2015-04-12, 21:21
Medlem
8711s avatar
Lite roligt när Gustav Kasselstrand kommenterar Mattias Karlssons "nattliga" eskapader på facebook där Mattias ideligen gör hätska utfall mot partkamrater framåt småtimmarna. Finns såklart en antydan där i vad Gustav tycker om detta.

Precis som Gustav kommenterar kan man verkligen undra om det är enligt kommunikationsplanen, som vissa utesluts för att bryta emot, att sitta och bräka ur sig oförskämdheter om nätterna på facebook och kalla partikamrater för nedsättande epitet och anklaga andra för att vara fascister och allt möjligt, med napoleonkomplex. Talar Mattias om sig själv? Mer nervös jävel med kontrollbehov får man ju leta länge efter. Riktigt skitnödig om någon gör minsta antydan till att framföra något eller utmana på något som helst sätt på Mattias gudagivna positioner han verkar anse är hans rättigheter. Och inte bara hans, även hans ex-frus, kvinnors och flickvänners
Senast redigerad av 8711 2015-04-12 kl. 21:25.
Citera
2015-04-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Haha vilken jävla liknelse. Bland de bättre idag (om än i elakaste laget).

Jag tycker nästan synd om dem, i sitt ungdomliga övermod.
Men tanken är ju skrattretande. Kasselstrand som varje gång han får möjlighet gör sitt Hitlerjugendface och beklagar sig att SD inte förföljer judar (underförstått), hör inte hemma i dagens SD och han har redan grävt sin egen grav. Om han bara hade hållt käften, följt partilinjen och inte varit så ivrig med att vädra sin korkade, förlegade agenda, så hade han förmodligen haft framtiden säkrad. Dagens SD väljare skulle dock aldrig någonsin under några omständigheter välja en in en Kasselstrand på partiledarposten och förmodligen ingen annanstans heller.

Ut mee packet.
Citera
2015-04-12, 21:31
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_Steinbeck
Men tanken är ju skrattretande. Kasselstrand som varje gång han får möjlighet gör sitt Hitlerjugendface och beklagar sig att SD inte förföljer judar (underförstått), hör inte hemma i dagens SD och han har redan grävt sin egen grav. Om han bara hade hållt käften, följt partilinjen och inte varit så ivrig med att vädra sin korkade, förlegade agenda, så hade han förmodligen haft framtiden säkrad. Dagens SD väljare skulle dock aldrig någonsin under några omständigheter välja en in en Kasselstrand på partiledarposten och förmodligen ingen annanstans heller.

Ut mee packet.
Fnysington; när du läser den här uppföljningen på det inlägg som du hyllade vill du ändra något i den hyllningen?
Citera
2015-04-12, 21:31
Medlem
Citat:
Haha vilken jävla liknelse. Bland de bättre idag (om än i elakaste laget).

Jag tycker nästan synd om dem, i sitt ungdomliga övermod.

Citat:

Ut mee packet.

Något säger mig att människor som tänker om andra människor i termer av "slam" och "pack", inte bara gör det om partikamrater.

Svänger man sig med den terminologin finns det nog andra sprickor i värdegrunden också.
Citera
2015-04-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Något säger mig att människor som tänker om andra människor i termer av "slam" och "pack", inte bara gör det om partikamrater.

Svänger man sig med den terminologin finns det nog andra sprickor i värdegrunden också.
Det var en liknelse (som var möjligen övergrov). Men de sabbar för SD. Och jag är förbannat trött på sabbande SD stollar.
Citera
2015-04-12, 21:41
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Jag önskar att man var helt objektiv, vilket man tyvärr inte är, men om man var det så skulle man nog av den här tråden kunna konstatera att lojalisterna, med flera undantag naturligtvis, är obehagliga skitstövlar och att SDU-arna med några få undantag är hedervärda människor. Men jag är som sagt inte objektiv.
Citera
2015-04-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Fnysington; när du läser den här uppföljningen på det inlägg som du hyllade vill du ändra något i den hyllningen?
Andemeningen och analysen är korrekt, språket är grövre än jag själv skulle ha använt ja. Hade jag själv använt samma grova språk om afrikaner hade ingen höjt på ögonbrynen här.
Citera
2015-04-12, 21:46
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Partikamrat? Jag är en förbannad väljare och inget mer. Lallare som Hahne och Kasselstrand skadar partiet och i slutändan Sverige för sin egna ambitioner och stolthet. Du vet inget om min värdegrund.
Vi vill inte veta något om din värdegrund eller vilka sjuka fantasier du har när du fyllnar till på söndagskvällen. Alla normala personer vill vara så långt ifrån dig som möjligt, och inte, t.ex. hylla dina inlägg på Flashback som vissa, pga dåligt omdöme, kanske gjort.
Citera
2015-04-12, 21:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ja det är en berättigad fråga..som jag inte kan svara på, då jag inte känner Hahnes omgivning eller motiv. Men det kan nog vara båda sakerna. Någon/några stöder/pushar Hahne. Säkert är att han blivit utsedd till att ta risken, tex var det ju inte Kasselstrand personligen som utåt ledde kuppen.

Att en 22-åring hux flux skulle ses som en auktoritär ledare bland ett gäng högt uppsatta och respekterade stockholmare har jag svårare att se, utom möjligen som frontman utåt. Någon sorts hetsporre-effekt finns, eftersom Hahne väljer att ta risken istället för att vänta på sin tur om ett decennium eller så (efter en universitetsutbildning och kanske lite hederligt arbete). Men igen, vet ej, bara lösa spekulationer.

Utan insyn så kan man ju bara spekulera. Men jag skulle tro, att det förhåller sig ungefär som du beskriver... det dvs ett gäng näringslivsorienterade och intellektuella stockholmare ville gärna påverka SD Stockholm - men ingen av dem ville vara frontman. Alla vill ju inte själva bli ledare, även om man vill kunna påverka. Den 22-årige bright eyed and bushy tailed Hahne kände sig däremot kallad.

Den 2 april skrev Jan Olof Bengtsson naivt på sin blogg (i ett svar till någon), att han själv givtvis inte skulle bli utesluten. JOB skrev ung. alla som känner mig vet bla.bla. (jag ids inte leta upp den exakta formuleringen). JOB hade vid den tidpunkten noll koll på, vad stalinisten Dr.Felixius deklarerade: ""Det har ingen betydelse [för SDs partiledning] hur skyldiga de är eller om de alls är skyldiga. Utrensningar handlar inte om skuld utan om rening."
Citera
2015-04-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Berätta varför.
Ett tips: börja på trådinlägg nr 1 och arbeta dig framåt.

Men enligt Avelan på Agenda så kan SD ju tjäna på det, moderpartiet framstår som good guys medan SDU får stå med hundhuvudet som uteslutna och schavotterade "extremister". Men det var knappast så som K/H att tänkt sig upplägget.
Citera
2015-04-12, 21:54
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ett tips: börja på trådinlägg nr 1 och arbeta dig framåt.

Men enligt Avelan på Agenda så kan SD ju tjäna på det, moderpartiet framstår som good guys medan SDU får stå med hundhuvudet som uteslutna och schavotterade "extremister". Men det var knappast så som K/H att tänkt sig upplägget.
I princip alla analytiker och politiska journalister har vad jag har sett varit ganska eniga om att SD kommer att stärkas av den här sorgliga historien.
Citera
2015-04-12, 21:55
Medlem
Citat:
Att Hahne och Kasselstrand skulle ta makten inom SD är lika sannolikt som att ett gäng dagisbarn skulle göra detsamma. Det finns överhuvudtaget ingen "maktkamp", enbart en filtrering av slam.

En ganska bra sammanfattning tycker jag, på vad lojalisternas tacksamhet är gentemot genuina ungdomar som kämpat för Sverige i åratal, d.v.s. smuts som skall bort till förmån för de nya åtråvärda väljarna som är för fina för lite mild nationalism. Det bådar ju gått för Sverige!

Förvisso så har jag ju själv upprepat i högtidlig svada klassat hela parti-toppen med Mattias Karlsson i spetsen som "neo-kommunister", men tillskillnad från lojalisternas invektiv, så finns det åtminstone här någon form av högre logik bakom, d.v.s. att personer som kallar de som kan misstänkas se för mycket till svenskarnas intressen för "neo-fascister" tenderar att vara just "neo-kommunister" själva.

Egentligen så är det helt otroligt vad mycket skit som hittills har framkommit kring partiledningen:

Toppstyrning.
Pengarslöseri.
Expokontakter.
Utbredd nepotism.
Reaktiv Socialkonservatism.
Krypande inför systemmedia.
Ett kulturmarxistiskt språkbruk.
Massutskick av medlemsregister.
Ekeroths upprepade krogäventyr.
Intrång i medlemmarnas mailkonton.
Kalla handen till medlingsförsök från SDU.
Användandet av systemmedia och Facebook för att rikta anklagelser.
Utbredda kontakter med grupper som de själva kallar "neo-fascistiska".
En utbredd grovt rasistisk vurm för ett annat folks etno-nationalism i zionismen.
En partikultur där medlemmar slängs åt vargarna i samarbete med Expo eller RG.
Massuteslutningar som bekräftas som avgjorda innan offren hunnit svara på anklagelserna.

Och vad har vi egentligen på ungdomsförbundet? Jo:

Visionär Nationalism.
Ryggrad inför systemmedia.
Festandet på en vikingakrog.
Mottagande av medlemsregister.
En partikultur där man står upp för varandra.
Ej belagda konspirationer om samröre med Identitärer.
Tendens till att ha sett för mycket till svenskarnas intressen.
Vinsten mot partiledningen i flera demokratiskt genomförda val.
Användandet av systemmedia och Facebook till försvar mot anklagelser.
Enstaka medlemmars påstådda kontakter med "neo-fascistiska" grupper.
Hahnes krogbråk på Island som parti-toppen då viftade bort som grundlösa anklagelser.

Men SDU bara måste ju bort enligt lojalisternas enträgna logik, Sveriges räddning tillåter inget annat! För då får vi fler neo-kommunistiska väljare, menar man på, och då kan vi kanske minska massinvandringen parlamentariskt om ett val eller två! Vi är rakryggade motståndare till massinvandringen, intygar man sen, men som accepterar varje år av genomförd massinvandring, och tänker rensa ut alla de som ens kan misstänkas försöka föra in partiet på en annan riktning någon gång i framtiden.
Senast redigerad av Theodor.Engstrom 2015-04-12 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in