Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Bevisligen lät han Ebbe få tillgång till hemligt material. Utan att knota. Här finns ett stort varför. I sitt eller i en annans intresse.
Eller både och.
Citat:
Näss trodde inte på honom men Ebbe. Blev han själv blåst eller inte.
Lojaliteter och samanslutningar kan ha kommit och gått. Kom ihåg Don Ebbes ord; "Alla ljuger i den här historien".
Troligen den mest sanna den karln sa, någonsin.
Citat:
Men Kegö bestod. Avskedades inte. Befordrades inte mig veterligen. Men fortsatte i en annan skepnad under samma sold. Han var den nyttige eller kompetente som man inte kunde undvaras. Än idag trots tveksamheter. Eller är det tveksamheterna som är spåret efter hans roll idag. Som PKK expert.
SSI? Eller något i den stilen. Han har väl sådan information att det inte var passande att göra något åt saken utan det fick rulla på. Han kan ha haft oläpliga kunskaper. T.ex. om att staten själv var inblandad i mordet på Palme. Fått tag i en kasset på jobbet, fumlat i den i bandspelaren och lyssnat. Det var inte Elvis på kasseten, utan något helt annat. Inget för vanligt folk att lyssna på. Lika bra att ta med den i bilen, dra ut bandet på någon jävla rastplats längs vägen och elda upp det. Så slipper folk höra.
Citat:
Vilka är då PKK spårets ursprung, anhängare och försvarare. Där PU än idag tycker att detta spår är fräscht. Trots Holmers frånfälle och att drygt 29 år har gått.
Dom tidigaste spåren om PKK-spåret härhör från SÄPO, hösten 1985. Varifrån dom har fått det, eller hittat på själva, har jag inte fått klargjort.
Citat:
Samtidigt är Sydafrikaspåret lika färskt och bärande.
Inte så dumt, enligt mig. Dumt att påstå att Syd Afirka som nation skulle vara inblandat, men inte att syd afrikaner med goda svenska kontakter kan ha varit behjälpliga med råd och tips och kanske en magnum revolver. Naturligtvis saknar jag bevis för dessa påståeenden, men det finns besvärande indicier. För övrig med folk som samtidigt är insyltade i PKK-svängen.
Just att ungefär samma krets av personer dyker upp i olika "spår" kan man ju tycka borde leda snuten till något slags slutledning om att det kanske inte är en massa olika lösa spår utan ett och samma. Det är ju inte jättemycket folk det handlar om utan kanske en krets på 15-20 personer med en del perfiera figurer som inte behöver ha haft speciellt mycket kunskap om mordet, men som i olika skeden kan ha hjälpt till med detalj-jobb som bilkörning, övervakning, avlyssning etc.
Citat:
Samtidigt som Lisbets utpekande av Christer än idag är giltigt enligt IC och Expressen.
Det börjar ju för fan bli löjligt att dom kör den här Pettersson-grejen fortfarande. Inser dom inte att dom gör bort sig, offentligt?