2015-04-09, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Finns säkert massa vänster och SVP:are som vill skriva "ååh detta var inte det partiet jag rösta på , det får bli något annat mer nationalistiskt nu!" för att förstöra för SD, har vi sett bevisen nej? Får vi göra det? Kanske. Förhoppningsvis. Dock så tror jag på ledningen.

Har röstat på sd alla val utom mitt första samt det senaste. Sd är tyvärr ett äckligt jävla skitparti. MK måste vara psykopat. Varför i helvete var de dumma jävla svinen tvungna att starta detta bråk? Vanlig svensson har ingen aning om vilka Hahne och Kasselstrand är.
Tyvärr, kritikerna hade rätt. Sd består av maktgalna jävla idioter.
Citera
2015-04-09, 21:06
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
En idiotisk formalitet, och det vet du också. Man blir utesluten om man är kritisk mot ledningen, man får vara kvar om man är lojal -- vilket fallen Almquist och Ekeroth visade, och vilket också fallet Vinge kommer visa. Den här medlemsutskottscirkusen har samma funktion som domstolsbyggnaden och domarna hade under Moskvarättegångarna, de skulle inge en form av rättssäkerhet åt en urspårad häxjakt.

Jag tror de flest människor har tänkt tanken: "Vad skulle jag göra om det kom en diktatur, skulle jag löpa med, eller skulle jag göra motstånd". Ni som stödjer ledningen har nu ett svar på den frågan. Det är märkligt hur historien kan återupprepar sig på ett sådant tragikomiskt sätt.

Dessutom spelar det ingen roll längre vad SDUarna gjort eller inte gjort, deras beteende visar att de inte är Sverigedemorkater.
Citera
2015-04-09, 21:08
Medlem
-Mystics avatar
Man kan ju seriöst tro att Herr Karlsson är en journalist som är anställd på Aftonbladet, han sjunker lägre och lägre för varje uttalande...
Citera
2015-04-09, 21:08
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det beror på hur medlemmarna resonerar. Om medlemmarna är korkade och tror att de är vilktiga för partiet, så kan det bli en megakatastrof. Om medlemmarna fattar att de flesta av dem är en belastning för partiet och gör klokast i att hålla käft så kan det gå bra!

Men.....jag litar inte på SD's medlemmar...alltför många är korkade halvbönder från småhålor.

Det må vara hänt, men detta är inte fallet för Hanhe och Kasselstrand eller hur? Varför kan du inte få in i din skalle att det här bara är ett idiotiskt maktspel som skadar partiet. Hur tror du det här ser ut utifrån? Jag har röstat på SD i två val nu, men kan naturligtvis inte göra det nästa val. Jag bli skrämd av det här, detta denormaliserar partiet i mina ögon. Jag visste inte att det var en så här sjuk partikultur internt, jag vill inte ha sådana människotyper på maktpositioner i Sverige.
Citera
2015-04-09, 21:09
Medlem
Bajsfacistens avatar
Man borde fråga sig om man vill stödja eller rösta på ett parti som utesluter alla obekväma och ger jobb till sina flickvänner.

Säkert jättekul att ha en sådan person som en potentiellt statsråd. Nepotism här kommer vi.
Citera
2015-04-09, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det beror på hur medlemmarna resonerar. Om medlemmarna är korkade och tror att de är vilktiga för partiet, så kan det bli en megakatastrof. Om medlemmarna fattar att de flesta av dem är en belastning för partiet och gör klokast i att hålla käft så kan det gå bra!

Men.....jag litar inte på SD's medlemmar...alltför många är korkade halvbönder från småhålor.

Du visar hur jävla korkad du är.
Detta handlar INTE om K&H, utan om partiledningen. Maktkåta paranoida idioter. Bryr mig inte nämnvärt om sd tappar halva stödet efter detta.
Citera
2015-04-09, 21:10
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det finns flera saker här. 1. SD har läst privat e-post. Enligt lagen måste man först meddela den som berörs. 2. För att kunna läsa e-post som är privat måste en allvarlig misstanke finnas. Hur har den uppstått? 3. SD är skyldiga att föra ett register, och speciellt SD, som hanterar uppgifterna ytterst försiktigt. 4. Den som skickat registret har gjort sig skyldig till en överträdelse enligt PUL.

Frågan uppstår här om inte SD själva överskridit flera gränser? Har man centralt suttit och sökt i mejlen, på vilka grunder, är det så allvarligt enligt lagen att det är tillåtet, har man isf meddelat de man sökt igenom? Min tanke är att SD och de som hållit i detta för att "leta bevis" kan ha överträtt lagen. Definitivt har man skickat en signal om att SD = Sovjet. Spionerna och partiet ser dig, över allt, vilket i sig är kusligt, även om det inte är en överträdelse.

William Hanhe har inte gjort sig skyldigt till något som ger fängelse som Henrik Vinge påstår. Han är inte registeransvarig, det är SD som är det. WH har endast brutit mot SD's etiska riktlinjer OM han använt sig av materialet. Har han begärt det men sedan ångrat sig då han insett att detta är inte tillåtet, har han knappas ens brutit mot någon stadga.

Två ytterligare frågor uppstår.

a) Ska olika regler gälla för SD's favorit Danielsson, så att hon har tillgång till registret men inte WH? Är det så måste SD förklara varför det är ok i ena fallet men inte i det andra.

b) Varför skulle WH vara så fullständigt idiotiskt korkad att han skulle använda sig av ett medlemsregister och skicka ut mail om han vet att SD vill göra allt för att få ut honom?

Sd mailen borde betraktas som en företagsmail?
Citera
2015-04-09, 21:11
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Eftersom ingen är utesluten än så undrar jag om denna cirkus egentligen bara handlar om ett försök av William Hahne och Gustav Kasselstrand att profilera sig själva vilket givetvis irriterar moderpartiet.

Många på tråden diskuterar som om uteslutningarna redan är ett faktum men faktum är att de har inte blivit uteslutna än och det är inte ens säkert att de blir det.

Som Vinge antydde häromdan på SVT: Den ende som vet om Hahne kommer att bli utesluten är Hahne själv.
Citera
2015-04-09, 21:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889?fref=ts

"Satt under hemresan från Riksdagen idag och funderade på lite olika saker som hänt under mitt politiska engagemang. Kom bland annat att tänka på denna incident, som inträffade under den första sessionen med Nordiska rådet som jag någonsin deltog på. Trots att jag inte var närvarande eller inblandad blev jag tvungen att ta emot en rejäl uppsträckning från den svenska delegationens ordförande och be om ursäkt å partiets vägnar för att Sveriges anseende skadats. Det var inte en rolig start på mitt engagemang i Nordiska rådet."

Därefter länkar han till följande: http://www.expressen.se/nyheter/william-hahne-kallade-bartendern-for-javla-utlanning/

I helvete vad håller han på med. Detta är postat 20:16. 29 st som gillar inlägget, och 43 kommentarer varav de flesta är kritiska till att han håller på så här, och undrar vad det är som händer.

Håller Karlsson också på att klappa ihop här och nu inför våra ögon, vad skriver han om 3-4 timmar kan man undra?

Jag som ju gillade Karlsson. Tyckte (tycker) att han har en förnuftig politisk inställning, han gjorde det ganska bra i början när han tog över efter Åkesson. Ett antal lyckade pressträffar, där pricken över i, konststycket, ju var när de meddelade sitt beslut att fälla regeringen.

Men nu, detta håller inte. Så här kan man inte agera som (tf) partiledare för ett av Sveriges största partier. Det håller inte Karlsson, så gör man inte. Man är chef, och står därmed över sina medarbetare i partiet, och kan aldrig sänka sig till deras låga nivå oavsett vad de gör.
Citera
2015-04-09, 21:13
Medlem
mountrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Eftersom ingen är utesluten än så undrar jag om denna cirkus egentligen bara handlar om ett försök av William Hahne och Gustav Kasselstrand att profilera sig själva vilket givetvis irriterar moderpartiet.

Många på tråden diskuterar som om uteslutningarna redan är ett faktum men faktum är att de har inte blivit uteslutna än och det är inte ens säkert att de blir det.
Nej WH å GK kommer säkerligen att sitta kvar...

Det är redan bestämt, fattar man inte det, är man korkad
Du får citera detta inlägg å säga "vad var det ja sa" om jag har fel.

Förresten hur går ärendet emot Vinge? För det var väl nolltolerans?
Citera
2015-04-09, 21:14
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
En idiotisk formalitet, och det vet du också. Man blir utesluten om man är kritisk mot ledningen, man får vara kvar om man är lojal -- vilket fallen Almquist och Ekeroth visade, och vilket också fallet Vinge kommer visa. Den här medlemsutskottscirkusen har samma funktion som domstolsbyggnaden och domarna hade under Moskvarättegångarna, de skulle inge en form av rättssäkerhet åt en urspårad häxjakt.

Jag tror de flest människor har tänkt tanken: "Vad skulle jag göra om det kom en diktatur, skulle jag löpa med, eller skulle jag göra motstånd". Ni som stödjer ledningen har nu ett svar på den frågan. Det är märkligt hur historien kan återupprepar sig på ett sådant tragikomiskt sätt.

Så, när kommer den idiotiska formaliteten då? Kommer den om två minuter eller kommer den om tio minuter? När ska ni anti-mattiaskarlssonister inse att nämnda person inte är någon kejsar Caligula.
Citera
2015-04-09, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ni som nu gråter och gnäller på SD...ni får väl rösta M, MP eller V nästa gång om ni tror att det blir bättre.

Nej, jag kommer att rösta på svp.
Dock kommer det inte att bli varken bättre eller sämre av det. Sd har aldrig och kommer aldrig att bidra till en minskad invandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in