2015-04-09, 23:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag undviker gärna konspirationsteorier, framförallt sådana som snickrats ihop av vänsterextremister. För övrigt så tillhör jag inte någon rörelse idag, vare sig den nationella eller den identitära.

Nu går jag ju i polemik i alla fall, men konspirationsteorier som sådana kan väl inte avfärdas just för att de är konspirationsteorier? Finns ju många konspirationsteorier i historien som visat sig stämma. Tycker det är lite slappt att avfärda en teori eller analys enbart på basis av att de i någon mening kanske är en konspirationsteori.

Edit: Nu tycker jag inte heller att analysen är så konspiratorisk. Men han skriver hur delar av ungdomsförbundet är politisk influerade av en annan inriktning inom nationalismen. Inte så konspiratoriskt, tycker jag.
Citera
2015-04-09, 23:02
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Den här.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/mattias-karlsson-om-skalen-till-uteslutningarna

Det där var ju inte så särskilt hemskt! Din beskrivning av Mattias Karlsson som en sorts nergången Judy Garland gjorde att jag hade väntat mig någonting mycket värre, det jag såg där var någon som möjligtvis behöver en Treo eller två på grund av spänningshuvudvärk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Jag trodde dock aldrig att det skulle gå så här långt. Karlsson såg jag som en hyfsat sansad företrädare, med SD-mått mätt, men han verkar ju helt rabiat. Det här är en cirkus av episka mått, och både SD och SDU skämmer ut sig själva totalt. Det måste finnas många besvikna sossar och moderater i landet som funderat på att kanske proteströsta på SD, men nu tänker "va i helvete är det för pajaser? ".
Precis. Han verkade ju stabil i december i samband med budgetomröstningen. Men nu verkar han ju helt jävla rabiat och facebook-uppdaterar som en fjortis och kallar SDU:arna för halvfascister med napoleon-komplex. Tack för den spottloskan i ansiktet. Vilken dåre
Citera
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
För det första. Han visar att han är så dum så han inte begriper att e-post inom ett företag eller en organisation inte är privat e-post.

Det verkar inte som om Datainspektionen håller med dig:

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.26057/olagligt-lasa-anstallds-mejl

Citat:

Därför är det personuppgiftslagen, pul, som gäller och enligt den måste arbetsgivare ha allvarliga misstankar om illojalitet eller brottsligt beteende för att få gå in i arbetstagares enskilda filer, som privat e-post.

– Arbetsgivare ska inte gå in och ta del av privata mejl. De får bara gå in och titta om de har särskilda skäl. All kontroll av anställda måste ha ett bestämt ändamål och den anställde ska vara informerad, säger Katarina Högquist, jurist på Datainspektionen.

Kan vara straffbart
Om arbetsgivare går in och gör fortlöpande kontroller och noteringar om anställda och då kommer in på känsliga personuppgifter, som politisk tillhörighet, sexualliv eller hälsa, kan det vara straffbart.

– Man får inte göra kontroller i smyg, säger Katarina Högquist.

SD:s agerande kan alltså vara straffbart. Ledningen bör omedelbart polisanmälas för brott mot PUL.

Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
För det andra. Utdragen från e-postkommunikationen visar att han bett om medlemsregistret. Han skriver att han fått registret skickat till sig men utelämnar att han bett om det. Varför be om medlemsregistret om man inte tänkt använda det?

http://sdkuriren.se/wp-content/uploads/2015/04/1.jpg
http://sdkuriren.se/wp-content/uploads/2015/04/21.jpg
http://sdkuriren.se/wp-content/uploads/2015/04/3x.jpg

Han har fått registren tillskickat sig. Den person som skickat det har förmodligen brutit mot PUL, det är ett ärende för rättsväsendet även det. Det är den som är ansvarig för registret som brutit mot både SD:s etiska riktlinjer och lagen.

osv...

Hur var det nu, Bieler och Kinnunen utreds för närvarande för skattebrott i Samtiden. Snart har vi även ett gäng inom SD:s högsta ledning som utreds för brott mot PUL.

Citat:
Den som gör sig skyldig till brott enligt personuppgiftslagen kan dömas till böter eller fängelse i högst två år. En anmälan om brott gör du hos polisen. Om Datainspektionen i sin verksamhet uppmärksammar brott mot personuppgiftslagen kan även Datainspektionen göra en polisanmälan. Det är därefter åklagaren som beslutar om åtal ska väckas.

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/dina-rattigheter/

Karlsson, Jomshof, Åkesson, vilka fler ärkeskurkar kan vi snart få se bakom lås och bom? Vinge kanske klarar sig med uteslutning från SD?

Den som gräver en grop...
Senast redigerad av Vindhler 2015-04-09 kl. 23:08.
Citera
2015-04-09, 23:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Det verkar inte som om Datainspektionen håller med dig:

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.26057/olagligt-lasa-anstallds-mejl

Därför är det personuppgiftslagen, pul, som gäller och enligt den måste arbetsgivare ha allvarliga misstankar om illojalitet eller brottsligt beteende för att få gå in i arbetstagares enskilda filer, som privat e-post.

Om nu SD ens är arbetsgivare i det här fallet...
Citera
2015-04-09, 23:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bästa analysen av striden som jag själv tagit del av. Vore intressant att veta vad de här som stöder Hahne/Kasselstrand-klicken tycker om texten.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20601821.ab

Citat:
Åkessons De fyras gäng mot Bunkern; socialkonservatism mot etnonationalism.

Att vänsterextremisten Wåg skriver så här tyder ju snarare på att det verkligen har gått totalt utför med SD. Herregud.

Det är bra jävla illa när en av dom värsta vänsterextremisterna i Sverige kallar Jimmie Åkesson och co för Socialkonservatister HAHAHA.
Citera
2015-04-09, 23:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nu går jag ju i polemik i alla fall, men konspirationsteorier som sådana kan väl inte avfärdas just för att de är konspirationsteorier? Finns ju många konspirationsteorier i historien som visat sig stämma. Tycker det är lite slappt att avfärda en teori eller analys enbart på basis av att de i någon mening kanske är en konspirationsteori.

Edit: Nu tycker jag inte heller att analysen är så konspiratorisk. Men han skriver hur delar av ungdomsförbundet är politisk influerade av en annan inriktning inom nationalismen. Inte så konspiratoriskt, tycker jag.

Nu har jag inte avfärdat artikeln men jag har inte tillräckligt med insyn för att bekräfta att det som står i den stämmer, om det nu var en bekräftelse du var ute efter.
Citera
2015-04-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Det må vara hänt, men detta är inte fallet för Hanhe och Kasselstrand eller hur? Varför kan du inte få in i din skalle att det här bara är ett idiotiskt maktspel som skadar partiet. Hur tror du det här ser ut utifrån? Jag har röstat på SD i två val nu, men kan naturligtvis inte göra det nästa val. Jag bli skrämd av det här, detta denormaliserar partiet i mina ögon. Jag visste inte att det var en så här sjuk partikultur internt, jag vill inte ha sådana människotyper på maktpositioner i Sverige.

Nehej...litar du mer på SD's medlemmar än på partiledningen?

För min del är det ett sundhetstecken att ledningen håller medlemmarna väldigt kort.
Citera
2015-04-09, 23:06
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Om nu SD ens är arbetsgivare i det här fallet...

Ja, det blir ju en tolkningsfråga för rätten. Om nu ett parti av rätten inte anses vara en arbetsgivare, så är det väl ett solklart dataintrågsfall? Detta kan vara ett fall för HD att ta upp. Vi kanske får följa turerna i domstolarna om det här det kommande 3-4 åren.
Senast redigerad av Vindhler 2015-04-09 kl. 23:08.
Citera
2015-04-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53
Du visar hur jävla korkad du är.
Detta handlar INTE om K&H, utan om partiledningen. Maktkåta paranoida idioter. Bryr mig inte nämnvärt om sd tappar halva stödet efter detta.

Nej, det handlar om att ledningen är mycket mer taktisk än medlemmarna...du får gärna kalla det för maktkåthet om du vill, men ledningen vill ha tyst på alla som ställer till oreda och som kan skrämma bort väljare!
Citera
2015-04-09, 23:09
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej, det handlar om att ledningen är mycket mer taktisk än medlemmarna...du får gärna kalla det för maktkåthet om du vill, men ledningen vill ha tyst på alla som ställer till oreda och som kan skrämma bort väljare!

När röken väl lagt sig efter det har så ska du se att SD-ledningen kommer ha skrämt iväg mer än hälften av alla SD:s väljare i förra valet.
Citera
2015-04-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53
Jag blir fan mörkrädd. Är sd självmordsbenägna?

Varför ställs upp i debatter i radio och tv och twittra och facebooka? Hatar MK just nu. Synd, han verkade pigg och tuff i början.

Sannolikt är han rädd för att Kasslern och Hanen ska få ett medialt övertag!

Men ja, han borde agera inåt och påskynda uteslutningen! Han måste se till att ungtupparna är väck senast i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in