2015-04-11, 11:28
Medlem
Frågeställningen är relevant tycker jag!

jo visst så kan du ha lyckan att träffa en partner, kanske för en kortare period eller längre tid där ni bägge lever lyckliga, tyvärr är ju som sagt den tiden begränsad! Om vi nu inte pratar om de fåtal som lever som par hela livet, men inte ens dom paren tror jag är lyckliga hela tiden i förhållandet!

Så frågan är då varför ingår man i något som är destruktivt, där man ändra sig eller anpassar sig till en partner, rädsla att vara själv? Att inte bli socialt accepterad (fast den synen börjar kanske ändras!) sen det mest självklara att skaffa barn!

Du måste få något ut av det, det måste bli en win/win situation helt enkelt, annars finns det ingen anledning att leva ihop med någon! Just din anleding idag är sex imorgon kan det vara barn eller trygghet...detta gäller självklart din partner också.

Som du skriver får hon något ut av ert förhållandet men inte du? Det skapar 3 alternativ 1 du ""tvingar"" dig till dina behov, säger som det är helt enkelt 2 har tålamod att vänta tills något av dina behov uppfylls 3 gör slut.

Men frågeställning kvarstår varför? kanske för att vi lever i en utopi att vi tror på kärlek...glöm nu inte bort att det finns inget så jävla ont som kvinnor....när inte djävulen kunde skada honom så sände han kvinnan!
Citera
2015-04-11, 11:29
Medlem
Förhållande verkar tyvärr vara ett nödvändigt ont som man måste genomlida, om man vill forstätta träffa sin favoritjej. Helst skulle man ju vilja ha en helnatt i veckan men få går nog med på detta över en längre period
Citera
2015-04-11, 11:35
Medlem
Det här är ju någonting du får ta upp med tjejen och om det inte blir mer sex så får du göra slut. Precis som du säger så blir ett förhållande utan sex rätt meningslöst i alla fall om man är ung.
Citera
2015-04-11, 11:44
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Angående frågan i rubriken, varför man skall ha tjej, så kan jag tänka mig det av två anledningar för personlig del. Antingen 1) för jag vill satsa seriöst och bilda familj eller också 2) för att säkra sexuell tillgång med en attraktiv partner när jag inte orkar jaga fitta (till följd av studier eller annat). . Ungefär som ett experiment med i punkt 2, har bara haft ett seriöst så varför inte.
Citera
2015-04-11, 11:44
Medlem
altesvedens avatar
Minst ett knull i veckan, annars sparka ut fanskapet.
Citera
2015-04-11, 11:50
Medlem
8FJN349Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rationalisering
Du behöver inte göra detta till en filosofisk diskussion. Ha inte dåligt samvete för att du känner som du gör. Om du vill göra slut pga. avsaknaden av sex är det helt okej.

Egentligen vill jag ju inte det, jag älskar ju henne. Men man har ju sina behov. Jag kan ju inte bo ihop med en "kompis".
Vi kommer överens otroligt bra, bråkar nästan aldrig. Jag kan absolut se henne som en person jag kan tänka mig ha barn med. Men utan sex, varför ha ett förhållande? Nog för att jag tycker om hennes sällskap, hon är fantastisk. Men det är ju mina vänner också.
Citera
2015-04-11, 12:21
Medlem
Jafan89s avatar
Finns väl ett antal anledningar till att ha tjej, exempelvis bland annat:

För att det är en väldigt skön känsla att älska någon.

Att man har någon som står vid ens sida alltid (det är iallafall det som är planen).

Kan bli billigare ekonomiskt med delat boende.

Kanske vill ha barn någon gång i framtiden och då hjälper det att ha en kvinna med sig, och då är det inte heller fel att man känner varandra bra först.

Sex utan att behöva anstränga sig.

Det är väl några saker jag kommer på just nu, såklart är detta generaliseringar för det finns verkligen undantag i olika utsträckningar, och så kan flera av de här punkterna delas utav vänner oavsett kön.

Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Egentligen vill jag ju inte det, jag älskar ju henne. Men man har ju sina behov. Jag kan ju inte bo ihop med en "kompis".
Vi kommer överens otroligt bra, bråkar nästan aldrig. Jag kan absolut se henne som en person jag kan tänka mig ha barn med. Men utan sex, varför ha ett förhållande? Nog för att jag tycker om hennes sällskap, hon är fantastisk. Men det är ju mina vänner också.

Om hon inte ger dig det du behöver för att ha ett "helt" förhållande, så kanske du borde prata med henne om att bara vara vänner istället?
Citera
2015-04-11, 12:22
Medlem
NirvanAs avatar
Varför?

Laga mat, städa osv, du behöver bara göra det 3 dagar i veckan istället för 7, har du riktigt tur behöver du inte göra det alls.
Citera
2015-04-11, 12:25
Medlem
8FJN349Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89

Att man har någon som står vid ens sida alltid (det är iallafall det som är planen).

Kanske vill ha barn någon gång i framtiden och då hjälper det att ha en kvinna med sig, och då är det inte heller fel att man känner varandra bra först.

Det är väl några saker jag kommer på just nu, såklart är detta generaliseringar för det finns verkligen undantag i olika utsträckningar, och så kan flera av de här punkterna delas utav vänner oavsett kön.

Om hon inte ger dig det du behöver för att ha ett "helt" förhållande, så kanske du borde prata med henne om att bara vara vänner istället?

Väldigt bra punkter som jag inte tänkt på ,speciellt att det är skönt att älska någon och att vara älskad.
Citera
2015-04-11, 13:03
Medlem
beardbraids avatar
Sex i en relation är inte nåt som händer bara när ni knullar utan det händer hela tiden. Försök börja flirta mer med varandra. Man har tjej för det är roligare att förföra och kåta upp nån man känner och tycker om än en främling.
Citera
2015-04-11, 13:05
Medlem
NovaOculuss avatar
En pojke vill ha en tjej, en man vill ha en relation med en kvinna.
Citera
2015-04-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Hund
Hund
Kollektiv
Partner
Handtralla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem