2015-04-09, 21:57
Medlem
MrSkargards avatar
Man kan inte bara gå in och läsa folks mail hursomhelst, det finns starka krav som måste vara uppfyllda. I SD lär dessa krav inte efterlevas i någon högre grad.
Citera
2015-04-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Nej - med all respekt - så skrev du inte större företag; d e t är däremot korrekt. Oftast är det ett program som gör det. Du skrev företag, enbart, och på de allra flesta företag i Sverige sker det inte.

NU blev det däremot korrekt.

Jag skrev även detta 2 poster högre upp

"Det gör alla partier garanterar, precis som alla större företag, och det är helt tillåtet."

Nu släpper jag detta innan det blir en chat av det.
Citera
2015-04-09, 21:58
Medlem
Ser att Karlsson tagit bort sitt senaste fb-inlägg, börjar misstänka att snubben tar en whiskey eller tre och får för sig att skriva pinsamma statusar..jisses.
Citera
2015-04-09, 21:59
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Med facit i hand kanske han framstår som naiv men inte fan förväntar man sig som SD-medlem att ens mail blir luslästa av Mattias Karlsson.
Det kom fram redan för flera år sedan i någon uteslutningsaffär att SD-ledningen läste mejl. Och eftersom allting fyran har gjort efter det har bekräftat vilken typ av karaktärer det handlar om så är det ett mysterium om någon inte förstått detta.

Samma sak med Jan Olof Bengtsson. Jag skrev i en kommentar på hans blogg för en herrans massa år sedan vad fyran var för typer. Ändå skrev han det här blogginlägget där han nämnde Kevin Macdonalds namn utan att ta avstånd. Nu är hans enda räddning att partiledningen blir avsatt i det närmaste för annars är han historia.

Bengtsson har inte försörjning från SD så man kan tycka att för hans del så kan det kvitta lika, men som han själv påpekade i en kommentar på sin blogg nyligen så är han i sin akademiska verksamhet i en förtroendebransch och om han blir utesluten av ett "rasistparti" för att han är för extrem då är det något han tar stor skada av.

Det är ett mysterium hur få som har fattat vilka principer som styr fyrans agerande trots att det var uppenbart för intelligenta människor redan när de kom in i riksdagen.
Citera
2015-04-09, 22:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det är sannolikt detta som avses:

http://www.expressen.se/nyheter/sd-skandal-pa-nordiska-radets-mote-pa-island/

Det är inte en nyhet längre, det är ju redan rapporterat i detalj för 4 år sedan. Därför blir det jättekonstigt när Karlsson går ut med det nu, och SVT skriver "En SDU-företrädare ska, enligt Karlsson, ha .... "

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Angående det fetade så måste det väl handla om Hahne och det som hände för flera år sedan? Har det gått så patetiskt långt att sådan gammal skåpmat ska användas?

Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Vänta lite, det måste väl vara Hahne som åsyftas när han pratar om attack på restaurangpersonal. Det är ju jättelänge sedan, varför skulle det plötsligt vara aktuellt?
Har de så lite att de måste ta upp lastgamla och redan utagerade fall?

Uppgifterna om bråket på Island är substanslösa.

Källa: Linus Bylund.

Citat:
Från SD-ledaren Jimmie Åkessons sida säger man sig inte känna till uppgifterna om bråket i baren.
–Jag skulle känt till det om det fanns nån substans i det, säger Åkessons pressekreterare Linus Bylund.

Citera
2015-04-09, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Yes, men det finns ett huvudskäl till. Folks politikerförakt mot sjuklöverns gammelpartier, som inte bryr sig om väljarna, utom i bluff-propagande i s m val vart fjärde år. Om SD tappar bort sig, inom något av dessa två huvudområden, då kommer framgången att förbytas i stagnation, och på sikt nåt ännu värre.

Ingen tänkande sverigevän vill ha en åttaklöver, eller ens i närheten av det scenariot. Då kan det kvitta, och SD har spelat ut sin roll.

Spelat ut vilken roll, som missnöjesparti? SDs väljare verkar ha en helt verklighetsfrämmande uppfattning om partiets möjlighet att styra politiken. Antingen får de stå utanför och öka sin väljarbas som martyrer eller gå i samarbete med de andra partierna och kohandla bort sina ideal som de andra partierna har gjort. Det blir ett moment 22.
Citera
2015-04-09, 22:02
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Kan ju vara precis det som han gjort. Kanske därför SD bara har uppgifter på att han mottagit men aldrig använt medlemmsregistret, egentligen en struntsak. I utbyte mot detta så har partistyrelsen nu exponerat sig själva som betydligt värre syndare då de på värsta stasi manér läser medlemmarnas mail.

Utan att ta partiledningen till försvar i denna fråga så kan det faktiskt vara så att den person som skickade medlemsregistret till Hahne själv har printscreenat/visat e-postmeddelandena.

I övrigt måste jag säga att jag tycker hela den uppkomna situationen är djupt beklaglig. Partiledningen måste förstå att SD faktiskt inte är som andra partier (och då menar jag inte att partiet är extremt i någon mening), utan att partiet SD faktiskt har (hade?) potential att bli en riktig folkrörelse. Den här typen av intern splittring (orsakad mestadels av partiledningen skulle jag faktiskt vilja påstå), i kombination med oprofessionellt hanterade i (social) media kan sätta käppar i hjulet för det jag trodde var början på något stort. Synd. Synd för Sverige.

Hoppas att något gott kommer ur detta. Är faktiskt tveksam till det. Vi "Sverigevänner" (till och med ordet känns inte rätt längre) måste hålla ihop. Vi har redan etablerad media och övriga politiska partier mot oss. Utöver detta har vi SvP:are som mer än gärna letar fel i vår syn på "öppen svenskhet" och kulturnationalism och således kritiserar partiet SD så fort de får tillfälle. Trefrontskrig med andra ord. Vi behöver inte öppna upp ännu en front.
Senast redigerad av Qwertyz 2015-04-09 kl. 22:10.
Citera
2015-04-09, 22:07
Medlem
Jag hade helt missat det, men det är ju anmärkningsvärt om det stämmer så som Hahne säger, att Maria Danielsson har skickat ut medlemsregister till höger och vänster. Om Hahne blir utesluten med detta som motivering så måste det ju betyda garanterad uteslutning, inte bara för Danielsson, utan även varenda person som har fått detta register skickat till sig. Vilken soppa.
Citera
2015-04-09, 22:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det börjar dofta irl dokusåpa, unken sådan.

Ett parti som strävar efter regeringsmakten?

Pfftt.
Ja fy f-n. Grymt besviken på SD just nu.

Kan det vara år av hat och isolering från övriga samhället som nu börjar ta ut sin rätt? Åkesson blev utbränd. Partiet imploderar.
Citera
2015-04-09, 22:09
Medlem
Steinarrs avatar
Efter denna behandling av SDU+deras genomkorkade idé att införa nolltolerans (aka böja sig ner och ta medias kuk långt upp i arslet) så hoppas jag fan att det går åt helvete med SD. Det har dom nu definitivt förtjänat.

Vem bryr sig om partier. Den demokratiska och snälla vägen för att rädda detta sjunkande skepp är 10 år för sent ändå.
Citera
2015-04-09, 22:12
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uppgifterna om bråket på Island är substanslösa.

Källa: Linus Bylund.

Å herregud, det här blir bara mer och mer farsartat.
Man får väl anta att "det kommit fram nya uppgifterna den senaste veckan"
Citera
2015-04-09, 22:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Alltså Debatt på SVT nu... Hur illa kan det bli.

Adam Berg och Hanna Wigh sitter och skriker åt varandra. Två företrädare för Sverigedemokraterna.

Detta är inte acceptabelt. Varför är SD med på detta? Är det under hot från SVT att annars göra ett program som de vill, utan SD's medverkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in