2015-04-08, 13:16
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det finns skäl till att vi inte har beslutande folkomröstningar....på både gott och ont.

Men visst..om nu medlemmarna är mer radikala än ledningen, vad tror du då skulle hända med väljarandelen? Är det viktigare med intern demokrati än att få många mandat i riksdagen? Tycker du att det är OK, så visst...låt då mupparna i partiet vara med och bestämma.

Om man inte har intern demokrati hur ska man kunna förlita sig på att parti kan föra demokrati på ett externt plan?
Citera
2015-04-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Du menar på fullt allvar att Aftonbladet och som du säger mainstreammedia har behandlat SD som vilket parti som helst?

SD är inte vilket parti som helst och behandlas väl därefter? Det är ju likadant med alla enfrågepartier.

Intressant hur bilden av SD har krackelerat så snabbt hos partiets anhängare? Vi normalbegåvade har ju alltid sett vilket jävla pajaspatrask SD är men nu verkar t om SD:s egna anhängare få upp ögonen! (Jag kanske inbillar mig men jag uppfattade att något hände efter Skavlan? Det var precis som om inte ens SD-anhängare kunde blunda för tramset längre)

Humorvärdet är så högt på så många olika nivåer, som t ex när spolingen "Kasslertand" (eller om det var det andra mongot, vem bryr sig?) tyckte att SD:s trovärdighet som seriöst parti minskade för att det råder brist på demokrati inom partiet. Alltså.. BRÖLSKRATT på den!

OnT: Uteslutandet är väl glasklart: Ingen vill väl ha med rasister att göra men det blir ju ..märkligt.. när en rasist utesluts av en annan rasist? Jag är nyfiken på hur motiveringen för uteslutandet skulle kunna lyda, är det att man inte är "rätt sorts rasist" eller att man "inte är tillräckligt falsk"?
Jag tror såklart att detta skadar synen på SD inom anhängarskaran. Utanför SD så skadar den nog inte lika mycket som ändrar, det som förut var patetiskt och obegåvat har nu blivit mer underhållande.
Citera
2015-04-08, 13:21
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Duuuh.
Människor brukar vara med i ungdomsförbunden för att sedan gå med i moderpartiet.
Är väl inte så konstigt att han företräder moderpartiets politik.
Istället som för nationalisterna Kasselstrand och Hahne som försöker kuppa partiet.
Varit tydligt att dom var patrask redan när dom släppta sin SDU video i svartvitt där de står och ser ut som någon Hitler youth.

https://www.youtube.com/watch?v=VR-lAGj_dlQ

00.57 Hahne

Är det bara jag eller får man lite otrevliga vibbar av killen som snackar tyska?
Citera
Bannlyst
Citat:
Det finns skäl till att vi inte har beslutande folkomröstningar....på både gott och ont.

Men visst..om nu medlemmarna är mer radikala än ledningen, vad tror du då skulle hända med väljarandelen? Är det viktigare med intern demokrati än att få många mandat i riksdagen? Tycker du att det är OK, så visst...låt då mupparna i partiet vara med och bestämma.
Om det är så viktigt att bli stor är det väl bättre att du bara går med i såssarna de är ju lixom störst redan nu...
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Duuuh.
Människor brukar vara med i ungdomsförbunden för att sedan gå med i moderpartiet.
Är väl inte så konstigt att han företräder moderpartiets politik.
Istället som för nationalisterna Kasselstrand och Hahne som försöker kuppa partiet.
Varit tydligt att dom var patrask redan när dom släppta sin SDU video i svartvitt där de står och ser ut som någon Hitler youth.

00.57 Hahne

Ja det är klart , jag pekade mer på att han är ingen vidare representation av SDU när han inte ens delar deras ideprogram som han själv skall representera. Låter mest som han vill vara duktig, kanske få en klapp på axeln när Karlsson går förbi en dag.
Citera
2015-04-08, 13:22
Medlem
greyhounds avatar
Och nu kommer Kasselstrands försvarare till undsättning med gråten i halsen:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article20593463.ab

"För det första finns det inga ideologiska eller politiska skillnader mellan parti och ungdomsförbund. Detta är bisarra påståenden som helt och hållet saknar grund.".

Att rösta emot att skriva in socialkonservatism i idéprogrammet för ett ungdomsparti vars moderparti är socialkonservativt. Inga ideologiska skillnader?
Citera
2015-04-08, 13:22
Medlem
nilleboys avatar
Citat:

Enligt dig är det alltså makten framför allt? Viktigare med mycket makt än att försöka företräda medlemarnas politik? Tycker det låter antiintellektuellt oavsett vilket parti det gäller.
Citera
2015-04-08, 13:24
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Ja det är klart , jag pekade mer på att han är ingen vidare representation av SDU när han inte ens delar deras ideprogram som han själv skall representera. Låter mest som han vill vara duktig, kanske få en klapp på axeln när Karlsson går förbi en dag.

Eller så gick han med i SDU just för att han delar SDs socialkonservativa syn. Då bör han ju heller inte stödja några personer som försöker kuppa partiet och driva det mer till höger.
Citera
2015-04-08, 13:25
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Är det bara jag eller får man lite otrevliga vibbar av killen som snackar tyska?

Jo för pratar man tyska och är nationalist är man nazist. Hjärntvätt
Citera
2015-04-08, 13:28
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
Intressant hur bilden av SD har krackelerat så snabbt hos partiets anhängare? Vi normalbegåvade har ju alltid sett vilket jävla pajaspatrask SD är men nu verkar t om SD:s egna anhängare få upp ögonen!

Tror de flesta som följer SD vetat om partiets interna problem. Grejen är att det inte finns några vettiga alternativ. Vad ska man stödja istället? Moderaterna är helt korrupta. Socialdemokraterna likaså. FP ondskefulla. KD för mesiga och Centern för påklistrat nyliberal.

Stödet för SD växer trots partiledningen och inte tack vare den. Så länge som övriga partier är så fenomenalt usla och ingen förutom SD vill göra nåt åt invandringen så vinner de på default.

Kasselstrand och Hahne var förhoppningen om en bättre morgondag. Det är huvudproblemet med att utesluta dem. Personligen så kommer jag rösta blankt eller på SvP hädanefter om inte nåt bättre alternativ dyker upp.
Citera
2015-04-08, 13:29
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
OnT: Uteslutandet är väl glasklart: Ingen vill väl ha med rasister att göra men det blir ju ..märkligt.. när en rasist utesluts av en annan rasist? Jag är nyfiken på hur motiveringen för uteslutandet skulle kunna lyda, är det att man inte är "rätt sorts rasist" eller att man "inte är tillräckligt falsk"?
Jag tror såklart att detta skadar synen på SD inom anhängarskaran. Utanför SD så skadar den nog inte lika mycket som ändrar, det som förut var patetiskt och obegåvat har nu blivit mer underhållande.

Inte glasklart. Grunden till uteslutandet är inte nolltoleransen. Men bra att du påpekar hur rasistiska SD ändå är.
Kaospojken, med tanke på att SD är ett rasistiskt parti, kan du motivera varför inte partiledningen borde utesluta sig själva. När den sista återstående medlemmen är Jimmie Ås svärmor kanske de har möjlighet att bli "rumsrena".

Citat:
Duuuh.
Hitler youth.

00.57 Hahne

Citat:
Att tyska språket ger dig otevliga vibbar är p.g.a. att du är en idiot.
Citera
2015-04-08, 13:29
Medlem
sherms avatar
Citat:
Du kanske är känslig, bär väl på nåt trauma sen du såg Schindlers list i skolan eller nåt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in