2015-04-09, 21:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vem bryr sig?
Min förhoppning var att Sd skulle visa sig vara ett rumsrent part men nu tvivlar jag starkt. Efter de senaste uttalanden påminner de snarare om ett parti i upplösning.

Tyvärr så är alternativen få. I riksdagen obefintliga. Utanför pyttesmå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Oj oj oj, nu är det fulspel på hög nivå. Vissa kan umgås med fascister, medans andra hotas bli uteslutna. Det här håller ju inte?

När man studerar personerna på båda sidor så ser jag att SDU är längre ifrån mina sympatier än vad SD är. Men jag tycker att personerna i SDU känns starkare och mer trovärdiga. De är inte heller lika falska som partiledningen är.

Borde inte medlemmarna i SDU stå starkare bakom de sina eller väntar de i bakgrunden för att kliva in på de positioner som vankas? Lika falskt ändå som i SD kanske?

Partiledningen är falsk för att SD är kontrollerad opinion. Ungdomsförbundet känns mer äkta eftersom att dom har genuin passion för sitt land och sitt folk. SD är sionister med dollartecken i ögonen. Åkesson blev sjuk pga att hans samvete kommer ikapp. Han är inte en sån pjäs som Bildt eller Reinfeldt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Partiledningen odlar nepotism, korruption och skräck, på den grunden bygger man inte partiet starkt -- jag beklagar verkligen att du inte kan se det.
Vad du inte förstår är att +90% av SDs väljare skiter fullkomligt i SD och detta vet SDs ledning om men ni alla 78 st medlemmar verkar tro att ni är jätteviktiga.
Om ni hade varit ett vanligt parti hade ni varit enormt viktiga och ni hade varit 7800 st
men SD är inget vanligt parti så ni betyder ingenting, precis ingenting.
Senast redigerad av Epikantus 2015-04-09 kl. 21:37.
Citera
2015-04-09, 21:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu har Hahne skrivit ett FB-inlägg där han kommenterar de påstådda bevisen som publicerats av SD-Kuriren:

OK, ungefär lika tramsigt som Karlssons inlägg med andra ord. Sandlåda.

Skillnaden är att Hahne är en partimedlem som är på väg att uteslutas (och därmed mycket väl kan agera på detta tramsiga sätt), men Karlsson är partiledare och kan definitivt inte förväntas spela med i tramset.
Citera
2015-04-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Vad du inte förstår är att +90% av SD´s väljare skiter fullkomligt i SD och detta vet SD´s ledning om men ni alla 78 st medlemmar verkar tro att ni är jätteviktiga.
Om ni hade varit ett vanligt parti hade ni varit enormt viktiga och ni hade varit 78,000 st
men SD är inget vanligt parti så ni betyder ingenting, precis ingenting.

Nej precis, SD är inget vanligt parti. SD är konstruerat för att hålla alla kritiker tysta och blinda medans sjuklövern säljer ut Sverige och svenskarna. SD är lite som en skenmanöver, det hade såklart aldrig tillåtits finnas ett nationalistisk parti i riksdagen. Om inte alla partier vill samma sak så är det väl inte demokrati längre?
Citera
Bannlyst
Jag blir fan mörkrädd. Är sd självmordsbenägna?

Varför ställs upp i debatter i radio och tv och twittra och facebooka? Hatar MK just nu. Synd, han verkade pigg och tuff i början.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Kent Ekeroth sitter kvar, det gör Söder också, nolltoleransen var ett spel för gallerierna. Bättre med högt i tak än sovjetiska utrensningar.
Kasselstrand har mer stake än ledningen, han är nationalist, det har tydligen blivit ett problem med partiets pk-fiering.

På vilket sätt avvek Björn Söder från partiets värdegrund?
Citera
2015-04-09, 21:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
OK, ungefär lika tramsigt som Karlssons inlägg med andra ord. Sandlåda.

Skillnaden är att Hahne är en partimedlem som är på väg att uteslutas (och därmed mycket väl kan agera på detta tramsiga sätt), men Karlsson är partiledare och kan definitivt inte förväntas spela med i tramset.

Hahne bemöter en anklagelse, Karlsson...Ja, vad fan han håller på med undrar ju vi båda.
Citera
2015-04-09, 21:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Nu har Hahne skrivit ett FB-inlägg där han kommenterar de påstådda bevisen som publicerats av SD-Kuriren:

Lovligt naiv snubbe som inte kalkylerar med risken att partiledning läser email.
Citera
2015-04-09, 21:38
Medlem
Citat:

Nu erkänner partiledningen det jag och många andra vetat om eller misstänkt länge – att de läser sverigedemokratiska företrädares e-post.
Erkännandet om att man läser partiföreträdares e-post kommer eftersom partiledningen inte på något annat sätt kunnat bevisa att jag fått ett medlemsregister skickat till mig, något jag vetat om och velat tvinga fram så att mina partivänner också får detta bekräftat.
Det stämmer alltså att jag fått ett medlemsregister skickat till mig. Det som däremot inte stämmer är att jag använt mig av det, vilket jag har varit noga med att påpeka i mina uttalanden. Jag har hållit två möten för ett 40-tal personer i min närhet, varav ca 30 av dessa varit nominerade till olika förtroendeposter av mig personligen. Jag har knappast behövt använda mig av ett medlemsregister för att kalla till dessa två möten då nästan samtliga personer stått mig väldigt nära. Jag hade däremot eventuellt tänkt använda mig av registret för att göra ett informationsutskick inför årsmötet – men det gjorde jag aldrig.
Anledningen till att jag ens fått ett medlemsregister skickat till mig är att före detta ordförande för SD Stockholms stad, Maria Danielsson, på ett mycket oansvarigt sätt själv skickat ut medlemsregister åt höger och vänster helt utan styrelsebeslut eller direktiv för användning.
Om man konsekvent skulle utesluta alla personer som otillbörligt haft tillgång till medlemsregister skulle man behöva utesluta hundratals partiföreträdare.
Men det som alltså är mest anmärkningsvärt och skrämmande i den här historien är att det nu är uppenbart för alla att partiledningen läser sverigedemokratiska företrädares e-post, något som rimligen inte kan klassas som annat än dataintrång. Partiledningen har i många år använt sig av dessa metoder och jag vet att det är mängder av företrädare som utan vetskap fått sin e-post avläst i olika syften. Alla företrädare som har en @sverigedemokraterna.se-adress riskerar att bli eller ha blivit drabbad. Tänk på det framöver. Allt du skriver eller får skickat till dig på din @sverigedemokraterna.se-adress kan läsas av partiledningen. Partiledningens maktmissbruk vet inga gränser.
Spännande att partiledningen sysslar med dataintrång. Det är ju något SD:are upprört brukar hävda att andra gör vid vissa granskningar.
Citera
2015-04-09, 21:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Lovligt naiv snubbe som inte kalkylerar med risken att partiledning läser email.

Med facit i hand kanske han framstår som naiv men inte fan förväntar man sig som SD-medlem att ens mail blir luslästa av Mattias Karlsson.
Citera
2015-04-09, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Kan inget om juridik men FÅR man läsa andras mail?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in