2015-04-11, 10:48
Medlem
8FJN349Ds avatar
Dom förutfattade meningarna om livet är ju att en kille blir ihop med en tjej, dom får barn osv. Jättemysigt. Det är inprogrammerat i våran hjärna.

Nu är det så att jag har ett förhållande där jag verkligen älskar tjejen men hon har extremt låg sexdrift så att knulla händer ju inte ofta. Jag har funderat lite på varför man egentligen har en tjej, vad är fördelarna? Om man vill ha barn så är det givetvis bra men om vi utesluter det, varför ska jag ha en flickvän som bor med mig om hon inte vill ha sex? Sex är enligt mig en stor del av ett förhållande, jag skulle ju kunna bo med en kompis lika gärna om man utesluter sexdelen.

För att spä på lite ytterligare så är det ju jag som köper presenter som tex blommor lite då och då och när vi äter ute så är det ju jag som betalar eftersom jag är man. Jag lägger ju mer pengar på henne än vad hon gör på mig mao. Vad får man tillbaka? Är det känslan att ha någon vid sin sida som enligt evolutionen har gjort att jag vill ha en tjej? Varför ska man vara ihop med en tjej, vad ska man ha henne till om hon nu inte ens gillar sex?
Jag älskar min mamma och mina syskon också men skulle aldrig vilja bo med dom, varför ska jag då bo med en asexuell tjej?
Citera
2015-04-11, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Dom förutfattade meningarna om livet är ju att en kille blir ihop med en tjej, dom får barn osv. Jättemysigt. Det är inprogrammerat i våran hjärna.

Nu är det så att jag har ett förhållande där jag verkligen älskar tjejen men hon har extremt låg sexdrift så att knulla händer ju inte ofta. Jag har funderat lite på varför man egentligen har en tjej, vad är fördelarna? Om man vill ha barn så är det givetvis bra men om vi utesluter det, varför ska jag ha en flickvän som bor med mig om hon inte vill ha sex? Sex är enligt mig en stor del av ett förhållande, jag skulle ju kunna bo med en kompis lika gärna om man utesluter sexdelen.

För att spä på lite ytterligare så är det ju jag som köper presenter som tex blommor lite då och då och när vi äter ute så är det ju jag som betalar eftersom jag är man. Jag lägger ju mer pengar på henne än vad hon gör på mig mao. Vad får man tillbaka? Är det känslan att ha någon vid sin sida som enligt evolutionen har gjort att jag vill ha en tjej? Varför ska man vara ihop med en tjej, vad ska man ha henne till om hon nu inte ens gillar sex?
Jag älskar min mamma och mina syskon också men skulle aldrig vilja bo med dom, varför ska jag då bo med en asexuell tjej?

Jag har kommit fram till att jjag endast vill knulla med en tjej. Förhållanden är bara huvudvärk. Sex är det viktigaste i ett förhållande. Saknas sex, dör förhållandet PRICKSÄKERT!

Har sen några år tillbaka bara haft sex med tjejer utan förhållane, ska fortsätta med det tills jag inte kan attrahera tjejer, senn ska jag leva ensam/med hund resten av livet. Jag är dödlig seriös.
Citera
2015-04-11, 10:57
Medlem
Din tjej kan väl betala för sig själv, varför ska du betala?
Citera
2015-04-11, 10:57
Medlem
ganglere2s avatar
Trevligt sällskap?
Citera
2015-04-11, 10:59
Bannlyst
Man vill dela livet med någon man är kär i.
Citera
2015-04-11, 10:59
Medlem
Vissa vill nog ha en partner som man kan ha ett roligt liv med, dela vandringen längs livets stig med. Någon man kan dela glädje och sorg med. Någon att mysa med som accepterar ens brister och uppskattar ens styrkor.

Ja det finns skäl till att jag är ensam!
Citera
2015-04-11, 11:05
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
För att spä på lite ytterligare så är det ju jag som köper presenter som tex blommor lite då och då och när vi äter ute så är det ju jag som betalar eftersom jag är man. Jag lägger ju mer pengar på henne än vad hon gör på mig mao.

Haha, och du undrar varför hon inte vill ha sex.
Citera
2015-04-11, 11:08
Bannlyst
Dumpa henne, hon utnyttjar din snällhet verkar det som.
Det verkar bara besvärligt att ha en flickvän, tanken är rolig men kanske inte är så roligt när man väl har en.
Citera
2015-04-11, 11:14
Medlem
Du behöver inte göra detta till en filosofisk diskussion. Ha inte dåligt samvete för att du känner som du gör. Om du vill göra slut pga. avsaknaden av sex är det helt okej.
Citera
2015-04-11, 11:16
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Klart det finns asexuella tjejer där ute, men om du skall vara den som strör pengar över henne, bjuder på middagar e.t.c. utan att hon investerar så mycket i dig så har du skapat en felaktig dynamik i relationen och du bör heller inte vara förvånad om hon inte vill ligga.

Hon betraktar dig mer som en trygghet och pengakran än en sexuellt attraktiv man.
Citera
2015-04-11, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Haha, och du undrar varför hon inte vill ha sex.

Exakt lol. Min erfarenhet är att när man låter tjejen behandla en som bortskämd jävel kommer det att funka bäst då hon faktiskt anstränger sig för att det ska funka. Jag har aldrig betalat något för en tjej, därför de har sprungit efter mig

De ville ha jämställdhet och nu får de chansen att göra det vi män alltid har gjort
Citera
2015-04-11, 11:21
Bannlyst
Tjejer älskar makt och pengar och använder männen som verktyg för att uppnå detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in