2015-04-08, 21:18
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Så hur vill du beteckna en politiker som försöker ta hjälp av Expos åsiktsregister för att hitta anklagelser mot egna medlemmar?

Något naiv kanske är det rätta epitetet.
Citera
2015-04-08, 21:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det kan man alltid diskutera. De är inte fascister i den meningen att de slår sig för bröstet och skanderar Mussolini, men mycket deras tanke gods är svårt att skilja från fascisterna, som t.ex. den ekonomiska politiken .

Och partiet tar inte avstånd från fascismen, eller som partiledaren säger:" La Destra är ett demokratiskt parti utan tvång att fefiniera sig som antifascistiskt."

"Infatti, secondo le dichiarazioni di Storace, La Destra è un partito democratico senza l'obbligo di definirsi antifascista. Il partito apprezza molto la politica economica fascista, quale la socializzazione dell'economia e il corporativismo." Wiki
Mussolini bedrev en närmast socialdemokratisk ekonomisk politik och hade inte mer blod på sina händer före VK2 än valfri europeisk demokrati under mellankrigstiden.
Mussolini har gravt baktalats av kommunister och liberaler, hade han inte låtit Italien liera sig med Nazityskland som han eg föraktade så hade eftermälet blivit ett helt annat.

Att komma med dåligt underbyggda anklagelser mot SD verkar legio bland er kommunister.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-04-08 kl. 21:22.
Citera
2015-04-08, 21:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Det lyser nazism om dessa "starka och skickliga politiska rivaler" och jag tror knappast att något riksdagsparti vill samarbeta med ett parti som värnar såna "framtidshopp".

Om nu SD vill samverka med andra partier för att minska invandringen, så är många bondeoffer nödvändiga.

Men varför skulle SD vilja minska invandringen, som varit så stor draghjälp till köttgrytorna?
Skitprat, de tar avstånd från just nazism.
Citera
2015-04-08, 21:21
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle

Jag upprepar mig för tredje gången, anser du att Expo inte är mer extremt än Nordiskt Ungdom? En väldigt enkel och rak fråga...
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Så hur vill du beteckna en politiker som försöker ta hjälp av Expos åsiktsregister för att hitta anklagelser mot egna medlemmar?
Ja, det är faktiskt en försvårande omständighet, det håller jag med om. Baserar de sina anklagelser på Expos register, börjar till och med jag tvivla...
Citera
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Detta tilltag har för alltid förstört min tilltro till Karlsson. Självklart är "bevismaterial" som bygger på Expos åsiktsregister (!) inte ett vitten värt.
Vad är detta för nonsens? Oavsett hur materialet tagits fram och av vem, har det ett värde. Om man t.ex såg en film där Hahne avrättar judar i skogen, skulle man kunna avvisa den filmen med att expo var de som filmade? Självklart inte.
Citera
2015-04-08, 21:24
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Såg Kasselstrand nu på SVT-nyheter. Jag har tyckt att han var bra, men efter dagens framträdande och svartmålning av SD så vore den största skandalen om han inte sparkas ut från SD, varför vänta till den 27 april, han har snackat tillräckligt med skit och visat sig inte ha något i SD att göra.
Citera
2015-04-08, 21:26
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vad är detta för nonsens? Oavsett hur materialet tagits fram och av vem, har det ett värde. Om man t.ex såg en film där Hahne avrättar judar i skogen, skulle man kunna avvisa den filmen med att expo var de som filmade? Självklart inte.

Rolig jämförelse

Sakfrågan är att Karlsson samarbetar med EXPO, och påstår sedan att folk som är aktiva i Nordisk Ungdom är ideologiskt avvikande. Jag antar att du redan vet EXPO's metoder och vad de publicerar, har det hjälpt SD? Antar att du också vet vad Nordisk Ungdom sysslar med.

Anser du att en EXPO kollaboratör hör hemma i SD?

SD-Kalle fortsätter att ignorera min enkla fråga Kan alltså utgå ifrån att han anser att Nordisk Ungdom är mer extremt än EXPO i hans ögon.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Totalt omdömeslöst av Karlsson.
Hela ärendet verkar uruselt skött, att luta sig mot partiets fiender torde vara en uteslutningsgrund om något.
En av SD's styrkor har varit att man skitit I medias drev, nu bygger man grunden för återkommande drev när företrädare gör små små feltramp.
Citera
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:

Det tycker jag inte. Vansinnig omdömeslöshet, ligger närmare sanningen. Och i detta får han dessutom stöd av Åkesson.

Jag kan omöjligen rösta på ett parti som vill använda sig av Expos stasi-tjänster, så enkelt är det. Om inte den här sorgliga historien får ett rimligt avslut, lär det bli KD för min del framöver.
Citera
2015-04-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Beklämmande att se hur många Karlsson-lojalister det finns här på Flashback. Varför vill ni ha ytterligare ett socialliberalt parti i riksdagen? Är ni inte insatta politiskt över huvud taget? Jag har helt klart underskattat hur många ängsliga ryggradslösa liberaler som letat sig in i SD.

Damage control, man tror att man hjälper partiet genom att släta över det hela. Det viktigast är hurvida Sentio visar 16.1% eller 16.3% i nästa undersökning. Politiken och målen kommer i andrahand.

Kollar man på Karlsson Lojalisternas inlägg här på Flashback så skulle samtliga uteslutas och hängas ut på Expressens hemsida ifall research gruppen avslöjar deras indentiteter till Karlsson. Kasselstrand framstår som miljöpartist i jämförelse med tex SD-Kalle. Ändå sitter han och försvarar uteslutningar som grundas på att någon gillar Ernst Junger.
Citera
2015-04-08, 21:28
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Du tror inte att Expos agenda kan påverka bevisvärdet? Totalt hjärndött av dig i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in