2015-04-10, 09:13
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
What? Vissa skriver i usd. Har ju hänt att det blir en pappkasse med rubel ngn gång men många försöker skriva kontraktet i usd. Vissa får igenom det.

Nej, oftast förhandlar man lönen i dollar för att spelaren lättare ska förstå hur mycket pengar det gäller, sedan omvandlar man det till rubel i själva kontraktet.
Citera
2015-04-10, 09:16
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Mmm, du har helt rätt och vi i HV71 har stor erfarenhet av att apgårdare inte duger till när det hettar till
Vad har värvningar mellan olika klubbar med hemvändarvärvningar att göra? Och så stor erfarenhet av så kallade "apgårdare" kan man knappast anklaga HV för.
Citera
2015-04-10, 09:19
Medlem
Draedons avatar
Kanske inte riktigt silly, men något för alla leksandshatare att gå igång på: http://leksand.se/sv/Nyheter/Nyhetsarkiv/2015/Sa-paverkar-hockeyforlusten-kommunens-bidrag-till-Leksands-IF/

Vi dopar oss tillbaka!
Citera
2015-04-10, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad har värvningar mellan olika klubbar med hemvändarvärvningar att göra? Och så stor erfarenhet av så kallade "apgårdare" kan man knappast anklaga HV för.
Va!? Du skrev att apgården hade erfarenheten av av deras egna produkter var apkassa och jag konstaterade att du hade rätt och du blir arg på mig. Varför blir alla så arga på mig jämt? Förstår ingenting. Jag är snäll!
Citera
2015-04-10, 09:46
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad letar mv tränare,Modos Maciej Szwoch nämns som ett alt.

Klart nu, masken till bollklubben. Modo kommer garanterat få kvala sig kvar nästa år också.
Citera
2015-04-10, 09:53
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kanske inte riktigt silly, men något för alla leksandshatare att gå igång på: http://leksand.se/sv/Nyheter/Nyhetsarkiv/2015/Sa-paverkar-hockeyforlusten-kommunens-bidrag-till-Leksands-IF/

Vi dopar oss tillbaka!

Lyxfällan! Trottoarkant! Lägg ner en till skola!

Nu var de skämten förbrukade och ni andra får komma på något nytt.
Citera
2015-04-10, 10:35
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lyxfällan! Trottoarkant! Lägg ner en till skola!

Nu var de skämten förbrukade och ni andra får komma på något nytt.
Aah men öhh, eeeeeh, KOMMUNDOPNING etc!!!!!!
Citera
2015-04-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Osten vill ha Ryno. Skall bli oerhört intressant och se vart han hamnar.
Vill och vill.

Det var floskler och mummel i intervjun: "Bra spelare. Vi får se vart det tar vägen. Han behöver säkert tid att smälta."

LHF behöver en förstecenter till Harju och Sweatt. Om det sedan blir Ryno eller någon annan får man väl se. Har ju nämnts andra namn också på ungefär samma "kvalitetsnivå" (landslagsklass) så det lär vara där åtminstone man landar till slut.
Citera
2015-04-10, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Vi dopar oss tillbaka!
Kommer ni ens i halvvägs utav vad Skellefteå, Växjö, Göteborg, Karlstad, Örebro och Örnsköldsviks kommuner sponsrar sina lag med? Om inte så tycker jag inte att du ska sitta här och vara kaxig över kaffeslantar
Citera
2015-04-10, 10:45
Avslutad
Robin Gartner utnyttjar sin SHL klausul och lämnar Leksand. Vilket lag vill ha honom tro? Jag tyckte inte att han höll för SHL spel
Citera
2015-04-10, 10:57
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Robin Gartner utnyttjar sin SHL klausul och lämnar Leksand. Vilket lag vill ha honom tro? Jag tyckte inte att han höll för SHL spel
karlskrona, dom plockar allt, jävla pajasförening.
Citera
2015-04-10, 10:59
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ryssland är korrumperat. Den med makt dikterar villkoren. Du har en helt annan rättskultur och ledarkultur i Ryssland. Ryssland har alltid förlitat sig på starka ledare, nationellt och lokalt. Det har vad man inom samhällsvetenskapen kallar för beskyddare-klient-samhället. Ungefär som i Sicilien där man istället för att vända sig till myndigheterna går till maffian för att få sina problem lösta.

När det kommer till avtalsrätt så är det den med makt och pengar som har företräde i Ryssland. Det är så korrumperat.

Och vi snackar inte att nivån är att någon tar sig ett järn på morgonen utan vi pratar om folk som kommer stupfulla till jobbet. En stor anledning till att det är mycket träningsläger och att spelarna sover så mycket i träningsanläggningarna är just alkoholismen. Klubbarna är rädda att spelare och ledare faller dit om de är lediga för mycket. Det är så det är i Ryssland idag.

Dom som inte fattar situationen i Ryssland idag borde läsa på lite. Det är medeltida hjärnor, maffia och korruption där det bara är makt och pengar som styr.

Det var ju någon spelare för ett par år sedan som beskrev situationen i KHL i ett längre reportage (kommer inte ihåg vem). Men det jag kommer ihåg då lagets "böteslista" kom upp så var ett par av punkterna roliga. Siffrorna ungefärliga.

Komma full till träning = 2000 i böter
Komma full till match = 5000 i böter

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in