• 1
  • 2
2010-02-27, 16:23
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Tja! Skulle betala mina räkningar via nordeas hemsida och stack in kortet i dosan. Då står det "låg batterinivå". Vad gör jag? Är det tänkt att man själv ska skruva upp grejen och byta batteri eller kan man få en ny dosa? Har haft dosan i flera år och har ett vagt minne att man fick en sladd till den som gick att ansluta till datorn, kan det ha varit en laddare? Jag är inte så bra på sånt här som ni märker, sorry.
Citera
2010-02-27, 16:29
Medlem
Pratbubblans avatar
Jag har fått upp det där meddelandet i ett års tid. Jag bara testar att stoppa i kortet x antal gånger tills det meddelandet inte längre kommer upp. Prova först det.
Citera
2010-02-27, 17:45
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Jag har fått upp det där meddelandet i ett års tid. Jag bara testar att stoppa i kortet x antal gånger tills det meddelandet inte längre kommer upp. Prova först det.

Jag har fått upp meddelandet i några veckor men har också lyckats ändå. Är bara rädd för att jag ska sitta där en natt med ett gäng obetalda räkningar som måste betalas inom fem minuter å så tokdör dosan
Citera
2010-02-27, 17:52
Medlem
Pratbubblans avatar
Så här står det på Nordeas hemsida:

Citat:
Kan jag byta batteri och hur ofta behöver jag göra det?

Kortläsaren drivs med två knappcellsbatterier av typ Panasonic CR 2032, 3 volt eller motsvarande. Batterierna finns under luckan på baksidan. Du kan byta dem själv med hjälp av en liten kryssmejsel. Batterierna håller i cirka fem år vid normal användning.

http://www.nordea.se/F%C3%B6retag/In.../991812.html#4
Citera
2010-02-27, 21:30
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Åh, tack! Problem solved
Citera
2013-01-29, 02:24
Medlem
TimTebows avatar
Men ska man verkligen behöva stå för kostnaden för nya batteri själv? Tycker allt att de kunde bjuda oss kunder på det.. eller har jag fel?

Har nämligen också lågt batteri på min dosa.
Citera
2013-01-29, 02:28
Medlem
Geblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Men ska man verkligen behöva stå för kostnaden för nya batteri själv? Tycker allt att de kunde bjuda oss kunder på det.. eller har jag fel?

En bank, som skulle ge något gratis till de vars pengar de förvarar? Pfft.. var har du befunnit dig de senaste tusen åren?
Citera
2015-04-08, 20:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Håll i er nu allihop! För ett tag sen så började min dosa visa låg batterinivå och jag frågade då i webb-supporten, dosan funkade ju fortfarande, vad jag skulle göra och hör och häpna, Nordea skickade nya batterier direkt hem i brevlådan GRATIS! Jag vet om att det här låter otroligt men så är det iaf. Så det är bara att lägga en fråga i internet-banken så länge dosan fortfarande funkar att logga in med så kommer det batterier direkt hem i brevlådan helt kostnadsfritt.
Citera
2015-04-08, 21:30
Medlem
dumbuks avatar
Håll i er nu, ni ska få lösningen.

Dosan fungerar i ett par år till när det står lågt batteri, om inte man pillar på den 25gånger om dagen.

Allt ni behöver göra är att trycka på OK när låg batterinivå dyker upp på rutan, done

Thanks me later..
Citera
2015-04-08, 23:29
Medlem
Klarabella79s avatar
Jag tyckte som så att om de prackar på mig sån manick så får de stå för kostnaden också. Jag meckar inte med ngt icke självvalt.,

Mailade nordea (var inloggad) o skrev att min dosa glappar på en siffra och hur jag löser det. Fick svar inom ett dygn att de skickar ny dosa.

Nu har jag 2 dosor, en är reserv
Citera
2015-04-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jag tyckte som så att om de prackar på mig sån manick så får de stå för kostnaden också. Jag meckar inte med ngt icke självvalt.,

Mailade nordea (var inloggad) o skrev att min dosa glappar på en siffra och hur jag löser det. Fick svar inom ett dygn att de skickar ny dosa.

Nu har jag 2 dosor, en är reserv
Jaha, men på andra banker så slutar den första att fungera om man får en ny. Fråga mig inte hur tusan det går till.
Citera
2015-04-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow

Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jag tyckte som så att om de prackar på mig sån manick så får de stå för kostnaden också. Jag meckar inte med ngt icke självvalt.

Blir ni upprörda och kräver att t ex Telia ska skicka nya batterier när de medföljande batterierna till fjärrkontrollen tar slut också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in