Magnus Olsson i medlemsutskottet går nu ut med att han redan bestämt sig. Samtliga ska uteslutas:
Citat:
Trots att utredningen alltså inte är avslutad slår Magnus Olsson redan nu fast:
– I min egenskap av ordförande för medlemsutskottet kommer jag att föreslå att de här personerna utesluts.
Bevisningen:
Citat:
Och nu - mer än en vecka innan "förundersökningen" mot Kasselstrand&Co ska läggas fram – redogör han för "bevisningen" mot dem.
Det handlar om fem olika typer av "bevis".
* SDU har vägrat skriva in "socialkonservatismen" i sitt idéprogram.
* SDU-ledningen har haft samröre med högerextrema Nordisk ungdom, som står nazistiska Svenskarnas parti nära.
I vintras valdes William Hahne på ett tumultartat medlemsmöte till ordförande i SD-Stockholm.
– På det här mötet dök det plötsligt upp sextio, sjuttio personer som våra medlemmar kände igen. "Snälla nån, de är ju från Nordisk ungdom", sa man. Det där är extremister och nazister som ska hålla sig borta från vårt parti, säger Magnus Olsson.
* William Hahne anklagas även för att på ett otillbörligt sätt ha lagt beslag på SD:s interna medlemsregister och utnyttjats det i den infekterade ledarstriden i SD:s Stockholmsavdelning.
* SDU-ledningen har, enligt medlemsutskottets utredning, i en rad inlägg på Twitter och Facebook avslöjat att de inte ställer upp på Jimmie Åkessons "nolltolerans" mot rasism.
* Det stulna USB-minnet.
NU:s ständiga flörtande med SD/SDU, som förmodligen bara till väldigt liten del varit besvarad, visar sig nu utgöra en tung anledning till att de vettiga i SD utesluts...
Helt sanslöst språk mot partikamrater:
Citat:
– Jag instämmer helt i beskrivningen att Kasselstrand och hans förtrogna är halvfascister. De är skoningslösa. De är extremister som vill vrida tiden tillbaka.
SD-ledningen brukar hävda att processen i medlemsutskottet är "rättssäker". Borde inte du som utredare förhålla dig neutral?
– Att jag tar ställning nu beror på att de här personerna gått ut så hårt själva på Twitter och Facebook. Våra medlemmar måste få veta vad som händer, säger Olsson.
– Jag är faktisk förbannad på dem. De uppför sig som omogna småbarn.
Eftersom han nämner Kasselstrand vid namn så borde väl en anmälan för förtal inte vara helt främmande?
Olsson tror även att SD kommer att skapa ett nytt ungdomsförbund:
Citat:
Kasselstrand har sagt att han vägrar lämna ordförandeposten i SDU även om han utesluts ur SD. Hur ska partiledningen hantera det?
– En lösning är att helt enkelt lägga ner ungdomsförbundet och starta ett nytt. Jag skulle faktiskt tro att det blir så, säger Magnus Olsson
http://www.sydsvenskan.se/sverige/jag-ar-faktisk-forbannad-pa-dem-de-uppfor-sig-som-omogna-smabarn/
Så oproffsigt och osnyggt av Olsson att gå ut så här redan nu att man faktiskt häpnar, trots att man sett mycket av SD. SD är ett mycket sjukt parti, med mycket sjuka och obehagliga toppfigurer. Tänk om de normala människorna hade sett detta redan för flera år sedan och startat något nytt då, då hade de redan nu haft en god bas och möjlighet att komma in i riksdagen nästa val. Nu blir det tufft.