2015-04-09, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Dessutom spelar det ingen roll längre vad SDUarna gjort eller inte gjort, deras beteende visar att de inte är Sverigedemorkater.
Baktala, förtala, spelmissbruk, alkoholmissbruk, pulver, piller, narkotika, lögn och slicka röv är typiskt Sverigedemokratbeteende. Jag har aldrig trott på dem, jag har aldrig röstat på dem, jag har alltid vetat att de vill den egna plånboken väl och inte alls Sveriges.
Citera
2015-04-09, 21:17
Medlem
Mr Bs avatar
Henrik Vinge är riktigt patetisk, han har uppenbarligen kontakter med Nordisk Ungdom för ett år sen samt med den Italienska snubben tidigare, men han hävdar bestämt att han visste inte vissa dessa var, trots att Friatiders SMS konversation klart visar att han vet vem Hagberg är, men till hans svar säger han
"Både när det gäller Hagberg och Moggi den gemensamma nämnaren Gustav Kasselstrand. Och det är det som är intressant"

Nej Henrik ditt pundhuvud du är den gemensamma nämnaren.

Hagberg skriver på Twitter:
Vinge försöker skylla ifrån sig, otippat.. Inte haft kontakt med vare sig Kasselstrand eller Hahne.
Senast redigerad av Mr B 2015-04-09 kl. 21:25.
Citera
2015-04-09, 21:18
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Så, när kommer den idiotiska formaliteten då? Kommer den om två minuter eller kommer den om tio minuter? När ska ni anti-mattiaskarlssonister inse att nämnda person inte är någon kejsar Caligula.

Ja det kommer ju hända den 27 april, på styrelsemötet. Man drar ut på det i förhoppning att kunna genomföra det hela i en mediaskugga.

Jo du, det är precis det han är även om Nero är mer passande!
Citera
2015-04-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
SDU är på Kasselstrands sida, att ledningen spränger bort hela ungdomsförbundet är ingen skitsak.
Jo för när 80% av SD´s väljare inte ens röstar på SD och ca 0.14% av SD´s väljare röstar
på SDU så är det just en skitsak, dessutom växer partiet så det knakar så om 1 år så är
SDU än mer irrelevant än vad det är idag.
Citera
2015-04-09, 21:23
Medlem
nedboys avatar
Oj oj oj, nu är det fulspel på hög nivå. Vissa kan umgås med fascister, medans andra hotas bli uteslutna. Det här håller ju inte?

När man studerar personerna på båda sidor så ser jag att SDU är längre ifrån mina sympatier än vad SD är. Men jag tycker att personerna i SDU känns starkare och mer trovärdiga. De är inte heller lika falska som partiledningen är.

Borde inte medlemmarna i SDU stå starkare bakom de sina eller väntar de i bakgrunden för att kliva in på de positioner som vankas? Lika falskt ändå som i SD kanske?
Citera
2015-04-09, 21:24
Medlem
MrSkargards avatar
https://twitter.com/mannefridell/status/586247120602210305
Citera
2015-04-09, 21:26
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ni som nu gråter och gnäller på SD...ni får väl rösta M, MP eller V nästa gång om ni tror att det blir bättre.

Som jag har skrivit tidigare, enda orsaken till att SD fortsätter växa eller ens att de finns är brist på alternativ. Värre misskött pajasparti, fullt av ska vi säga... mindre begåvat folk får man leta efter.
Saker som detta förekommer inom alla partier. Dock så har de flesta vett nog att göra det bakom stängda dörrar. Inte offentligt genom media!

Igen, om Hahne, Kasselstrand m.fl. bildar ett nytt parti så röstar jag hellre på det. SDU har länge varit bättre och vettigare än SD. Fast en splittring är försvagande. Därför så ska saker som detta, diskussioner, meningsskiljaktigheter o.likn. skötas internt. SD har funnits i nästan 30 år, de vet att de har alla andra politiker, hela msm, hela etablissemanget emot sig. De borde då också veta, fatta att detta ska tas bakom lyckta dörrar. Detta oavsett vem eller vilka som har "rätt". Interna diskussioner, såvida det inte är mer normalt debatterande ska inte synas utåt då det försvagar ett parti. Olika åsikter, "högt i tak", diskussioner inom ett parti är bra och kan även stärka det så det kan och får gärna synas utåt. Men detta... Pajkastning, personliga påhopp, rena lögner, försöka få andra uteslutna p.g.a. kontakter med vissa personer och organisationer trots att man själv och ens lakejer har haft kontakt med samma personer och partier. Oj oj oj. Är detta parti faktiskt vårt enda hopp? Då är det verkligt illa.
Citera
2015-04-09, 21:26
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Jo för när 80% av SD´s väljare inte ens röstar på SD och ca 0.14% av SD´s väljare röstar
på SDU så är det just en skitsak, dessutom växer partiet så det knakar så om 1 år så är
SDU än mer irrelevant än vad det är idag.

Medlemmar är människor, inte kvantitativa enheter. Beter man sig på det här sättet kommer man få äta upp det förr eller senare. Partiledningen odlar nepotism, korruption och skräck, på den grunden bygger man inte partiet starkt -- jag beklagar verkligen att du inte kan se det.
Citera
2015-04-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Som freud sa, nazisterna trodde de kunde kontrollera hatet men det kan man inte, inte ens sitt eget hat, när man väl drar igång det på nationell nivå.

kontrollera hatet? Vad svamlar du om? Nationalism handlar inte om att hata andra, utan att värna om sina egna. Kom inte och tjafsa om nazister hit och dit, det är Arnstad-retorik och hör hemma i vänsterpartiets smutsiga ungdomsförbundslokaler där kommunisterna (som dödade fler än nazisterna, och även miljoner av sina EGNA) hänger.
Citera
2015-04-09, 21:30
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://twitter.com/mannefridell/status/586247120602210305

Vem bryr sig?
Min förhoppning var att Sd skulle visa sig vara ett rumsrent part men nu tvivlar jag starkt. Efter de senaste uttalanden påminner de snarare om ett parti i upplösning.
Citera
2015-04-09, 21:32
Medlem
MrSkargards avatar
Nu har Hahne skrivit ett FB-inlägg där han kommenterar de påstådda bevisen som publicerats av SD-Kuriren:

Citera
2015-04-09, 21:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vem bryr sig?
Min förhoppning var att Sd skulle visa sig vara ett rumsrent part men nu tvivlar jag starkt. Efter de senaste uttalanden påminner de snarare om ett parti i upplösning.

Jag vet inte vem som bryr sig men eftersom länken berör trådens ämne så postade jag den i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in