om mycket, de känns genuina och värda respekt (medan svoboda mest känns som larviga muppar).
__________________
Senast redigerad av putlerthesmall 2015-04-12 kl. 22:39.
2015-04-12, 22:50
  #8131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Pengarna som Ukraina fick och som Janukovitj säkerligen snodde det mesta av, börjades betalas ut på 90-talet då landet var en nickedocka till Ryssland. Ryssland fick säkerligen liknande summor runt tiden då Ryssland gjorde statsbankrutt, dvs ställde in betalningarna 1998.

Då ditt konto är startat 2013 har jag svårt att se hur du inte kunnat vara aktiv, om det inte är så att det inte är du som startat kontot.

Folket som protesterade mot Kreml-marionetten Janukovitj med sina liv som insats på Maidan var självklart inte betalda, nej de är ett gott exempel på folkets makt mot rysk korruption och visade att folket var och är trötta på det degenererade Rysslands negativa påverkan på Ukraina. Betalda var däremot Janukovitj krypskyttar i Berkut, helt säkerligen den ryska pilot som räddade Janukovitj hem till husse i Kreml när han riskerade åtal för högförräderi som den quisling han var.

Jag kom till flashback för att delta i en diskussion om en svensk ekonomisk skandal, ett stort bedrägeri, men höll tillbaka. Att jag nu är här beror på att jag till slut upptäckte att rapporteringen om Ukraina var ensidig. Jag postade första gången i februari 2015.

Fem miljarder dollar, det är så mycket pengar att det är svårt att förstå. Vem förstår sådana siffror? Klart att Washington vill ha valuta för pengarna. Vad Ryssland fick, det vet jag inte. Det enda jag vet är att London-klubben skrev ned landets lån. Jag antar att amerikanska pengar har använts för att försöka störta den ryske presidenten, men det har ju inte lyckats.
2015-04-12, 23:01
  #8132
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag kom till flashback för att delta i en diskussion om en svensk ekonomisk skandal, ett stort bedrägeri, men höll tillbaka. Att jag nu är här beror på att jag till slut upptäckte att rapporteringen om Ukraina var ensidig. Jag postade första gången i februari 2015.
Jag tror knappast flashback är din källa till information här i världen då du länkar till fascistisk Kreml-media dagligen. Du påstod att du "inte var insatt i Maidan" då du inte var aktiv här då. Startar konto 2013, postar 2015... jaja. Svenska är inte det lättaste språk att lära sig och du har en del kvar.


Citat:
Fem miljarder dollar, det är så mycket pengar att det är svårt att förstå. Vem förstår sådana siffror?
Ja, om man inte är efterbliven så förstår man hur många nollor det är i en sådan siffra och vad det motsvarar. Det är utslaget på bra många år också som stöd till Ukrainas infrastruktur, pengar som även Ryssland fått runt tiden då Ryssland ställde in betalningarna, strax efter Sovjetunionens sammanbrott som du säkert minns glädjescenerna från...

Citat:
Klart att Washington vill ha valuta för pengarna. Vad Ryssland fick, det vet jag inte. Det enda jag vet är att London-klubben skrev ned landets lån. Jag antar att amerikanska pengar har använts för att försöka störta den ryske presidenten, men det har ju inte lyckats.
Du vet ingenting rent allmänt, men du vet speciellt "ingenting" och "antar" en hel del när det passar sig. Tror du att Rysslands trovärdighet stärks av alla dessa billiga lögner? Hittills har resultatet varit det omvända ser du. Ukraina har enats mer än någonsin och fått vänner som Kanada tusentals mil bort. Det var hög tid för Kreml att visa sitt rätta fascistiska ansikte, tyvärr blev det Ukraina som första stat att ta smällen. Ett Ukraina vi demokratiska och fria länder nu stödjer med er som motståndare.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-04-12 kl. 23:05.
2015-04-12, 23:41
  #8133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
du fortsätter att ljuga skamlöst...

du antydde att svoboda och högra sektorn skulle behöva ändra ideologi på grund an förbudet mot nazistiska symboler (och indirekt att de är nazistiska organisationer). det är skitsknack och - precis som i carlosgate - din argumentation är ihålig som kroppsvävnaden på en rysk krokodilpundare... en helt ovidkommande bildgoogling på svastikor, en skandalsökande artikel om att eventuellt en varghake som kan påminna om en svastika kanske använts tidigare, samt att man gillar bandera (som var en nationalist och frihetskämpe, ej nazist) precis som halva jävla ukraina.

såväl svoboda som högra sektorn har specifikt uttalat sig att de inte är nazistiska. de använder inte heller några nazistiska symboler. du ljuger medvetet igen (lex carlos).

avslutningsvis drar du upp myten om att amerikanska biståndsmedel - sett till ett totalt belopp sedan 1991 som till merparten gått till industriell utveckling, energibranschen samt jordbruksprojekt (och delvis koordinerats med svenska SIDA) - på något sätt skulle kopplats till de folkliga protesterna på maidan. dessutom kan det nämnas som en parantes att mycket större amerikanska biståndsbelopp betalats till ryssland för liknande modernisering av en teknologiskt och demokratiskt förfallen nation.

EDIT: kan gärna tillägga att jag tycker svoboda är outbildade och populistiska nollor. när det kommer till högra sektorn är det lite annorlunda... jag har träffat en del och, även om vi tycker olika om mycket, de känns genuina och värda respekt (medan svoboda mest känns som larviga muppar).

Micke kommenterade länken nedan när jag postade. Du kan inte förneka verkligheten. Här får du bild och artikel från Kievs polishus. Kolla in hakkorset och acceptera sanningen.

Neo-nazis run the Kiev Police Department

http://fortruss.blogspot.se/2015/03/neo-nazis-run-kiev-police-department.html

Tvärtemot vad du säger: Min poäng är att Svoboda och Högra Sektorn inte tänker ändra ideologi, men visst kanske de tonar ned retoriken och gömmer hakkorsen. Jag tror inte alls att de hotas under den nya lagstiftningen. Det blir fortsatt "Schwartz, Weiss und Rot" (NS-flaggan, svart, vit, röd) och "Die Fahne hoch" (en känd NS-sång, fanan högt), men nu mer gömt.

Vad gäller Bandera, så slogs han på Tysklands sida i början. En ukrainsk SS-division sattes upp. Tyck vad du vill, men du kan inte skriva om historien.

Vart USA:s pengar gick i Ukraina, det vet jag inte, men jag har sett några ukrainska presidenter under medieattacker. Jag minns när det var Kuchmas tur. Då lyssnade jag på svenska media, men inte längre. Jag är övertygad om att USA/EU/NATO ville sparka ut Janukovitj. Det är mycket troligt att Maidan finansierades av oligarker och utländska intressen. Kanske vi en dag får veta.
2015-04-12, 23:55
  #8134
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Vart USA:s pengar gick i Ukraina, det vet jag inte, men jag har sett några ukrainska presidenter under medieattacker. Jag minns när det var Kuchmas tur. Då lyssnade jag på svenska media, men inte längre. Jag är övertygad om att USA/EU/NATO ville sparka ut Janukovitj. Det är mycket troligt att Maidan finansierades av oligarker och utländska intressen. Kanske vi en dag får veta.
Svenska media? Ormet kropur? Folklig revolution "finansieras" sällan. Folk ej uppvuxna i demokratier kan ha sådana fantasier förståeligt nog då inget skedde utan diktaturens godkännande. Det sägs att demonstrationer av Maidan-typ är Putins rädsla nummer ett. Han räddade Janukovitj från att dingla från en lyktstolpe, vem skulle rädda fascisten Putin? Ingen. Demokrati, välstånd och frihet i Ukraina är ett rött skynke för de facto diktatorn Putin. Ett Ukraina, som likt nästan alla andra f.d. av sovjet ockuperade länder, går med i NATO och EU medan Ryssland blir kvar i division fem.
2015-04-13, 00:10
  #8135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Micke kommenterade länken nedan när jag postade. Du kan inte förneka verkligheten. Här får du bild och artikel från Kievs polishus. Kolla in hakkorset och acceptera sanningen.

Neo-nazis run the Kiev Police Department

http://fortruss.blogspot.se/2015/03/neo-nazis-run-kiev-police-department.html

Tvärtemot vad du säger: Min poäng är att Svoboda och Högra Sektorn inte tänker ändra ideologi, men visst kanske de tonar ned retoriken och gömmer hakkorsen. Jag tror inte alls att de hotas under den nya lagstiftningen. Det blir fortsatt "Schwartz, Weiss und Rot" (NS-flaggan, svart, vit, röd) och "Die Fahne hoch" (en känd NS-sång, fanan högt), men nu mer gömt.

Vad gäller Bandera, så slogs han på Tysklands sida i början. En ukrainsk SS-division sattes upp. Tyck vad du vill, men du kan inte skriva om historien.

Vart USA:s pengar gick i Ukraina, det vet jag inte, men jag har sett några ukrainska presidenter under medieattacker. Jag minns när det var Kuchmas tur. Då lyssnade jag på svenska media, men inte längre. Jag är övertygad om att USA/EU/NATO ville sparka ut Janukovitj. Det är mycket troligt att Maidan finansierades av oligarker och utländska intressen. Kanske vi en dag får veta.

ska du slänga upp en dålig photoshop av högstadiekvalitet... så, milt uttryckt, har jag nog alldeles fel bakgrund för att adresseras (bl.a. grafisk form på berghs med christophe d*lhem och 10+ år som kreativ ledare inom marcom på manhattan).

men - din ynkliga lilla lögnare - kan du inte ge ett verkligt bevis på att svoboda eller högra sektorn är nazister? borde väl vara hur enkelt som helst att ta fram partiprogram eller nationalsocialistiska uttalanden från deras ledare den senaste tiden?

bandera gjorde en del bra saker och en del dåliga saker. men han var aldrig nazist, på sin höjd försökte han utnyttja nassarna för att stärka sitt oberoende ukraina, och nästan omgående efter att nazisterna tog ukraina sattes bandera och hans medkämpar i koncentrationsläger (just därför att de var en maktfaktor men inte nazistiska).

vilken media du lyssnar på eller inte känns egalt. du är en idiot och du begränsar dig till en propaganda som är optimerad mot outbildade, alienerade och världsfrånvända målgruppssegment. den absoluta majoriteten av svenskar köper inte ditt trams om din förljugna bakgrundstory, carlos, nazister i ukraina eller US aid som någon slags revolutions-r-us (möjligen funkar det bättre mot ukrainsk och rysk landsbygd).

men du får sista ordet, nu är tjejen smått vansinnig...


ps. glöm inte att ta ut lösgommen!
2015-04-13, 10:08
  #8136
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare

Fem miljarder dollar, det är så mycket pengar att det är svårt att förstå. Vem förstår sådana siffror? Klart att Washington vill ha valuta för pengarna. Vad Ryssland fick, det vet jag inte. Det enda jag vet är att London-klubben skrev ned landets lån. Jag antar att amerikanska pengar har använts för att försöka störta den ryske presidenten, men det har ju inte lyckats.
USA har investerat HUNDRATALS miljarder dollar i Sovjet/Ryssland för att förhindra det från kollaps och för att hålla ryssarna nöjda, utan att kräva dem på något annat än samarbete för ett stabilare och fredligare Europa, genom bilaterala avtal med samma förpliktelseroch transparens. Resultatet har blivit ett xenofobiskt och krigshetsande psykhus.
Att de investerat 5 miljarder i Ukraina sedan början på 90-talet och fått en demokrati som vill vara en normal stat i Europa måste ju anses vara en enormt maximerad investering i jämförelse!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in