2015-04-08, 10:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Jag undrar om Karlsson & Co hade uteslutit partiets grundare och första partiledare Anders Klarström...?

Lyssna på Klarströms tal här:

Från cirka 2:50 till 5:30.....

https://www.youtube.com/watch?v=AyaARkT73BU

Klarström var kanske för extrem för sin tid, men tusan vilken bra talare han var
Citera
2015-04-08, 10:39
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movitz4
Nu är det viktigt att alla SD:are håller ihop partiet, härligt att läsa det massiva stödet i tråden för Kasselstrand! Det verkar som att medlemmarna är på väg att sätta ned foten mot ytterligare förflyttning av SD i kulturmarxistisk riktning. Som om inte Bielers feminism, Danielssons tvångsintegrering och Karlssons vänsterextremism räcker! Låt SD förbli det nationalistiska parti det alltid varit!

som SD sa denna morgon på radio. Dessa personer utreds nu och man kommer presentera vad man kommer göra den 27e april. Vänta med gnället tills då. OM de utesluts kommer SD berätta varför. Har de ingen anledning kommer de inte uteslutas. Att media nu försöker göra allt för att splittra SD verkar fungera hos en del. Men ingen kommer sörja extremister som hoppar av.
Citera
2015-04-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
SDU har dessutom haft kontakt med direkt extrema etnonationalistiska rörelser och personer. Och som någon annan skrev så är SDU dessutom en del av en annan nationalistisk rörelse internationellt där mer extrema partier ingår som Front National, dessutom finns det en ryssvänlighet också som inte finns i moderpartiet.

Vilka rörelser och personer är extremt etnonationalistiska och varför? Är det YEAH-samarbetet som innehåller så kallat extremt etnonationalistiska partier och personer? Och vilka i SDU har haft kontakt med de utpekade extremisterna? Själv har jag dålig koll på samtliga eurokontinentala partier, det enda jag vet om Front National är vad jag läste på deras hemsida, att de vill sänka invandringen till att omfatta 10 000 invandrare per år istället för dagens 200 000, inte så konstigt om man ser hur invandringen har havererat i Frankrike...

Själv tycker jag det är skumt att Gustav Kasselstrand föredrar Putin framför Obama, men ska ett parti ge tolkningsföreträde åt vilken politisk företrädare för vilket land som är bäst, och klanka ner på någons personliga åsikt? I USA har befolkningen det inte särskilt bra heller, och de har likt (gamla) Ryssland några liv på sitt samvete.
Citera
2015-04-08, 10:40
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
SDU är radikalnationalistiskt, inte någon större betoning på icke-rasism eller demokrati, medan SD är socialkonservativt, större betoning på välfärd, demokrati, icke-rasism, öppen-svenskhet. SDU duckar helst för frågor om de tar avstånd från rasism och ifall de företräder en öppen-svenskhet. SDU har dessutom haft kontakt med direkt extrema etnonationalistiska rörelser och personer. Och som någon annan skrev så är SDU dessutom en del av en annan nationalistisk rörelse internationellt där mer extrema partier ingår som Front National, dessutom finns det en ryssvänlighet också som inte finns i moderpartiet.

Det finns absolut en ideologisk skillnad. Personer som vill få detta till att enbart handla om en "maktkamp" är troligtvis personer som själva stödjer dessa mer extrema rörelser.
Radikalnationalistiskt?
HAHAHAHA. På med foliehatten.
Citera
2015-04-08, 10:41
Medlem
Kaospojkens avatar
"Förvånande" att de personer som stödjer pajasarna i SDU här i tråden svänger sig med ord som "sverigefientlighet" och "kulturmarxister". Tack för att ni bekräftar mina misstankar. Dessa uteslutningar kommer vara extremt bra för SD. De kommer fortsätta att växa, och det är viktigt att det är den nuvarande ledningen som sköter det arbetet. Jag är glad att det inte är ni, det kan jag säga! Ni hade kört båten på grund på 10 minuter. Det vet även den nuvarande ledningen att dessa nötter skulle.
Citera
2015-04-08, 10:43
Medlem
Är det verkligen folk utanför flashback och möjligtvis twitter som blir genuint uppretade över detta?

Oj vad det plaskar i lilla ankdammen. Det här kommer inte hindra SD från att öka i nästa val.
Citera
2015-04-08, 10:48
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Jag har ingenting. Däremot lär moderpartiet ha bevis. Annars blir det svårt att driva uteslutningsärenden.
Jag tror ärligt talat inte det. Jag har stött alla tidigare uteslutningar som gjorts från partiet. Men jag tror att det man har den här gången är "ägnat sig åt partiskadlig verksamhet", "ideologiskt avvikande", "kritiserat partiledningen" utan närmare specifikation och kanske att någon känner någon som känner någon som ingår i Nordisk Ungdom och att någon översatt en bok av Oswald Spengler, ungefär. Jag tror helt enkelt inte att man har konkreta bevis för varje person den här gången.

Det handlar om att utesluta människor med möjligtvis minimalt avvikande åsikter, som hade fått plats i vilket parti som helst, men som är så in i helvete mycket mer kompententa och intelligenta än nuvarande samling av exfruar, flickvänner, svärmödrar och jag vet inte vad i riksdagen och på kanslierna.
Senast redigerad av Accubond 2015-04-08 kl. 10:51.
Citera
2015-04-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kasselstrand och Hahne leder ett *ungdomsförbund*. Ungdomsförbund brukar vara mer bright eyed and bushy tailed.

Vad syftar du på, när du skriver att Kasselstrand har "tagit deras surt förvärvade motgångar som intäkt för att the sky is the limit och att han kan säga och göra i princip vadsomhelst". Vems surt förvärvade motgångar - formuleringen är inte glasklar (alt. är jag kanske lite för trött för att förstå, vad som åsyftas).

Enl. Fria Tider så "riskerar ett trettiotal personer nu att uteslutas" pga inledda uteslutningsärenden. Enl. Aftonbladet så rör det "ett 20-tal partimedlemmar". Det faller på sin egen orimlighet att potentiella avhoppare från sjuklövern eller alliansen skulle presentera långa listor (!) på medlemmar, som de vill ska uteslutas.
Timmen var sen - jag menade naturligtvis "deras (moderpartiets) surt förvärvade framgångar".
Citera
2015-04-08, 10:53
Medlem
Anti-Misess avatar
Citat:
SDU är radikalnationalistiskt, inte någon större betoning på icke-rasism eller demokrati,
Din insyn vad radikal nationalism anbelangar är uppenbarligen kraftigt begränsad.

Som radikal nationalist har jag, när det exempelvis kommer till Kasselstrand, förhållit mig positiv till två (sekundära) saker: hans karaktär och hans, för Sverige, nyktra inställning till Ryssland (jag är emellertid, av allt att döma, mer "prorysk" än honom). I övrigt har vi lite eller ingenting gemensamt av den enkla och fullkomligt avgörande anledningen att han är kulturnationalist, medan radikala nationalister undantagslöst är etnonationalister.

En avgrund breder ut sig mellan oss.

"Extremist" betyder i sammanhanget: inte tillräckligt lojal mot sittande partiledning. Ingenting annat. Så ge fan i att kalla SDU för radikala nationalister.
Citera
2015-04-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Vilka rörelser och personer är extremt etnonationalistiska och varför? Är det YEAH-samarbetet som innehåller så kallat extremt etnonationalistiska partier och personer? Och vilka i SDU har haft kontakt med de utpekade extremisterna? Själv har jag dålig koll på samtliga eurokontinentala partier, det enda jag vet om Front National är vad jag läste på deras hemsida, att de vill sänka invandringen till att omfatta 10 000 invandrare per år istället för dagens 200 000, inte så konstigt om man ser hur invandringen har havererat i Frankrike...

Själv tycker jag det är skumt att Gustav Kasselstrand föredrar Putin framför Obama, men ska ett parti ge tolkningsföreträde åt vilken politisk företrädare för vilket land som är bäst, och klanka ner på någons personliga åsikt? I USA har befolkningen det inte särskilt bra heller, och de har likt (gamla) Ryssland några liv på sitt samvete.

Skillnaden mellan Obama och Putin är milsvid, Putin var inom KGB på 80-talet och tillhörde en Statlig polis vars syfte var att trakassera civilbefolkningen i sitt eget land. KGB har miljoner liv på sitt samvete sedan Stalins utrensningar.
På 70-80 talen kunde de utan att blinka säna fullt friska människor till mentalsjukhus bara för att de kritiserade de inre förhållandena i Sovjet.

Obama var en lokalpolitiker i Chicago som under hela sin karriär sysslade med hjälparbete för de mest utsatta grupperna i Chigago.
Han är den enda presidenten som inte har storföretag att vara skyldig gentjänster eftersom han inte tog emot en enda Dollar från dom i valkampanjerna.

Det är det miltärindustriella komplexet som har honom i strypgrepp så som dom har haft varenda President sedan Truman.
President Eisenhoover varnade för denna komplexa grupp och det var detta som störtade USA in i Vietnamkriget.

Men i grunden är Obama hellre att föredra än Putin, Obama är långt mer demokratisk än Putin.

Det är likadant med SD och SDU, SDU har aldrig släppt kopplingarna till nazismen, de är vad vänstern anklagar SD att vara i nuläget, SD lämnade nazismen för 10 år sedan.

Det är SDU som är de riktiga nazisterna.
Citera
2015-04-08, 11:00
Medlem
Movitz4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
OM de utesluts kommer SD berätta varför. Har de ingen anledning kommer de inte uteslutas.
Spelar du dum nu? Har du inte märkt att man uteslutit personer på ytterst svaga grunder tidigare? Har du inte märkt att argumenten varierat mellan allt från adressregisterstöld till diffusa sk. kopplingar, men att målen för uteslutningarna alltid sorfältigt hämtats ur den falang som utgörs av mer kompetenta politiker än partitoppen självt. Kasselstrand har fått partiets ungdomsförbund att växa explosionsartat, långt snabbare än moderpartiet och har kommit till den nivån att merparten av partiet står bakom honom. Och du tror att någons vänner på Facebook har någon som helst betydelse i sammanhanget. Suck. Detta är ett regelrätt maktspel som jag är glad att medlemmarna inte accepterar. Internet kokar just nu
Citera
2015-04-08, 11:01
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Som många förklarat redan: Kasselstrand och Hahne är fullständigt okända i det breda folklagret. De som nu läser och hör nyheter ser ju bara hur det är helt logiskt att dessa utesluts. Speciellt när de nu beter sig så pinsamt och gråter ut i media.

Normalt sett är ju bara att kliva av om man inte vill följa partilinjen. Men Kasselstrand, Hahne mfl stretar emot på grund att:
(1) De vet att de nu förlorar sina inkomster
(2) De vet att om de startar ett eget parti med mer etnonationalistisk inriktning, så får de max några promille, vilket ju är vad exempelvis Nationaldemokraterna har fått som mest.

EDIT: Nu sitter han och gråter ut i Ekot

Och förstör för partiet så mycket han kan, det sista han gör i fallet.
Bullshit, inte ens hälften av de som kommer uteslutas har en bråkdel av en tiondel av en riksdagslön i inkomster för sitt arbete för partiet.

Och vadå gråta ut? Tänk följande: Du kandiderar helt enligt reglerna i ett distrikt, ditt eget, som du tycker skötts dåligt. På grund av det blir du hotad med uteslutning. Först därefter kommer du med försiktig kritik mot partiet. Partiet trappar upp konflikten med att visa att man tänker utesluta, först då blir du ordentligt kritisk mot partiet offentligt. Tro fan att man blir förbannad när man följt reglerna och sedan ser sig utesluten för att man utmanat fyrans/treans utvalda inkompetenta lallande idiot.

Jag trodde SD-väljare i någon mån var fritänkare som kunde se igenom kastandet av billiga epitet, föraktade intellektuell ohederlighet, visste vad en ovilja att ta en debatt betyder men oj vad fel jag hade - de är får som resten av folket. Som nu blint följer partiledningen. Och börja inte tjata om SvP. Jag är israelvänlig gammalmoderat som röstat på M hela mitt liv tills 2010 då jag bytte till SD och som vill ha åtminstone en halv vånings takhöjd i partiet samt att man respekterar demokratin, internt och externt.
Senast redigerad av Accubond 2015-04-08 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in