2015-03-31, 15:16
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Forra aret var det manga som korde sina skotrar pa cykelbanor men efter halva sommaren sa borjade poliserna plocka dem en efter en sa nu kanske det fortfarande manga men de ar ialla fall inte i stan for de rensas de nar poliserna far syn pa dem. Sedan en annan sak. Det handlar om skotrar. Den varianten ska ha reg.plat men eftersom man ar kriminell och gar pa bidrag och kanske till och med snott maskinen sa existerar inga skyltar. Ska man fa papper och reg skylt sa maste man visa papper pa att man klarar att kora maskinen lagligt men det skulle man inte klara av att gora aven om man inte var kriminell for det ar man inte for normalbegavad for att klara av. Snackar man med med dessa lirare sa bestar ordforraadet av en handfull ord som man roterar runt i korta meningar och sager man emot dem eller att de inte fattar ironi sa ska de "knulla din syster".

I somras cyklade jag igenom Seved da var det en muslim som fragade eller snarare skrek fran en balkong tre trappor upp vad jag letar efter. Det var Seveds muslimska SS. Sa jag svarade honom arligt: "DIN MAMMA!".

De scootrar jag nämnde var de polisen tidigare införskaffade för att kunna förfölja moppar. De som flyr på moped gör allt för att komma undan (givetvis) och kör kors och tvärs mellan hus och områden där polisen inte kan komma in med bil. Jag tror inte att mopedister vill byta mot scooter, det är nog inte tillräckligt tufft. Om dom nu inte tillfälligt kan stjäla en.
Citera
2015-03-31, 19:39
Medlem
Somsagt, att polisen inte tar hårdare i dessa "mopedister", jag menar, fullvuxna män på mopeder utan hjälm, så jävla svåra kan dom inte vara att lokalisera?

Men hur är det nu med den lagen om att polisen ej får jaga folk på motorfordon (moped,cross,mc etc) som ej har hjälm?
Citera
2015-04-01, 01:30
Medlem
Realisten73s avatar
http://www.hoglandsnytt.se/nassjobo-misstankt-for-mord/

Samma ärende?
Citera
2015-04-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
http://www.hoglandsnytt.se/nassjobo-misstankt-for-mord/

Samma ärende?
Nej det handlar om mordet på Danilo i Bellevue.
Citera
2015-04-02, 17:32
Medlem
Slickswedes avatar
Shkemb*m

Jag vad skall vi säga om denna fd elev på skolan?
Han var en vanlig kaosblatte som var ökänd bland lärarkåren. Stökig, men som enligt de som hade honom i de sista åren lugnat ner sig betydligt.
Hade dock en egen pärm med skit han hade hittat på under skoltiden.
Nu tar en lillebror efter stöket...

Är jag förvånad? Nä inte ett enda dugg.
Som tur är de flesta skjutning uppgörelse i kriminella miljöer - säkert även denna

Foto kan jag nog gräva upp om någon fortfarande är intresserad....
Senast redigerad av Slickswede 2015-04-02 kl. 18:00.
Citera
2015-04-07, 11:10
Medlem
Otems avatar
En gripen för mordet vid Södervärn, Malmö.

http://www.expressen.se/kvallsposten...-mord-i-malmo/

Citat:
En pojke i 18-årsåldern har gripits misstänkt för mordet
på Södervärn i Malmö för en dryg vecka sedan, uppger
Sydsvenskan.

Citat:
Pojken ska ha gripits av polisen på annandag påsk. Han hade då
varit anhållen i sin frånvaro, efter åklagarbeslut. Pojken är misstänkt
för mord, vilket innebär att han misstänks ha hållit i pistolen, eller ha
hjälpt skytten på ett omfattande sätt, skriver tidningen.
Citera
2015-04-07, 13:24
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkan187
Fan babblar du om? Med Sofielundområdet menar jag inte Seved utan allt runt om, alltså Augustenborg, Nydala, Annelund osv. Pajas.

Sofielundsområdet är absolut inte Augustenborg, Nydala, Annelund!
Citat:
Fan babblar du om?
Pajasen är du som babblar om saker du inte har en susning om.
Retarderade fjant!
Citera
2015-04-07, 17:04
Medlem
Bollregs avatar
Den gripne är endast 17 år.

Citat:
17-åringen är välkänd av Malmöpolisens ungdomssektion och förekommer i ett antal utredningar. Han har bland annat ingått i ett gäng ungdomar som misstänkts för grova rån mot andra ungdomar. Han har också blivit misstänkt för bland annat langning av kokain till en studentfest.

Han blev under 2013 tvångsomhändertagen i samband med att han greps som misstänkt för narkotikasmuggling.

http://www.expressen.se/kvallsposten...ankt-for-mord/
Citera
2015-04-08, 10:38
Medlem
Balkan-Kings avatar
Ifølge de källor jeg har, så er BO enebarn, virkelig tragisk for mamman. BO var ingen tung kriminell, men han var drogberoende. BO har stor slægt rundt i Europa och Kosovo.

Nogon som vet vem som sitter anholdt? En snortis på 17 år?
Senast redigerad av Balkan-King 2015-04-08 kl. 10:44.
Citera
2015-04-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Ifølge de källor jeg har, så er BO enebarn, virkelig tragisk for mamman. BO var ingen tung kriminell, men han var drogberoende. BO har stor slægt rundt i Europa och Kosovo.

Nogon som vet vem som sitter anholdt? En snortis på 17 år?

Läser du inte vad som skrivs här eller har du svårt att förstå svenska?
Citera
2015-04-09, 12:18
Medlem
Citat:
Misstankarna mot den 17-åring som misstänkts för mordet vid Sankta Mariakyrkan i Malmö har stärkts.
Han begärdes idag häktad av åklagare.

http://www.expressen.se/kvallsposten...or-kyrkmordet/
Citera
2015-04-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Sofielundsområdet är absolut inte Augustenborg, Nydala, Annelund!

Pajasen är du som babblar om saker du inte har en susning om.
Retarderade fjant!
Är du helt efterbliven eller? Med Sofielundsområdet menar jag Sofielund och områdena runt om, vem fan snacka om att Nydala ligger i Sofielund ditt inavel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in