2015-04-07, 22:49
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Men alltså om SDU har helt andra åsikter än moderpartiet och vill kuppa SD så finns det ett stort problem, eller håller du inte med? Om folk vill följa de där små nazi-sprättarna så låt dem gå då, är väl inte mer med det.

Men SDU är ju inte nazister. Det är så tröttsamt att folk tar till epitet som saknar bäring. De är däremot betydligt mer nationalistiska, vilket kanske är ett problem för partiledningen, men risken med den här typen av utrensningar är att det i slutänden splittrar hela partiet. Alla partier har en vänster och en höger. Det har sossar och moderater också. Ibland är det bättre att ha högt i tak än att dra igång inbördeskrig. Det är en stark falang inom partiet som nu utmanas och den lär inte kapitulera utan vidare.
Citera
2015-04-07, 22:49
Medlem
Sakta i backarna, Hahne och Kasselstrand har nog gjort, eller tänkt göra betydligt värre saker än vad vi vet...

Vi har inte hört Åkesson och Karlssons version utav händelseförloppet ännu.
Citera
2015-04-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Lena Mellin (av alla!) konstaterar hur partiledningen tänker:

"Partiledningen kan också, med blicken fäst i backspegeln, konstatera att i val har partier till höger om SD, åtminstone hittills, inte haft några större framgångar. Och SD vill vara ett stort parti vars pipa andra dansar efter.
Siktet är inställt på att gå om Moderaterna och i nästa val bli riksdagens näst största parti. Det tänker Jimmie Åkesson varken låta Kasselstrand, Hahne eller någon annan, att lägga hinder i vägen för.
"

Ja......naturligtvis ska partiet agera så....allt annat är idioti.......att låta ungtuppar, hetsporrar och ideologer sabba detta är bara korkat.

Men så finns det muppar som vill basunera ut sin nationalism...sin vilja att rädda Sverige........men för i helvete.....fundera mer på taktiken än på det ni vill åstadkomma.......regel nummer ett inom politik.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Buhuu stackar dig buhuu. Du låter som Hahne som gråter ut i media. Ja gå och göm dig. När vi äntligen börjar få ett parti som på riktigt kan påverka massinvandringen så kommer folk som vill splittra och förstöra. Helt otroligt hur naiva och korkade en del är. Starta ett eget parti med extrema och se hur bra det går och sluta förstör för det snart största partiet i Sverige.

Redogör för på vilket sätt alla dessa människor 25-30 stycken är extrema människor som förstör för partiet.

Jag anser det mer är att förstöra för partiet att samarbeta med expo, hata svenskar och vita, jaga iväg alla unga tjejer och killar som tillkommit i SDU och Stockholm. Vilka ska vara kvar? Nytillkomna skitmoderater som hatar svenskar och vita? Som inte lyft ett finger för det här partiet förrän typ igår? Och föraktar allt partiet kämpat för.

Jag hade också varit utesluten om jag varit företrädare med dessa måttstockar.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movitz4
Jag kan knappt tro att det finns SD:are som på riktigt hellre ser ett SD influeras av Karlsson, Bieler och Danielsson än Kasselstrand och Hahne. Snacka om nedsänkt förmåga till att urskilja karriäristen från idealisten. Med dessa herrar dör SD, och då menar jag inte SD som namn och symbol, nejdå, partiet kommer förmodligen att öka ordentligt i opinionen. Men jag menar SD som folkrörelsen som skulle sätta press på etablissemanget och tvinga dem till en åtstramning i invandringen. Detta kommer nu inte att ske. När medlemmarna själva märker att etablissemanget ej går SD till mötes, trots 40% i väljarundersökningarna, trots alla uteslutningar, då är det redan försent, då är alla idealister borta ur partiet sedan länge, och kvar är enbart de slipade, vältaliga proffspolitikerna som vi känner igen från sjuklövern idag, ingen som är beredd att ta strid för sina ideal, bara de som vill påbättra sina karriärer och öka partiets opinionssiffror. Men vi kommer att bestrida partiledningen, var så säkra, folket vinner alltid tillsist.
Rätta mig om jag har fel men du är väl inte SD sympatisör utan snarare SvP? I vart fall tyder dina tidigare inlägg på det. I så fall vet jag inte varför du ska bestrida en partiledning i ett parti du inte stöder, det är väl lite som om jag skulle bestrida KD:s ledning fast jag inte stöjder det partiet? Över huvud taget tippar alltid dylika trådar över av SvP anhängare som blir låtsas SD:are plötsligt. Ni gör då inte Hahne och Kasselstrand någon tjänst med era ryggdunkningar. Tvärt om.
Citera
2015-04-07, 22:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Kan inte bara SD utesluta Kasselstrand och exakt alla andra som har eller tänker kritisera partiledningen. Då får vi det överstökat och då slipper vi plågas längre.

Mattias Karlsson är en fascist.
Citera
2015-04-07, 22:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Buhuu stackar dig buhuu. Du låter som Hahne som gråter ut i media. Ja gå och göm dig. När vi äntligen börjar få ett parti som på riktigt kan påverka massinvandringen så kommer folk som vill splittra och förstöra. Helt otroligt hur naiva och korkade en del är. Starta ett eget parti med extrema och se hur bra det går och sluta förstör för det snart största partiet i Sverige.
Du säger emot dig själv. SD kan inte få 51% pga nuvarande skifte i demografi, och 51% är vad som krävs i denna demokratur för att få inflytande som massinvandringskritiskt parti.
Citera
2015-04-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jahapp, först blev sossarna sossar, följdes av moderaterna som blev sossar och nu är det SDs tur att bli sossar. Kul för alla sossar, verkar vara en populär inriktning..

Men det är väl bra....om Moderater låtsas vara sossar och SD låtsas vara sossar......då kan dessa partier vinna sosseröster!

För......du är väl inte så jävla dum att du tycker att alla partier ska tala om i klartext vad de egentligen vill?
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du säger emot dig själv. SD kan inte få 51% pga nuvarande skifte i demografi, och 51% är vad som krävs i denna demokratur för att få inflytande som massinvandringskritiskt parti.

Jo det kan de garanterat få, massinvandringen har verkligen blivit en katastrof om 3 år.
Citera
Medlem
EnSomKans avatar
Jättebra att extremistiska rasistradikaler rensas ut från partiet. Dessa killar har inte rent mjöl i påsarna, believe that.

Givetvis backar flashback upp dessa då Sveriges ändå hopp är überradikalrasismos enl the big brains på denna sajt. Hatet flödar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Men SDU är ju inte nazister. Det är så tröttsamt att folk tar till epitet som saknar bäring. De är däremot betydligt mer nationalistiska, vilket kanske är ett problem för partiledningen, men risken med den här typen av utrensningar är att det i slutänden splittrar hela partiet. Alla partier har en vänster och en höger. Det har sossar och moderater också. Ibland är det bättre att ha högt i tak än att dra igång inbördeskrig.

Men man kan ju inte låta dem ändra politiken i partiet fattar du väl? Gå in på SDs hemsida och läs deras partiprogram. Där har du vad de står för och vad deras politiker ska arbeta för, punkt.
Om man inte gillar det som står där, exempelvis höjd a-kassa som jag kan tänka mig att Hahne skulle stryka direkt om han fick chansen, ja då ska man söka sig någon annanstans eller starta ett eget parti.
Om det är några som står för splittring är det ju ungtupparna i det här fallet.

Men Hahne och Kasselstrand vet att de aldrig någonsin skulle kunna nå SD's framgångar på egen hand eller med ett parti som SvP, så istället så låtsas de representera partiets politik utåt men egentligen så försöker de som ormar gradvis att förändra partiet inifrån.
Senast redigerad av Konkurrent 2015-04-07 kl. 22:55.
Citera
Medlem
Fan va alla ska tjafsa om att de yngre kommer sluta rösta på SD nu. Ingen bryr sig om SDU. Folk som röstar röstar på Jimmie och ingen annan. De skiter i alla andra i SD. Jimmie är SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in