2015-04-08, 18:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Lite senare blir det att checka Baksmällan igen som jag inte sett på ett par år. Minns den som en klockren fylle-komedi!
Citera
2015-04-08, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja att ens jämföra de två vad de lyckas med kvalitetsmässigt är som att jämföra Tommy Wiseau med Martin Scorsese.

Man kan uttrycka det hur man vill, kvalitet hit och dit.
Faktum är att jag, och dom flesta jag känner, skrattade högt under större delar av första Baksmällan.
Det gjorde jag absolut inte under Hot Fuzz. Och det tror jag inte att du gjorde igår heller. Oavsett hur väl genomtänkta skämten och scenerna är. Påstår inte att det är en dålig film, men som komedi i "skratta högt" syfter värderar jag Baksmällan högre. Och många andra filmer. Till och med en film som Yes man bjöd på fler gapskratt.

Allt behöver inte vara så seriöst, icke mainstream och genomtänkt för att man ska kunna skratta och må bra på dom cirka två timmarna man spenderar.
Citera
2015-04-08, 19:16
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag beskådar just nu de "tunga spelarna" i Cinemania. Jäkligt skön dokumentär. Inte sett den förut faktiskt, fick nys om den i någon tråd här i filmforumet. Kanske var denna till och med?

Väldigt fascinerande hur som helst.
Citera
2015-04-08, 19:45
Medlem
Carnage.s avatar
Får bli The Collector och The Collection ikväll. Ettan är ju verkligen skitbra, sorgligt underskattad slafsfest. Uppföljaren kommer jag inte ihåg speciellt väl, men ska bli kul att se om den.

Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Man kan uttrycka det hur man vill, kvalitet hit och dit.
Faktum är att jag, och dom flesta jag känner, skrattade högt under större delar av första Baksmällan.
Det gjorde jag absolut inte under Hot Fuzz. Och det tror jag inte att du gjorde igår heller. Oavsett hur väl genomtänkta skämten och scenerna är. Påstår inte att det är en dålig film, men som komedi i "skratta högt" syfter värderar jag Baksmällan högre. Och många andra filmer. Till och med en film som Yes man bjöd på fler gapskratt.

Allt behöver inte vara så seriöst, icke mainstream och genomtänkt för att man ska kunna skratta och må bra på dom cirka två timmarna man spenderar.

De flesta jag känner älskar Edgar Wrights filmer, Shaun of the Dead och Hot Fuzz tjatas det fortfarande om när det snackas skitroliga komedier. Personligen är jag inget större fan av Wright, men visst fan är hans filmer tio gånger roligare, och framförallt bättre, än Todd Phillips oinspirerade dynga.

Det enda Phillips filmer handlar om är att vältra sig i misär och elände, för att sen avsluta allting med nått uräckligt "and they lived happily ever after"-slut. Deprimerande och hjärtlöst skräp.
Senast redigerad av Carnage. 2015-04-08 kl. 19:50.
Citera
2015-04-08, 19:47
Medlem
BlackMetals avatar
Tänkte se två kortfilmer:

Werner Herzog Eats His Shoe (1980)
http://www.imdb.com/title/tt0081746/?ref_=fn_al_tt_1
Report (1967)
http://www.imdb.com/title/tt0130976/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2015-04-08, 20:36
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Repet av Alfred Hitchcock från 1948 Dom filmkunniga säger att filmen är speciell på grund av dom långa tagningarna.

Ska se om man själv som filmnovis märker något av det.
Citera
2015-04-08, 21:09
Medlem
Pickmylussys avatar
Får bli War ... aka Rogue Assassing från -07 med Statham och Jet Li !

http://www.imdb.com/title/tt0499556/

mums!
Citera
2015-04-08, 21:34
Medlem
serotonins avatar
The Wolf of Wall Street blir det ikväll. Har sett den en gång innan för drygt ett år sedan. Då gav jag den, efter en inre strid, 4/5 i betyg. Jag ville egentligen ge den lägre för jag gillar inte hur Jordan framställs, men den var så galet underhållande så jag kunde inte göra annat. Får se om fyran kvarstår efter denna omtitt.
Citera
2015-04-08, 22:06
Medlem
Punklivs avatar
Kvarteret Korpen (1963)

Egentligen borde jag väl fortsätta mitt projekt och se Trettondagsafton, men det får fan vänta... i stället blir det en annan svensk film som verkar betydligt bättre. På tiden att jag tar tag i Widerberg, ska se Mannen på taket, som gato älskar, någon dag framöver också har jag tänkt.
Citera
2015-04-08, 22:09
Avslutad
Efter att igår ha sett Svart katt, vit katt pånytt så får det bli samma tema och samma prisbelönade regissör ikväll. Nämligen Underground av Kusturica.
Imorgon blir det troligtvis Zigenarnas tid för att avsluta Kusturica-veckan.

Mycket bra filmer och har ni inte sett dom, gör det snarast.
Citera
2015-04-08, 22:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Repet av Alfred Hitchcock från 1948 Dom filmkunniga säger att filmen är speciell på grund av dom långa tagningarna.

Ska se om man själv som filmnovis märker något av det.

Var längesedan jag såg denna nu men minns den som jäkligt vass.
Citera
2015-04-08, 22:12
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Får bli War ... aka Rogue Assassing från -07 med Statham och Jet Li !

http://www.imdb.com/title/tt0499556/

mums!

En underskattad film som helt klart kommit i skymundan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in