2015-04-09, 12:59
Medlem
Megasavantens avatar
Hahne skrev ju ett långt brev och sträckte ut handen till Mattias Karlsson men han svarade inte och använder istället media för att i princip karaktärsmörda Hahne, Kasselstrand och andra och utmåla dem som rasister och talar om "Napoleonkomplex" (alltså helt ärligt, vad i helvete?), ungefär som PK-media brukar göra alltså. Sen kom det ju fram uppgifter om att Mattias Karlsson hade haft kontakt med EXPO tidigare och alltså samarbetat med den största fiende som SD har. Utöver det ska man ha försökt att mygla vid valet för en månad sedan så att Hahne inte blev vald till ordförande i Stockholm.

Hur kan ni hålla på Mattias Karlsson trots vetskapen om detta? Har ni läst vad som faktiskt har skett eller litar ni bara blint på era högsta makthavare?

Jag vet inte men Mattias Karlsson är ju snarare den som framstår som en jävla gris.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1585120745091689&id=15522 05115049919
Senast redigerad av Megasavanten 2015-04-09 kl. 13:16.
Citera
2015-04-09, 12:59
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror också att Kasselstrand och Hahne är rökta i i SD faktiskt. Jag hörde Kasselstrand i media kalla Karlsson lögnare. Den typen av anklagelser tror jag inte man så lätt sopar under mattan. För övrigt uppskattar jag den offentliga byktvätten. Jag tror även väljarna uppskattar den typen av öppenhet.

Ja, eller inte. Väljarna kanske mest uppfattar att det är en massa käbbel i partiet. Ny Demokrati 2.0.
Citera
2015-04-09, 13:00
Medlem
Badfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Hänger du inte med vad som händer? De utreds till den 27e april, att SDU går ut och gråter i media innan utrednigen är klar är anmärkningsvärt. Det visar att SD gjort helt rätt att utföra denna utredning.

Känns faktiskt som att det ligger något i det. Som ett sätt att påverka utredningen genom mediestorm. De vet att bevis inte kommer att presenteras och om det inte finns några bevis så varför oroar dom sig så mycket och agerar så hysteriskt?
Citera
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insikt-i-partiet
Ingen har hittills blivit utesluten enbart för att man har käkat middag med en olämplig person.

Källan i det här fallet är för övrigt såklart den tredje mannen på bilden, Jonath*n Aspeqv*st, som själv för cirka 10 år sedan ska ha blivit utesluten ur SDU och på senare tid kommit tillbaka trots att han är för gammal. Vän med Gustav och William, likväl som ett par kända uteslutna SD:are.

Nej men liknande saker har använts i bevisföringen? Rätt vore ju om även Vinge utreds.
Citera
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Det är alltså fortfarande inte olagligt (enligt nolltoleransen) att käka middag med folk som ideologiskt avviker. Har någon blivit utesluten blivit utesluten för att man käkat middag med en ideologiskt avvikande?

Jag tror inte att Vinge kände till Tirelands brottsliga bana. Att han skulle oblygt hylla Tireland är patetiskt.

Men att läsa böcker av Ernst Jünger är olaglig, men det är väl beroende på vem som gör det. Dubbla måttstockar råder. Nolltoleransen är bara ett vapen för att eliminera imaginära fiender.
Citera
2015-04-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Vänta nu. Som utbildad jurist borde man väl kolla upp de man nominerar till en styrelse? Så slipad är han väl ändå?

Så tycker jag absolut att han borde ha gjort. Det är väl inte helt lätt dock? Brottsregistret är inte offentligt.

Gissningsvis har Tireland skrivit under vandelsförsäkran i samband med sitt partiengagemang och att Vinge "nöjt" sig med detta. Dumt gjort, absolut.
Citera
2015-04-09, 13:03
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Så tycker jag absolut att han borde ha gjort. Det är väl inte helt lätt dock? Brottsregistret är inte offentligt.

Gissningsvis har Tireland skrivit under vandelsförsäkran i samband med sitt partiengagemang och att Vinge "nöjt" sig med detta. Dumt gjort, absolut.

Kolla lexbase, som jurist har han antagligen ett konto. Tireland finns där.
Citera
2015-04-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Hänger du inte med vad som händer? De utreds till den 27e april, att SDU går ut och gråter i media innan utrednigen är klar är anmärkningsvärt. Det visar att SD gjort helt rätt att utföra denna utredning.

Samtidigt som det är värdefullt att SD:s partikultur genomlyses i media. Är man ett auktoritärt parti med ledarprincip, skilt från normal svensk föreningskultur? Är det fråga om en kvarlevande sekterism - eller kanske problematiskt idégods från ett fascistisk ursprung?

Sker dessa utrensningar rättsosäkert och godtyckligt? Finns exempel att lyfta fram på medlemmar som får sitta kvar efter värre övertramp än det som renderar uteslutning från andra? Varför utesluts Kasselstrand för att ha träffat La Destra samtidigt som Vinge gjorde samma sak? Hur kan det vara OK att möta folkmordshetsande rasister i Israel - och propagera för etnonationalism i det landet?

Förhoppningsvis har media motivationen att vältra sig i alla dessa läckor och anklagelser åt alla håll, för även om syftet är att sänka SD kan det i längden vara en demokratisk välgärning.
Citera
Medlem
RickHunters avatar
Citat:

Då Tireland ej står på Upplands-Bros lista har han inte skrivit på nån vandel. Han har alltså blivit invald via personröster på en "öppen lista".

Smart.
Citera
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Fast inte ens Expo menar att NU är nazister så AttCza får ses som steget radikalare än Expo.

Måste man förhålla sig till dessa professionella svenskhatares åsikter, låna deras
världsbild och vokabulär? Säger väl sig själv att i längden är dömt att misslyckas
om man på allvar vill förändra samhället!
Citera
2015-04-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Nej men liknande saker har använts i bevisföringen? Rätt vore ju om även Vinge utreds.

Möjligtvis som en del av bevisningen. Det tycker inte jag är så konstigt. En utredning av Vinge skulle inte leda till något uteslutande. Partiledningen har sagt att man gör en helhetsbedömning av allt man vet.

Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Men att läsa böcker av Ernst Jünger är olaglig, men det är väl beroende på vem som gör det. Dubbla måttstockar råder. Nolltoleransen är bara ett vapen för att eliminera imaginära fiender.

Har någon blivit utesluten endast för att man läst Ernst Jünger?

Jag kan hålla med om att dubbla måttstockar råder till viss del.
Citera
2015-04-09, 13:05
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Citat:

Han skulle ju ha krävt utdrag av personerna ifråga.
Sen fanns väl lexbase när han nominerade folk? Eller är Vinge fattig så att han inte har råd med 79kr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in