2015-04-09, 12:51
Medlem
sherms avatar
Läser Jan Olof Bengtssons blogg som någon här tipsade, minns ej vem men tackar för passningen i vilket fall. Tycker inlägget är mycket läsvärt.
Citat:
Han uttrycker sig faktiskt så. Åkesson, som jag i sex år entusiastiskt försvarat inte minst här bloggen. Och han gör det, liksom Jomshof och Karlsson, offentligt, i media, i stället för internt i vårt parti. Han godkänner och gillar, som sin första åtgärd efter återkomsten, i en stort uppslagen intervju i Expressen, beviljad hemma hos honom själv, Karlssons hänvändelse till Expo för användningen av deras åsiktsregister.

Innebär detta att han också, liksom Jomshof, ”tror att det ligger någonting bakom” de för var och en som till skillnad från Expo verkligen läst mig – och de är numera icke få, och åtminstone några av dem har gjort det sedan åttiotalets mitt – uppenbart falska anklagelser om rasism, antisemitism och fascism som Expo publicerade före vårt årsmöte? Att ”det verkar finnas fog för de anklagelser som läggs fram”? Man kan inte, hur obrottsligt och hängivet partilojal man än må ha varit, och i synnerhet inte om man har sin huvudsakliga verksamhet på kulturens och vetenskapens områden, vara med i ett parti där ledande företrädare ägnar sig åt att försöka förstöra ens anseende.

Fortsätter detta tvingas jag ju gå tillbaka till mina gamla partier, KD eller M. Det är knappast meningslöst att åter försöka arbeta för att de ska byta kurs, när KDs nya ledning redan tycks inse att de måste börja göra det, och det sjuder i M. Men jag sätter nu mitt hopp till att Åkessons försiktighet får honom att ta sitt förnuft till fånga, så att vi snabbt kan glömma denna obehagliga och obegripliga incident, denna groteska nonsensstrid om ingenting.
http://janolofbengtsson.com/2015/04/03/akesson-och-destabiliseringen/

Snart en vecka senare får väl den förhoppningen anses grusad, inte minst då i ljuset utav Mattias Karlssons nattliga tirader där mer eller mindre hela ungdomsförbundet stämplas som "halvfascistoida unga män och kvinnor".
Citera
2015-04-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Då blir det ju bara ännu värre för Vinge. Han har alltså umgåtts privat med en person som befunnits så olämplig att han blivit utesluten ur partiet. Dessa två har sedan tillsammans umgåtts med höga företrädare för La Destra i Italien. Uteslutning borde bli konsekvensen av det hela...annars hyckleri deluxe.

Edit: Och vi glömmer inte heller Vinges oblyga hyllande av den multikriminella Johan Tireland i samband med valet till SDU:s styrelse senast. Denne person skulle alltså enligt Vinge vara en mycket lämplig person för att ingå i SDU:s styrelse - trots att partiet i alla tider verkat för hårdare tag och mindre daltande med brottslingar.

När det gäller Vinges karaktär undrar man ju lite också, när han i typisk 'dålig-förlorarstil' lämnar årsmötet direkt efter att ha förlorat voteringen istället för att stanna kvar och visa sitt intresse för det ungdomsförbund han fram tills dess sett sig som lämplig att leda.

Det är alltså fortfarande inte olagligt (enligt nolltoleransen) att käka middag med folk som ideologiskt avviker. Har någon blivit utesluten blivit utesluten för att man käkat middag med en ideologiskt avvikande?

Jag tror inte att Vinge kände till Tirelands brottsliga bana. Att han skulle oblygt hylla Tireland är patetiskt.
Citera
2015-04-09, 12:53
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Håller med Åkesson. SD har nu nästan 1 miljon sympatisörer. Det ska inte ett par hätska SDUare förstöra. Vill SDU bli nya SVP men 2-3 procents stöd av svenska folket så varsågod. Orka bli ett fjuttparti utan inflytande bara för att några rasister ska få leva ut sitt hat.

Nu när SD äntligen börjar bli stora och kan påverka så vill extremister förstöra. Detta bevisar svart på vitt varför man måste sparka ut extremister!

Extremistanklagelserna saknar bevis, vad det verkar.

Sen fattar jag inte den här retoriken av att sälja ut sig för att röstmaximera. Vad är poängen med det när man inte har någon politik kvar som kan göra en skillnad?
Citera
2015-04-09, 12:54
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddddg
Det ser ju dock inte ut som att Hahne eller Kasselstrand är några "extremister." Partiledningen verkar i alla fall inte ha lyckats lägga från några bevis för detta.

Hänger du inte med vad som händer? De utreds till den 27e april, att SDU går ut och gråter i media innan utrednigen är klar är anmärkningsvärt. Det visar att SD gjort helt rätt att utföra denna utredning.
Citera
2015-04-09, 12:54
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Dags och sparka Henrik Vinge då! Ska ju tydligen haft en middag med företrädare för det nyfascistiska partiet La Destra där man b.la. diskuterat massutrotningar av romer, judar, zigenare och andra folkgrupper. Även så ska Nordisk Ungdom kampfgruppe 1 ha vart personligt skydd förr Herr Vinge under hans resa.

Ja, efter att ha sparkat alla andra kommer det att sluta med att ledningen får sparka sig själva. Vem har inte gjort sig skyldig till nån liten nassesynd nån gång, egentligen?

Att Jomshof har smygnazistat sig lite i sin ungdom vet både jag och YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=XUqdmr1A6xk
Citera
2015-04-09, 12:55
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Håller med Åkesson. SD har nu nästan 1 miljon sympatisörer. Det ska inte ett par hätska SDUare förstöra. Vill SDU bli nya SVP men 2-3 procents stöd av svenska folket så varsågod. Orka bli ett fjuttparti utan inflytande bara för att några rasister ska få leva ut sitt hat.

Nu när SD äntligen börjar bli stora och kan påverka så vill extremister förstöra. Detta bevisar svart på vitt varför man måste sparka ut extremister!

Vilka är extremisterna då din mupp?
Då borde Vinge försvinna som många redan nämt, och Karlsson som anställer en sådan rasistnazistfacist.

Vem fan vill att SD ska bli folkpartiet light. Är de sånt folk man vill ha in, som om 5 - 10 år har raserat paritet och för in det i 8klövern?

Citat:
Hänger du inte med vad som händer? De utreds till den 27e april, att SDU går ut och gråter i media innan utrednigen är klar är anmärkningsvärt. Det visar att SD gjort helt rätt att utföra denna utredning.

De bevisar väl ingeting. Bara att SDU-ledningen har drivits till att verka genom media då SD-fettot Karlsson och mongot Jomshof vägrar föra en intern dialog.

Ska man bli utkastad för att man enbart utgör ett hot om en framtida plats vid köttgrytorna kan man göra det med en smäll
Senast redigerad av bax88 2015-04-09 kl. 12:58.
Citera
2015-04-09, 12:56
Bannlyst
Det kan mycket väl vara så, att SD-toppen är mer listiga och har en dold agenda med sitt agerande. Vilket man utläsa lite grann ur Mattias Karlssons utspel:

Citat:
"Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex"

SD-toppen har faktiskt lyckats göra SD till ett stort parti som snart kan bli störst. Man har kompromissat med MSM, väljarna och det offentliga. Det är antingen:

1. Medveten taktik för att nå makten och därmed ljuga om sina riktiga åsikter (Jag tror mycket väl att SD-toppen är på samma nivå som SvP vad gäller värderingar, skillnaden är att SvP blottar det mesta, men SD strategiskt smyger med det, vilket är ett smart drag.

2. SD har infiltrerats av elitens agenter och möblerat om genom att sortera bort alla "rasister" och arketypiska SD-väljare som mer än gärna hade "sparkat ut varenda blattajävel med våld" om det hade gått. På så sätt minimerar eliten den framväxande "högerextremismen" som hotar hegemonin, genom klassisk söndra och härska-metodik.
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-04-09 kl. 13:04.
Citera
2015-04-09, 12:56
Medlem
RickHunters avatar
Hurfan förklarar man detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20599483.ab

Citat:
Hyllat Mussolini

Det italienska partiet som det handlar om är La Destra, som SDU under flera år odlade en kontakt med i början av 2010-talet. Partiet har både hyllat Mussolini och gjort fascisthälsningar på sina möten.

Men nu står det klart att även en person på partiledningens sida, som kritiserat SDU hårt för samröret med partiet, har haft nära kontakter med företrädare för La Destra. Det handlar om SD:s presschef Henrik Vinge, som bodde i Rom under hösten 2013.

En bild avslöjar att Vinge äter middag med Giuliano Moggi, en hög internationell företrädare för partiet som tidigare varit och talat för SDU i Sverige 2012.

– Jag var nere och hälsade på Vinge i Rom. Då träffade vi Giuliano Moggi och åt middag. De umgicks intensivt och han gav Vinge och hans flickvän en privatguidad tur i Vatikanen. Jag uppfattade de som att de var både vänner och Vinge såg på honom som en politisk och ideologisk frände, säger en källa.

”Dubbla måttstockar”

Källan uppger att detta är något som Mattias Karlsson och partiledningen bör känna till, då bilden publicerades öppet på Facebook.

– Det visar att det handlar om olika måttstockar när det gäller nolltoleransen. Redan då visste vi att kontakterna med La Destra kritiserats i svensk media. Men på den tiden stod Vinge på SDU:s sida, han försvarde både La Destra och SDU.

Henrik Vinge själv säger så här om bilden:

– Det är helt odramatiskt. Jag bodde i Rom under sex månader och jag träffade den här personen. Det här partiet fanns inte då och jag var inte inblandad i den kontroversen och kände inte kring några detaljer kring det. Vi åt middag ihop vid något tillfälle.
Citera
2015-04-09, 12:57
Medlem
Jag tror inte SD kommer använda media av något slag att slänga ut massa "bevis". De är väl fortfarande i utredningsstadiet, om något ska komma fram är de ju i slutet av månaden.

Det SD absolut inte ska göra är att ge sig in i någon pajkastning med SDU och använda Aftonbladet eller Expressen som någon plattform. Det är riktigt patetiskt.

Sedan ska allt som slängs ut i media tas med en nypa salt. De ska ljugas och överdrivas från alla håll och kanter.

Just nu känner jag att det är SDU som är barnsligast i hela denna affär. De visar verkligen att de är UNGDOMspartiet.
Senast redigerad av Jasonlives 2015-04-09 kl. 13:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Extremistanklagelserna saknar bevis, vad det verkar.

Sen fattar jag inte den här retoriken av att sälja ut sig för att röstmaximera. Vad är poängen med det när man inte har någon politik kvar som kan göra en skillnad?

Hittills finns inga presenterade bevis, nej. Det innebär inte automatiskt att det inte finns några. Att man inte under utredningens gång presenterar några bevis är inte så konstigt. Det gör man inte fullt ut i riktiga rättegångar heller.

Att SD skulle sälja ut sig till den graden att man blir ett parti som alla andra är högst otroligt. Finns det någon indikation på att SD skulle börja uppskatta massinvandring, mesiga straff, flumskola, en-veckas-försvar etc? Finns inget belägg för det du säger.
Citera
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insikt-i-partiet
Det är alltså fortfarande inte olagligt (enligt nolltoleransen) att käka middag med folk som ideologiskt avviker. Har någon blivit utesluten blivit utesluten för att man käkat middag med en ideologiskt avvikande?

Jag tror inte att Vinge kände till Tirelands brottsliga bana. Att han skulle oblygt hylla Tireland är patetiskt.

Vänta nu. Som utbildad jurist borde man väl kolla upp de man nominerar till en styrelse? Så slipad är han väl ändå?
Citera
2015-04-09, 12:59
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Vilka är extremisterna då din mupp?
Då borde Vinge försvinna som många redan nämt, och Karlsson som anställer en sådan rasistnazistfacist.

Vem fan vill att SD ska bli folkpartiet light. Är de sånt folk man vill ha in, som om 5 - 10 år har raserat paritet och för in det i 8klövern?

SDU är bevisligen extremister och ej att lita på. SD gör en utredning till den 27e april. Innan så gråter SDU ut i vänstermedia och svartmålar SD?!?!? Förmodligen var det inte ens säkert de skulle uteslutas men efter detta fula spel måste de nästan sparkas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in