2015-04-09, 16:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Förr eller
senare kommer det slå tillbaka mot honom själv och partiet.

Det har redan börjat som sagt.
Citera
2015-04-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Dumheter. Det är förstås hyckleri.

Men utrensningen måste givetvis genomföras ändå. Det handlar, som flera expertkommentatorer i media träffande påpekat, om att paketera fascismen i en ideologisk form så att partiet kan växa – så som för övrigt både Mussolini och Hitler gjorde, på den tid det begav sig. Även dessa var ju föremål för angrepp från höger – även om det är svårt att tro det när man nu vet historien.

Dessutom är utrensningen en följd av det kollosala strategiska misstag som SD gjorde då det ville ha permanent kaos i riksdagen, pådriven av ungdomsförbundet - detta som ledde till DÖ och med DÖ, finns ingen väg till inflytande för SD. Därför måste SD tvätta fasaden hårt och försöka få till samarbete med borgerliga riksdagspartier, men för att lyckas med det, måste nog skurhinken även flyttas innanför husfasaden.

När det senare inträffar då är troligen SD upplöst eller helt marginaliserat eller ett parti till vänster om KD och allt blir som vanligt i gamla svedala.

Du har fel

SD fällde regeringen och kommer fälla alla kommande regeringar som går inte med SD:s ultimatum om invandringen för det är vad SD:s väljare vill. Före budgetvoteringen 2014 så alla väljare i SD facebook grupper säger samma sak: "Fäll regeringen".

SD har till skillnad mot andra partier i sjuklövern har alltid lyssnat på sina väljare. Dock händelser senaste dagarna oroar mig lite, jag skulle inte vilja SD går och bli mer PK och kompromissar med andra partier och försöker möta halvvägs med 50% minskad invandring istället för 90% (på runt 4-6k per år) som är SD:s ultimatum.

Om detta händer så är våld enda utvägen när man kan inte få slut på massinvandringen på demokratisk väg.

Viva la revolucion!
Citera
2015-04-09, 17:06
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Ja, eller inte. Väljarna kanske mest uppfattar att det är en massa käbbel i partiet. Ny Demokrati 2.0.
Ja, nu är det riktigt mycket käbbel. Det senaste är att Vinge hängs ut. Och käbblet lär pågå tills den 27e april. Det finns säkert mycket juicy att gräva upp om båda sidor. Det kanske blir lite tystare om någon avgår. T ex om Vinge görs till ett bondeoffer.

------

Det här artikeln tyckte jag var en bra sammanfattning av vad detta handlar om. Den har säkert länkats tidigare i tråden. Jag hittade den på Hahnes twitter.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/nu-ska-maktkampen-inom-sd-avgoras/, idag
Senast redigerad av Madagascar 2015-04-09 kl. 17:10.
Citera
2015-04-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitraev
Nu börjar det bli riktigt intressant.

Det är allmänt känt för folk med lite inblick att det har förekommit en del kontakter och umgänge mellan folk inom SD/SDU och folk inom NU och andra nationalistiska organisationer.

Jomshof, Karlsson, Åkesson & Co ljuger friskt men även Kasselstrand ljuger förmodligen när han hävdar att det inte har förekommit något som helst samröre melan folk i SDU och folk i NU och liknande miljöer. Det stämmer helt enkelt inte och det vore ju konstigt om han var helt ovetande om att såna saker förekom, även om han naturligtvis inte kan ha koll på vad alla medlemmar i SDU gör på fritiden.
Citera
2015-04-09, 17:07
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag fattar fortfarande inte varför alla blir så upprörda?
Det är väl bara att byta parti om det inte passar?
SD har sedan 2010 gått från nationalism--> konservatism--> mittenparti.

Fattar någon inte denna snabba omsvängning så blir denne utesluten.
Citera
2015-04-09, 17:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Det är allmänt känt för folk med lite inblick att det har förekommit en del kontakter och umgänge mellan folk inom SD/SDU och folk inom NU och andra nationalistiska organisationer.

Jomshof, Karlsson, Åkesson & Co ljuger friskt men även Kasselstrand ljuger förmodligen när han hävdar att det inte har förekommit något som helst samröre melan folk i SDU och folk i NU och liknande miljöer. Det stämmer helt enkelt inte och det vore ju konstigt om han var helt ovetande om att såna saker förekom, även om han naturligtvis inte kan veta vad alla medlemmar i SDU gör på fritiden.

Det har inte varit allmänt känt att SD:s presschef Henrik Vinge, Karlssons nickedocka, har haft kontakt med NU och det är ju det som är relevant nu.
Citera
2015-04-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det har inte varit allmänt känt att SD:s presschef Henrik Vinge, Karlssons nickedocka, har haft kontakt med NU och det är ju det som är relevant nu.

Nej det är sant och detta var ett lustigt avslöjande i sammanhanget, men att en del SD- och NU-folk har haft samröre och har träffats i politiska sammanhang under senare år är ett faktum, även om både SD och SDU förnekar detta.
Citera
2015-04-09, 17:13
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Dumheter. Det är förstås hyckleri.

Men utrensningen måste givetvis genomföras ändå. Det handlar, som flera expertkommentatorer i media träffande påpekat, om att paketera fascismen i en ideologisk form så att partiet kan växa – så som för övrigt både Mussolini och Hitler gjorde, på den tid det begav sig. Även dessa var ju föremål för angrepp från höger – även om det är svårt att tro det när man nu vet historien.

Dessutom är utrensningen en följd av det kollosala strategiska misstag som SD gjorde då det ville ha permanent kaos i riksdagen, pådriven av ungdomsförbundet - detta som ledde till DÖ och med DÖ, finns ingen väg till inflytande för SD. Därför måste SD tvätta fasaden hårt och försöka få till samarbete med borgerliga riksdagspartier, men för att lyckas med det, måste nog skurhinken även flyttas innanför husfasaden.

När det senare inträffar då är troligen SD upplöst eller helt marginaliserat eller ett parti till vänster om KD och allt blir som vanligt i gamla svedala.

Bortsett från att du är fel ute när du tjatar om "fascism" hit och dit har du nog rätt i sak. SD flyttar skurhinken innanför husfasaden för det är den rätta strategin för att kunna fortsätta växa.

Högerut finns det inte mycket att hämta. Vad fick SvP i valet? Ett par tusen röster. Resterande höger röstar redan på SD. Vill man växa måste man nå borgerligt sinnade och också gammelsossar som är socialkonservativa.

Politiskt behöver man inte ändra något alls, då SD till skillnad för vad du vill göra gällande inte alls är "fascister". Men man behöver tid och man behöver visa att mediebilden av SD inte stämmer med verkligheten. Det är det ledningen håller på med nu. Karlsson sa det mer eller mindre rakt ut, han har inte offrat 16 år på ett projekt för att inte få reell makt. Han siktar på att SD ska bli statsbärande. Ungdomarna är i vägen för detta, anser Karlsson, därav skurhinken.
Citera
2015-04-09, 17:16
Bannlyst
Det man konstatera utan tugga allt för mycket i detta nonsens, är att än en gång har makteliten lyckats spräcka genom infiltrering och subversiv verksamhet, "nationellas" olika försök att bilda seriösa organisationer. Söndra och härska. SD är slut och det är bara en tidsfråga innan detta är ett faktum, och nu kan makteliten gå smajlandes till centralbanken med gnuggande händer. SD är nya Folkpartiet/Sossarna.
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-04-09 kl. 17:19.
Citera
2015-04-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, nu är det riktigt mycket käbbel. Det senaste är att Vinge hängs ut. Och käbblet lär pågå tills den 27e april. Det finns säkert mycket juicy att gräva upp om båda sidor. Det kanske blir lite tystare om någon avgår. T ex om Vinge görs till ett bondeoffer.

------

Det här artikeln tyckte jag var en bra sammanfattning av vad detta handlar om. Den har säkert länkats tidigare i tråden. Jag hittade den på Hahnes twitter.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/nu-ska-maktkampen-inom-sd-avgoras/, idag
Vinge ser ju ut att ha många skelett i garderoben så det kan nog bli att han måste offras om SD ska ha någon trovärdighet i uteslutningarna. Mycket juicy som framkommer
Citera
2015-04-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Sitter man bara still i båten och inte gör för mycket väsen så kommer partiet växa oavsett då det avspeglar svenska folkets missnöje med den förda invandringspolitiken
och man i dagsläget INTE för att partiledningen skulle vara briljanta eller omistliga.
Det som Mattias Karlsson gör nu är nog det dummaste man kan göra. Förr eller
senare kommer det slå tillbaka mot honom själv och partiet.

Det är min övertygelse också. Och inte bara Mattias Karlsson...

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Du har fel

SD fällde regeringen och kommer fälla alla kommande regeringar som går inte med SD:s ultimatum om invandringen för det är vad SD:s väljare vill. Före budgetvoteringen 2014 så alla väljare i SD facebook grupper säger samma sak: "Fäll regeringen".

SD har till skillnad mot andra partier i sjuklövern har alltid lyssnat på sina väljare. Dock händelser senaste dagarna oroar mig lite, jag skulle inte vilja SD går och bli mer PK och kompromissar med andra partier och försöker möta halvvägs med 50% minskad invandring istället för 90% (på runt 4-6k per år) som är SD:s ultimatum.

Om detta händer så är våld enda utvägen när man kan inte få slut på massinvandringen på demokratisk väg.

Viva la revolucion!

Det är min tro också. SD var liksom sista chansen att lösa det civiliserat och om SD-ledningen inte har rejält på fötterna med gårdagens händelser så skulle jag säga att SD har peak:at och fruktansvärda orostider stundar.
Citera
2015-04-09, 17:23
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

------

Omoget av partiledningen att inte kunna föreställa sig vad som händer då den väntar. Den borde kalla in en extra partistyrelse och fatta beslut. Bevisningen finns ju redan. Det är bara sammanställa denna och utfärda den politiska dödsdomen. Sedan är det över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in