2015-04-07, 22:36
Bannlyst
Hur det än är så skulle inget parti i 7-klövern inte ens FI utesluta någon för att denne skulle ha översatt böcker av Jünger.

Jünger är en internationellt sett stor författare och filosof som läses av alla intellektuella. Han finns på alla svenska bibliotek, han finns i alla världens bibliotek och universitet. Vill SD framstå som den lägst stående formen av träskmänniska eller vad är det frågan om?
Citera
2015-04-07, 22:37
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ja, eller att SD inte är rasister..

Är du rasist kan du vända dig till SvP tycker jag.

SD vill minska invandringen, inte halshugga muslimer.
Vilken bubbla lever du i? När blev du Sverigedemokrat? Uppriktigt nyfiken.
Citera
2015-04-07, 22:37
Medlem
Tubleross avatar
Detta är ju så sjukt det kan bli, utesluter dem Kasselstrand så överväger jag att sluta rösta på dem. Det finns ingen som helst logik i att utesluta deras kanske bästa debattör och vassaste ungdomspolitiker.

Kasselstrand är ju i princip den enda idag i SD som vågar säga emot massmedia och slå näven i bordet när dem ljuger och förtalar.

Om Kasselstrand och Hahne utesluts pga deras stöd för Front National så har hyckleriet nått taket inom SD, moderpartiet hade ju för fasiken en gemensam valplattform inför EU-valet förra året tillsammans med dem.

Känns som att partiledningen har tagit vatten över huvudet i detta fall.
Citera
2015-04-07, 22:38
Medlem
Myslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Fattar SD ens vad dom håller på med just nu? Att utesluta Kasselstrand är för i helvete självmord.

Han är alldeles för populär bland dom yngre.

Jävla idioter
Menade du yngre högerextremister, eller hur tänkte du nu? Knappast så att Kasselstrand är någon direkt populär person om du frågar gemene ungdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeOldeScribe
Tja, man accepterar ju att Karlsson läser bolsjeviken Gramsci, ägnar sig åt kvotering av kvinnliga medlemmar, tillsätter exfruar på ledande positioner och på fascistmanér försöker ogiltigförklara ett demokratiskt fattat beslut, samtidigt som han utmålar SD som ett parti fullt av fascister i fiendemedia.

Ska man vara ett demokratiskt, socialkonservativt och nationalistiskt parti så måste man tamejfan också acceptera interndemokrati, konservativa uttalanden och nationalism. Annars är det man själv (den gramsci-kuppande partidespotin) som bör söka sig till ett annat parti. Lämpligen inom sjuklövern.

Bort med den fascistiske, kulturmarxistiske femtekolonnaren Karlsson och hans lilla hitlerbunker.

Och hur många osäkra väljare vinner du på detta??? Vinner du en massa kvinnliga vårdbiträden i hemtjäsnten med en sådan politik?
Citera
Medlem
Hoppas att detta kommer att starta ett seriöst utbrytarparti, SD skulle behöva det och inte minst Sverige och den invandringskritiska rörelsen skulle behöva lite splittring så länge vi är inställda på samma mål, alltså att kraftigt begränsa invandringen. Tänk t.ex. partiledardebatter och dylikt om två invandringskritiska personer medverkade, mer talartid och inte längre alla mot en. SD behöver lite sund konkurrens vilket jag tror skulle göra dem mer försiktiga. Ett nytt parti skulle dessutom vara en ny start och media skulle inte kunna tala om en så kallad '' mörk historia''. Dubbel talartid och skulle med största sannolikhet hålla SD mer i schack. Sverige behöver i min mening flera äkta invandringskritiska partier för att klara av de utmaningar som vårt land och folk står inför!
Citera
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ja, eller att SD inte är rasister..

Är du rasist kan du vända dig till SvP tycker jag.

SD vill minska invandringen, inte halshugga muslimer.

Har mig veterligen inte uttryckt mig rasistiskt, men idag är det väl snarare regel än undantag att kalla meningsmotståndare för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Tråkigt för er neofascister att ni antagligen är färre än en halv procent utav de som röstade på SD.
Som sagt, starta ert eget parti eller joina SvP. Se hur bra det går för er. Om SD bara har 13% efter allt slit och allt som har hänt med landet. Vilka chanser tror du att ni har?

Att jag problematiserar att den nuvarande företrädaren för ett parti med nära en miljon väljare väljer att samarbeta med våldsbejakande vänsterextremister torde snarare betyda att jag är demokrativän än fascist.
Citera
2015-04-07, 22:39
Medlem
SD-Kalles avatar
Lena Mellin (av alla!) konstaterar hur partiledningen tänker:

"Partiledningen kan också, med blicken fäst i backspegeln, konstatera att i val har partier till höger om SD, åtminstone hittills, inte haft några större framgångar. Och SD vill vara ett stort parti vars pipa andra dansar efter.
Siktet är inställt på att gå om Moderaterna och i nästa val bli riksdagens näst största parti. Det tänker Jimmie Åkesson varken låta Kasselstrand, Hahne eller någon annan, att lägga hinder i vägen för.
"
Citera
Bannlyst
Jahapp, först blev sossarna sossar, följdes av moderaterna som blev sossar och nu är det SDs tur att bli sossar. Kul för alla sossar, verkar vara en populär inriktning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Är det media som massutesluter människor?

Ja, i praktiken kan man nog hävda att det är media som på ett eller annat sätt massutesluter människor. I en demokrati är det media och i synnerhet kapitalet som tronar. Media är den viktigaste och har den mest avgörande kraften att påverka den allmänna opinionen. Media sätter agendan. Media bestämmer vilka frågor som ska uppmärksammas. Media avsätter politiskt inkorrekta politiker. Det betyder alltså att det praktiskt taget inte existerar någon demokrati i samhället. Att många Sverigedemokrater drabbats av demokrati epidemin har i högsta grad att göra med media och de rika och vi vet alla vilka som är rika och vilka som kontrollerar media.
Senast redigerad av TikkunOlam 2015-04-07 kl. 22:41.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Oj då, i sthlm mest eller?

Att Hahne ryker är givetvis bra - vilken pajas som försökte göra om SD på sitt eget lilla sätt

Vilka är de övriga - Kasselstrand en av dem?

Rykena säger:

Gustav Kasselstrand.
William Hahne.
Hanna Lindholm.
Anton Stigermark.
Adam Berg.

Massa folk från William Hahnes styrelse, folk i ungdomsförbundet, folk i SD Stockholm.

Plus att du kan ju räkna med att alla runt dessa kommer hoppa av också, massa unga killar och tjejer som gillar dessa och ser upp till dessa personer. Deras familjer osv. Det här är riktigt uselt...
Senast redigerad av 8711 2015-04-07 kl. 22:45.
Citera
2015-04-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, stora delar av SDU känner ju och sympatiserar med dessa personer. Massor av unga tjejer som inte kommer tåla att Hanna Lindholm utesluts. Så hjärndött att kasta ut unga populära medlemmar som dragit med sig många andra och ses upp till av andra tjejer och killar
Kanske i vissa kretsar i Stockholm, men jag vågar lova att de allra flesta nya medlemmar totalt skiter i vem som är ledare för SDU. Liksom medlemmar i andra partiers ungdomsorganisationer skiter i vem som leder dem. De går med pga partiets politik.

Att Hahne etc utesluts kan rädda SD. De flesta svenskar vill minska invandringen och alla problem med denna, men de attraheras inte av den nationalism som Hahne vill stärka. Bättre att rädda partiet så här, än att invänta den delning som annars förr eller senare hade tvingats fram, under sjunkande väljarsiffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in