2015-04-09, 22:46
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Bland det värsta jag sett SD ställa till med. Tur att det bara är vänstertomtar som tittar på SVT Debatt, men herregud vad detta vittnar om ett katastrofalt omdöme från båda parter.

Sitta i TV och debattera mot varandra i ett och samma parti. Helt katastrofalt.

Är inte bland det värsta som SD kan ställa till med, att ge Karlsson på taket något större inflytande? Snacka om att väcka Björnen sover!

Om allt går bra så måste regel nummer ett vara: sitt ner i båten och håll käft!
Citera
2015-04-09, 22:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Hur kommer det sig att SDare släpptes lösa i Debatt?

Nån sorts självbehärskning måste väl ändå finnas? Bråka i live-TV. Helt vansinnigt då precis ingenting bra kan komma ur det.

SVT hade en baktanke och det var att få igång Adam Berg och det var ju inte speciellt svårt
Om inte SDU tar och skärper till sig så kommer de nog att få stå utan SD inom kort, det går ju för fan inte att ha ett ungdomsparti som beter sig som småbarn.
SD kommer kanske att förlora på kort sikt men tror inte att de kommer att tappa så mycket OM de nu tar tag i detta omgående och inte låter dessa skrikapor leva vidare i media
Citera
2015-04-09, 22:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Intressant att Sverigedemokrater och AFA kommer så bra överens numer

Var, när, hur ser du något av det?
Citera
2015-04-09, 22:49
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Karlsson har tidigare snackat flera gånger om att ta ansvar inför sina väljare. Gör han det nu? Gör SD det? Gör SDU det? Nej, detta är en fars utan motstycke och SD kommer förlora multum med väljare på det här. Om de ens överlever.

Jag trodde ledningen skulle styra upp detta, men ack vad jag bedrog mig.

Jag tror inte SD kommer tappa några väljare, däremot trovärdighet hos dem som bevittnar spektaklet. Detta får mig att kraftigt ifrågasätta ledningens omdöme. Någon måste det finnas som kan styra upp detta och ena företrädarna kring samma linje. Åkesson borde verkligen ha gått in här.
Citera
2015-04-09, 22:49
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Vilken SVT-intervju då? Länka!

Den här.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/mattias-karlsson-om-skalen-till-uteslutningarna
Citera
2015-04-09, 22:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf

Komiskt nog har det ju visat sig att partiledningens marionett Vinge haft kontakt med Nordisk Ungdom.

En medieläcka som paradoxalt nog förmodligen kommer från Hahne, Kasselstrand eller någon runt dem.
Citera
2015-04-09, 22:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
För det första. Han visar att han är så dum så han inte begriper att e-post inom ett företag eller en organisation inte är privat e-post.

Utan starka skäl så är e-post privat inom en organisation, jo. Man kan inte gå in och läsa utan rimnliga skäl i ryggen. Min källa är Martin Kinnunen, riksdagsledamot för SD.

Citat:
För det andra. Utdragen från e-postkommunikationen visar att han bett om medlemsregistret. Han skriver att han fått registret skickat till sig men utelämnar att han bett om det. Varför be om medlemsregistret om man inte tänkt använda det?

Han hade ju tänkt använda det till ett medlemsutskick inför årsmötet.

Citat:
För det tredje. Det är uppenbart en efterhandskonstruktion att han försökt tvinga fram ett erkännande om att partiledningen läst hans e-post.

Med tanke på hur uselt SD:s ledning beter sig så är det faktiskt inte alls uppenbart att det är en efterhandskonstruktion.

Citat:
För det fjärde. Hans desperata försök att bortförklara att han har tillgång till medlemsregistret. Han anklagar Danielsson för att ha skickat ut registret på ett oansvarigt sätt. I e-postutdragen ser man att det är en styrelsemedlem som skickat registret till honom.

Ja? Det är för övrigt uppenbart vem den aktuella styrelsemedlemmen är.

Citat:
För det femte. Han påstår att de 30 - 40 personer han kallat till möten är de som står honom nära. Det är självklart att hans styrelse varit kallade på dessa möten och det blir ju märkligt att ett gäng pensionärer står en 22-årig vice SDU-ordförande nära.

Personer han känner, haft kontakt med och som är verksamma i SD Stockholms verksamhet. Jag tror knappast han menar att alla dessa människor är hans bästa polare.

Citat:
För det sjätte. Han skriver att han tänkte göra ett utskick före mötet men gjorde det inte. Självklart att han inte gjorde det för att det skulle visa sig att han har tillgång till medlemsregistret. Det skulle dessutom ha avslöjat Kasselstrands och Hahnes kupp på Stämman.

Det du kallar kupp kallar andra för demokrati.
Senast redigerad av MrSkargard 2015-04-09 kl. 22:53.
Citera
2015-04-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Precis som man misstänkte så tog nolltoleransen och en massa jävla nya inriktningar och skit död på partiet.

Det blir bara trassel och drama i längden när man ska hålla på så.

Det SD inte förstår är att Svenssons ändå hade röstat på partiet till slut även om man inte hade varit "rumsrena" pga den extremt negativa samhällsutvecklingen.

Vilket får mig att misstänka att hela SD-ledningen egentligen bara är en hög karriärister och inte några riktiga Sverigevänner.

Känns som att de blivit bekväma med sina poster i riksdagen och en månadslön på 70 000 + SEK. Allt handlar om att rädda sitt egen skinn. Mattias Karlsson och hans närmaste skiter i Sverige, de förstår att allt är kört ändå. Medan Hahne och Kasselstrand + en hel del inom SDU faktiskt bryr sig om Sveriges framtid. De har ett genuint intresse för att ändra riktningen skeppet är på väg. Och de har gjort ett skickligt arbete att de fått ett starkt stöd inom SDU. Därför ska de rensas bort.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En medieläcka som paradoxalt nog förmodligen kommer från Hahne, Kasselstrand eller någon runt dem.

Den kommer från Fredrik Hagberg, medlem i Nordisk Ungdom.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Var, när, hur ser du något av det?

Jag tror hen menade angående Mathias Wåghs text, som en del SD:are tycks gilla. Mathias Wågh var tidigare ledande medlem i AFA.
Citera
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bästa analysen av striden som jag själv tagit del av. Vore intressant att veta vad de här som stöder Hahne/Kasselstrand-klicken tycker om texten.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20601821.ab

Mycket bra och intressant av Wåg. Kul att se att någon från RG gör en så kvalificerad och tänkvärd analys.

Jag är inte SD:are och varken på ledningens eller SDU:s sida i striden, endast en politiskt intresserad medborgare som följer denna situation med, ska vi säga, en blandning av nyfikenhet och förfäran. Ända sedan man försökte kuppa bort Kasselstrand och sätta Bieler på hans plats har det ju stått klart att ledningen inte tolererar hot mot sin egen makt.

Jag trodde dock aldrig att det skulle gå så här långt. Karlsson såg jag som en hyfsat sansad företrädare, med SD-mått mätt, men han verkar ju helt rabiat. Det här är en cirkus av episka mått, och både SD och SDU skämmer ut sig själva totalt. Det måste finnas många besvikna sossar och moderater i landet som funderat på att kanske proteströsta på SD, men nu tänker "va i helvete är det för pajaser? ".
Senast redigerad av Åsa-Nietzsche 2015-04-09 kl. 22:55.
Citera
2015-04-09, 22:53
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jag tror inte SD kommer tappa några väljare, däremot trovärdighet hos dem som bevittnar spektaklet. Detta får mig att kraftigt ifrågasätta ledningens omdöme. Någon måste det finnas som kan styra upp detta och ena företrädarna kring samma linje. Åkesson borde verkligen ha gått in här.

Mycket riktigt! Personligen hade jag mycket väl kunnat tänka mig att byta från KD till SD, men nu kommer de aldrig att få en röst av mig! Inte en chans!

Samtidigt borde de vara rätt nöjda; vad kan bli mer svenskt än en fars med Christer, Stefan eller Eva Rydberg!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in