2015-04-09, 22:53
Medlem
Ni argumenterar som om SD vore ett parti på riktigt.
Det finns 6 riktiga partier i Sverige + KD till mesta del bestående av stödröster samt SD
som fortfarande i verkligheten ligger under riksdagsspärren. Visst hade det varit val imorgon
hade SD säker fått 20% men ni SD:are är fortfarande bara 2%, 6% är missnöjesröster och 12%
är invandringskritiska röster. Dock skulle fremskrittspartiet bildas i Sverige i morgon åker SD ut i övermorgon och viktigare än så var ni inte. Se ljuset... så länge det varar.
Senast redigerad av Epikantus 2015-04-09 kl. 22:55.
Citera
2015-04-09, 22:54
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Intressant att Sverigedemokrater och AFA kommer så bra överens numer

Partiledningen hade inte haft något emot om någon medlem var med i AFA samtidigt, tvärt om så skulle det vara ett plus i kanten. Läser du däremot böcker konservativa tänkare så ligger du risigt till.

Detta partiet är inget annat än ett skämt.
Citera
2015-04-09, 22:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ping.

Vad är din åsikt om Mathias Wåghs text?

Jag frågar inte för att jag avser gå i någon form av polemik här, men vad jag förstår på dig stöder du Hahne och Kasselstrand, och är kanske en del av den "identitära" rörelse som MW koncentrerar sig på i artikeln. Vore intressant att höra din åsikt.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20601821.ab
Citera
2015-04-09, 22:55
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Mycket riktigt! Personligen hade jag mycket väl kunnat tänka mig att byta från KD till SD, men nu kommer de aldrig att få en röst av mig! Inte en chans!

Samtidigt borde de vara rätt nöjda; vad kan bli mer svenskt än en fars med Christer, Stefan eller Eva Rydberg!?

Trots den försämrade förtroendet så finns det däremot fortfarande inget annat alternativ än att rösta på SD. Sverige står inför en av de största kriserna någonsin på grund av invandringen. Att INTE rösta invandringskritiskt är inget alternativ.
Citera
2015-04-09, 22:56
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Mycket bra och intressant av Wåg. Kul att se att någon från RG gör en så kvalificerad och tänkvärd analys.

Wåg gör alltid sunda analyser. Hans blogg guldfiske kan rekommenderas. Han är såklart problematisk som heltidsarbetande STASI men det ändrar inte på det faktum att han är en både beläst och god skribent. Tycker om hans texter om Italienskt nyfascism.
Citera
2015-04-09, 22:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Angående e-posten inom företag och organisationer:

Normalt sett kan man anse att e-posten är "privat" inom rimliga gränser. Många använder ju sin jobb/organisations-epost för diverse privata bestyr utan problem. Däremot är det normalt inte på något sätt otillåtet för företaget eller organisationen att kolla i e-posten om man misstänker att det försiggår något för företaget eller organisationen skadligt.

När man får ut sin e-postadress så brukar man ju ofta få signera någon IT-policy. Där brukar det framgå att företaget/organisationen har rätt att titta i posten.

Mot bakgrund av SD under en längre tid alltså har misstänkt att SDU-ledningen infiltreras av etnonationalister som kan skada SD's grundläggande arbete på sikt, så är det inget konstigt att man går in och kikar i Hahnes post. Inget konstigt alls, och spelets regler.

Däremot korkat av Hahne att använda denna, varför inte gmail?
Citera
2015-04-09, 22:57
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Jag frågar inte för att jag avser gå i någon form av polemik här, men vad jag förstår på dig stöder du Hahne och Kasselstrand, och är kanske en del av den "identitära" rörelse som MW koncentrerar sig på i artikeln. Vore intressant att höra din åsikt.

De flesta som försvarat Kasselstrand och Hahne är stödjare av den identitära rörelsen. Personen du citerar har själv länkar i sin signatur till just dessa organisationer och rörelser. Bli inte förvånad om så även är fallet nu.
Citera
2015-04-09, 22:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Jag undviker gärna konspirationsteorier, framförallt sådana som snickrats ihop av vänsterextremister. För övrigt så tillhör jag inte någon rörelse idag, vare sig den nationella eller den identitära.
Citera
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Alla skyller på karlsson...men så mycket vet vi att SD kan PK-politik utantill och vet till 100% att den egentliga ledaren ska skyddas från alltför stora kontroverser. Alla som sticker ut hakan här riskerar något, därför får JÅ, som är 200% bakom detta, inte förknippas med detta. Varför gör då karlsson det? Förmodligen är det medvetet hos topparna. Han kommer snart inte synas som ledare och kan därför ta JÅ:s örfilar åt honom. Så att Karlsson får smällarna nu istället för JÅ och de andra topparna, JÅ, Jomshof, et al., det är förmodligen planerat så. Gå inte på det.

Självklart, när Åkesson kliver in kommer bordet antingen att vara rensat – eller i nödfall, kommer Åkesson själv hålla i yxan och alla vet att om Åkesson inte får sin vilja igenom, då är SD totalt dött – för utan honom hamnar partiet direkt ned på 5%, speciellt om öppen fascistisk och etno-nationalistisk retorik från ett gäng unga stockholmare tar över.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Angående e-posten inom företag och organisationer:

Normalt sett kan man anse att e-posten är "privat" inom rimliga gränser. Många använder ju sin jobb/organisations-epost för diverse privata bestyr utan problem. Däremot är det normalt inte på något sätt otillåtet för företaget eller organisationen att kolla i e-posten om man misstänker att det försiggår något för företaget eller organisationen skadligt.

När man får ut sin e-postadress så brukar man ju ofta få signera någon IT-policy. Där brukar det framgå att företaget/organisationen har rätt att titta i posten.

Mot bakgrund av SD under en längre tid alltså har misstänkt att SDU-ledningen infiltreras av etnonationalister som kan skada SD's grundläggande arbete på sikt, så är det inget konstigt att man går in och kikar i Hahnes post. Inget konstigt alls, och spelets regler.

Däremot korkat av Hahne att använda denna, varför inte gmail?

Jag är inte säker på att du har rätt där, vad gäller organisationer. Arbetsgivare däremot har rätt att läsa de anställdas e-post, men då måste det framgå i en IT-policy som visats för den anställde. Osäker på om om Hahne enligt någon definition är att betrakta som anställd av SD.
Citera
2015-04-09, 22:59
Medlem
Någon som kan förklara hur detta skulle kunna påverka SD efter uteslutningarna? Det finns väl ändå ingen reell makt som hotar att destabilisera SD efter uteslutningarna?
Citera
2015-04-09, 23:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
De flesta som försvarat Kasselstrand och Hahne är stödjare av den identitära rörelsen. Personen du citerar har själv länkar i sin signatur till just dessa organisationer och rörelser. Bli inte förvånad om så även är fallet nu.

Det har med att Kasselstrand är ärlig och vänlig emot sina partikolegor, men partiledningen är falsk och ond.

Kasselstrand erkänner även öppen Svenskhet, annars så skulle han kritiserat Camilla Jonasson.

Den identitära rörelsen(sluta använda det ordet. Det är vänsterord. Det heter ethonationalistiska) VILL förstöra SD och SDU så mycket som det bara går för att SvP ska växa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in