Citat:
Ursprungligen postat av
TobiasBeecher
Vilka rörelser och personer är extremt etnonationalistiska och varför? Är det YEAH-samarbetet som innehåller så kallat extremt etnonationalistiska partier och personer? Och vilka i SDU har haft kontakt med de utpekade extremisterna? Själv har jag dålig koll på samtliga eurokontinentala partier, det enda jag vet om Front National är vad jag läste på deras hemsida, att de vill sänka invandringen till att omfatta 10 000 invandrare per år istället för dagens 200 000, inte så konstigt om man ser hur invandringen har havererat i Frankrike...
Själv tycker jag det är skumt att Gustav Kasselstrand föredrar Putin framför Obama, men ska ett parti ge tolkningsföreträde åt vilken politisk företrädare för vilket land som är bäst, och klanka ner på någons personliga åsikt? I USA har befolkningen det inte särskilt bra heller, och de har likt (gamla) Ryssland några liv på sitt samvete.
Skillnaden mellan Obama och Putin är milsvid, Putin var inom KGB på 80-talet och tillhörde en Statlig polis vars syfte var att trakassera civilbefolkningen i sitt eget land. KGB har miljoner liv på sitt samvete sedan Stalins utrensningar.
På 70-80 talen kunde de utan att blinka säna fullt friska människor till mentalsjukhus bara för att de kritiserade de inre förhållandena i Sovjet.
Obama var en lokalpolitiker i Chicago som under hela sin karriär sysslade med hjälparbete för de mest utsatta grupperna i Chigago.
Han är den enda presidenten som inte har storföretag att vara skyldig gentjänster eftersom han inte tog emot en enda Dollar från dom i valkampanjerna.
Det är det miltärindustriella komplexet som har honom i strypgrepp så som dom har haft varenda President sedan Truman.
President Eisenhoover varnade för denna komplexa grupp och det var detta som störtade USA in i Vietnamkriget.
Men i grunden är Obama hellre att föredra än Putin, Obama är långt mer demokratisk än Putin.
Det är likadant med SD och SDU, SDU har aldrig släppt kopplingarna till nazismen, de är vad vänstern anklagar SD att vara i nuläget, SD lämnade nazismen för 10 år sedan.
Det är SDU som är de riktiga nazisterna.