2015-04-11, 00:03
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det stämmer att jag så här långt inte har diskuterat teknikaliterna hos det som saknas i NIST:s rapport. Men det är ju för helvete det som är poängen.

Dom lämnade den delen blank. Hur fort kollapsade byggnaden. Hur kollapsade den? Varför ser det ut som en klassisk controlled demolition (WTC 7)? Varför intervjuades inte alla de som trodde sig uppleva/höra/se/känna kraftiga sekundära explosioner? Varför undersöktes inte rasresterna efter spår av sprängmedel? Varför intervjuades ingen av de som sa sig se flytande stål rinna omkring i ruinerna? Etc.

Blankt. Enter conspiracy theories ...

För att det inte är rimligt att det fanns sprängmedel, då det brann kraftigt på minst två våningsplan på WTC7, vilket inget sprängmedel klarar av.

Med ditt sätt att resonera skulle man leta efter bensindunkar för det kunde varit mordbrand, eller underlåtenhet att hålla borta gnagare som råttor som ätit sönder bjälkar mm. Ungefär som om polisen ska behandla ett rån även som ett rånmord fast ingen är död eller allvarligt skadad, för annars kan "folket" misstro utredningen.

Två plan kör in i WTC1 och 2. WTC7 skadas av rasmassor och börjar brinna, och gör så under lång tid, vad är då det rimliga förloppet?

Dessutom är det mycket underligt att dessa sprängladdningar inte hörs på ljudupptagningarna av en av världens mest mediabevakade händelser i realtid!

Sedan om man vill påpeka att Bush administrationen var krigskåt och letade minsta anledning att invadera Irak och hämnas farsgubbens misslyckande 1991, visst gör det men håll i sär sakerna om inget tydligt visar på sammband att administrationen var inblandade i 911 händelsen från början.

Vissa metaller blir flytande vid brand men så länge inte stål var flytande är det en icke fråga. Däremot tappar stål hållfasthet vid 500 grader vilket inte är en ovanlig temperatur vid brand, lägenhet och kontorsbränder når ca 800 grader.
Citera
2015-04-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Jag väntar fortfarande på matematik och fysik.
Sök på "Judy Wood", hon har gjort en hel del beräkningar
Citera
2015-04-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
För att det inte är rimligt att det fanns sprängmedel, då det brann kraftigt på minst två våningsplan på WTC7, vilket inget sprängmedel klarar av.

Hur kraftigt brann det?
Citera
2015-04-11, 00:14
Avstängd
Citat:
Var hittar du dina bevis?
Suspekta källor på internet?
Vem är det du tror blint på?
Lär dig tänka kritiskt och inte tro på allt du läser på internet.
Jag väntar fortfarande på matematik och fysik.
Jo du, jag är väl förtrogen med både kritiskt tänkande och källkritik.

Det är därför jag inte gör som du, går ned i spagat så fort jag ser den amerikanska flaggan.

Litar du på George W Bush och det som kom ur hans administration? Är det det du kallar kritiskt tänkande?

Är det där du hittar dina bevis?
Citera
2015-04-11, 00:18
Medlem
Jo, så är det nog i eran lilla värld.
Men vi som har sett bilder från "nedslaget" vet att det var ganska tomt på vrakdelar.
Det ser alla som orkar googla.

Sedan att man helt plötsligt hittat 95% + kvarlevor är ju bra när ögonvittnen inte ens sett några vrakdelar eller en droppe blod.
Grattis Sherlock!!
Ingen tror på era jävla lögner!

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Från shanksville har man lyckats hitta över 95% av alla delar av det kraschade flygplanet och de döda vilket är mer än i något av de andra tre 9-11 fallen. I germanwingsolyckan är jag inte i formerad om procenten, men även om det var 99,9% vet jag inte riktigt vad ditt problem är? Vad är det du undrar och tycker "vi" (vilka nu det är) ljuger om?
Citera
2015-04-11, 00:18
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur kraftigt brann det?

Fantastiskt, din amnesi blir värre och värre, det har länkats flertalet videos som vistat intesiteten på branden och rökutvecklingen, titta någon gång och ta in istället för att upprepa samma korkade frågor som du fått svar på!
Citera
2015-04-11, 00:31
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Jo du, jag är väl förtrogen med både kritiskt tänkande och källkritik.

Det är därför jag inte gör som du, går ned i spagat så fort jag ser den amerikanska flaggan.

Litar du på George W Bush och det som kom ur hans administration? Är det det du kallar kritiskt tänkande?

Vad i helvete yrar du om?
Jag har både positiva och negativa saker att säga om USA.
En vuxen människa ser inte allting i svart eller vitt.
Skulle du kunna berätta lite mer i detalj om hur du kom fram till denna slutsats?
Detta bör ge oss alla en inblick hur din hjärna är funtad.
Förutom då att jag tycker att avsaknedan av matematik och fysik även berättar en del om kvaliteten på din sommarkurs
Citera
2015-04-11, 00:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jo, så är det nog i eran lilla värld.
Men vi som har sett bilder från "nedslaget" vet att det var ganska tomt på vrakdelar.
Det ser alla som orkar googla.

Sedan att man helt plötsligt hittat 95% + kvarlevor är ju bra när ögonvittnen inte ens sett några vrakdelar eller en droppe blod.
Grattis Sherlock!!
Ingen tror på era jävla lögner!
Ingen har heller sagt att kroppar och vrakdelar låg utspridda. Det mesta fick grävas upp ur kratern. När ett flygplan i hög fart och brant vinkel kraschar ner i mjuk jord så blir det till att ta fram spaden helt enkelt...
Citera
2015-04-11, 00:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...

Var hittar du dina argument? Har du ens några frågor eller vill du bara provocera?
Vi väntar fortfarande på en förklaring av vad du ifrågasätter? Vad är det du undrar? Vad är det du inte förstår? (Tag inte det sista bokstavligt, internet kan inte hantera så mycket data)
Citera
2015-04-11, 01:17
Medlem
CrimsonIdols avatar
LÄR ER TÄNKA KRITISKT.
ALLT SOM STÅR PÅ INTERNET ÄR INTE SANT.
För er "juniorer" som tänkt gå på högskolan/universitet så funkar inte ett sånt här tankesätt.
Man måste lära sig tänka logisk och inte ta statistiska "outliers" som ett slags bevis.
Ni kommer misslyckas på högskola/universitet. Lyssna på mig istället.
Vi har inte uppnåt framgång i samhället genom att lyssna på såna här idioter.
Vi har uppnått där vi är idag genom vetenskap, lagar, moralisk och politisk filosofi.
LÅT INTE IDIOTERNA PÅVERKA ER!! TÄNK KRITISK!
Citera
2015-04-11, 01:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
?????

Teorin föreslår inte att några muslimska studenter frivilligt anmälde sig som självmordsterrorister för att tjäna någon elit. Ett missförstånd från din sida, det är förlåtligt. De spår man ämnat följa upp om detta antyder ju att terroristerna inte var inblandade i attentatet, men att de anklagades genom plantering av bevis och kapade identiteter. Den andra teorin föreslår att terroristerna faktiskt utförde attentatet, men med myndigheternas kännedom. Av politiska skäl avstod man från att agera.

Citat:
Inget vad jag vet. So what? Hur många andra handskrivna brev, bagageetiketter etc som också överlevde hittade man? Vad är problemet? Sånt här händer i varenda jävla flygkrasch som sker, saker man aldrig trodde skulle kunna klara sig klarar sig.

Problemet är att en sådan lyckoträff inte är möjlig i sitt stora sammanhang eftersom:

1. Terrorcellen mer eller mindre offentliggörs innan man ens har koll på passagerarlistan
2. Ett intakt pass påträffas (det enda av sitt slag)
3. En ryggsäck påträffas med information om de inblandade
4. Fynden matchas och krig utropas

Snacka om att få allt serverat innan man invaderar ett främmande land.

Citat:
Vad i kollapsen var precist menar du? Vad skulle skett annorlunda om det inte var bomber inblandade?

I den symmetriska perfektion tre byggnader kollapsar varefter varandra, med olika kollisionspunkter och förutsättningar varav den tredje inte ens träffas av något flygplan. Man skulle nästan kunna tro att tornen höll händer och fick benen kapade.

Citat:
Du menar att jordens gravitation inte är nedåtriktad, eller?

Citat:
Du "glömde" nämna de omfattande skador som flygplanen orsakade på den bärande strukturen plus att brandskyddet slogs bort....

Det är fortfarande eldsvådan som [ursprungskälla] påverkar bärkraften och därmed är orsak till rivningseffekten, något som enl. tusentals ingenjörer och vetenskapsmän är närmast omöjligt - framför allt för tre olika byggnader, på en och samma dag!!

Citat:
Du har uppenbarligen inte läst något ur rapporten. Wtc kollapsade enligt utredningen pga eldsvådorna som orsakades av rasmassorna, den strukturella skadan spelade ingen nämnvärd roll i sammanhanget.

Du menar att eldsvådan först utbröt i rasmassorna?

Citat:
Vad baserar du din bedömning på, gällande hur snabbt det skulle gå för temperaturen att avta?

Nanotermit som kemiskt ämne kan producera extrema temperaturer och är hänsynslöst resistent mot nerkylning, vilket skulle kunna ge en förklaring till temperaturen och aktiviteten i resterna. Jag förstår inte varför forskare och fysiker med statlig uppdragsgivare skulle vara mer meriterade för en korrekt bedömning än oberoende ingenjörer och fysiker som analyserat fynden.

Citat:
Du menar att det inte räcker med 1000 graders bränder för att försvaga stål? Vad baserar du det på?

Det är ingen som förnekar att stålet försvagas, snarare hur detta lyckas tidsmässigt och med den spektakulära effekt som uppstod. Det är sannerligen en historisk bedrift när bla. jetbränsle visar sig vara en utmärkt rivningsmetod by the book.

Citat:
Vad fan har det med bärkraften att göra???? (Dessutom har de redan fått det förklarat för dig att handlar om ämnen som förekom naturligt i gipsväggarna)

Menar du att nano-termit är en naturlig substans i gipsväggar?

Citat:
Du tror inte att någon i denna enorma konspiration skulle tjalla? Eller att någon skulle upptäcka denna installation? Det här är inte en film, vettu.

Säkert, men regel nummer 1 är att kapa de lösa ändarna. Oavsett om någon tjallar kommer det ju inte leda någonvart. Vad har Snowdens ärlighet gett oss? Det är ingen film, mycket riktigt, men frågan är snarare varför du tror att "konspirationer" enbart förekommer i filmer. Kan politiker, myndighetsmän och mäktiga personer inte ljuga och konspirera i verkligheten? Det inte är sci-fi det här, det är din önskan att det vore så.

Citat:
Vi pratar trots allt om en enorm (typ 160 fotbollsplaners yta bara i tornen) arbetsplats för tusentals människor. Tro fan att det förekommer aktiviteter som man inte riktigt förstod vad det var och därför i efterhand blir misstänksam mot. Människor är experter på sådant fabulerande.

Okej, så innan du ens vet vad som försiggått kan du avgöra att det bara är missförstånd och tillfälligheter? Du är alltså alldeles oemottaglig för något annat än pappas ord.

Citat:
Du glömde förresten svara på frågan om squibsen. Kan det förklaras av raset eller inte?

Om de är placerade i symmetriska formationer för att precisera kollapsen, möjligen.

Citat:
De kör ju bara samma grej som dig, upprepar att det är omöjligt utan att berätta varför.

På min sida av debatten har en enorm utredning som stöds av såväl expertis som datorsimuleringar. Om det är något specifikt i den som du har problem med så är du välkommen att berätta det. Men samma gamla "Meh! Det är ju omöjligt" börjar bli ganska tröttsamt att lyssna på.

Vetenskapsunderstödd forskning har förts från den andra sidan. Det är inte alls några "lekmän" som satt sig in i det djupare analysarbetet. Jag frågar igen: varför skulle statligt anställda fysiker, ingenjörer mm. vara mer trovärdiga än tusentals oberoende licenserade personer med samma kunskaper?

Du har hånat A&E, med vilka kunskaper gör du detta?

Citat:
Ja, det är vi överrens om. Så varför skrev du att det inte gjorde det?

Det har jag inte gjort heller...

Citat:
Återigen: Vad är sammanträffandena? Att brandmän bevakade byggnaden som brann, att media intervjuade brandmän eller att media råkade säga fel i en kaotiskt situation? Det tycks mig som tämligen dagliga företeelser....

Har du läst att ge en uppskattning kring hur många och vilka worldwide som var visste?

Varför ska du envisas och enbart fokusera på den händelsen? Om du skall bedöma sannolikheten för något får du för bövelen sätta det i sitt stora sammanhang, med alla andra märkligheter den dagen som vi redan gått igenom. Allt kan inte vara sammanträffanden, tillfälligheter, det begriper du väl själv?
Senast redigerad av -DaRude- 2015-04-11 kl. 02:01.
Citera
2015-04-11, 01:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
LÄR ER TÄNKA KRITISKT.
ALLT SOM STÅR PÅ INTERNET ÄR INTE SANT.
För er "juniorer" som tänkt gå på högskolan/universitet så funkar inte ett sånt här tankesätt.
Man måste lära sig tänka logisk och inte ta statistiska "outliers" som ett slags bevis.
Ni kommer misslyckas på högskola/universitet. Lyssna på mig istället.
Vi har inte uppnåt framgång i samhället genom att lyssna på såna här idioter.
Vi har uppnått där vi är idag genom vetenskap, lagar, moralisk och politisk filosofi.
LÅT INTE IDIOTERNA PÅVERKA ER!! TÄNK KRITISK!

Tänk kritiskt. Snyggt sagt i en tråd med människor som tror på varenda ord som produceras av staten och dumburken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in