Får bli
The Collector och
The Collection ikväll. Ettan är ju verkligen skitbra, sorgligt underskattad slafsfest. Uppföljaren kommer jag inte ihåg speciellt väl, men ska bli kul att se om den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Interista10
Man kan uttrycka det hur man vill, kvalitet hit och dit.
Faktum är att jag, och dom flesta jag känner, skrattade högt under större delar av första Baksmällan.
Det gjorde jag absolut inte under Hot Fuzz. Och det tror jag inte att du gjorde igår heller. Oavsett hur väl genomtänkta skämten och scenerna är. Påstår inte att det är en dålig film, men som komedi i "skratta högt" syfter värderar jag Baksmällan högre. Och många andra filmer. Till och med en film som Yes man bjöd på fler gapskratt.
Allt behöver inte vara så seriöst, icke mainstream och genomtänkt för att man ska kunna skratta och må bra på dom cirka två timmarna man spenderar.
De flesta jag känner älskar Edgar Wrights filmer, Shaun of the Dead och Hot Fuzz tjatas det fortfarande om när det snackas skitroliga komedier. Personligen är jag inget större fan av Wright, men visst fan är hans filmer tio gånger roligare, och framförallt bättre, än Todd Phillips oinspirerade dynga.
Det enda Phillips filmer handlar om är att vältra sig i misär och elände, för att sen avsluta allting med nått uräckligt "and they lived happily ever after"-slut. Deprimerande och hjärtlöst skräp.