2015-04-07, 22:40
Medlem
Enydrions avatar
Kasselstrand har ju pratat skit om MK på radion för några dagar sedan, och nu säger han skit om honom till expressen, sådana som offentligt försöker sticka kniven i partiledningen hade vi nog av i ny demokrati om inte SD ska gå samma väg så ska illojala dårar som kasselstrand och Hahne bort, ju förr dess bättre.

MK är ju ett geni jämfört med övriga partiledare i de andra partierna.
Citera
2015-04-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Movitz4
Jag kan knappt tro att det finns SD:are som på riktigt hellre ser ett SD influeras av Karlsson, Bieler och Danielsson än Kasselstrand och Hahne. Snacka om nedsänkt förmåga till att urskilja karriäristen från idealisten. Med dessa herrar dör SD, och då menar jag inte SD som namn och symbol, nejdå, partiet kommer förmodligen att öka ordentligt i opinionen. Men jag menar SD som folkrörelsen som skulle sätta press på etablissemanget och tvinga dem till en åtstramning i invandringen. Detta kommer nu inte att ske. När medlemmarna själva märker att etablissemanget ej går SD till mötes, trots 40% i väljarundersökningarna, trots alla uteslutningar, då är det redan försent, då är alla idealister borta ur partiet sedan länge, och kvar är enbart de slipade, vältaliga proffspolitikerna som vi känner igen från sjuklövern idag, ingen som är beredd att ta strid för sina ideal, bara de som vill påbättra sina karriärer och öka partiets opinionssiffror. Men vi kommer att bestrida partiledningen, var så säkra, folket vinner alltid tillsist.

Nu tänker du ideologiskt mer än partitaktiskt......ett mycket allvarligt misstag,.
Citera
2015-04-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysling
Menade du yngre högerextremister, eller hur tänkte du nu? Knappast så att Kasselstrand är någon direkt populär person om du frågar gemene ungdom.
Du vet om att du just avfärdade ett av de mest växande ungdomspartier som yngre högerextremister?
Vad har hänt med SD herregud...
Citera
2015-04-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag är - på fullt allvar - rädd för att Bertil Torekull skulle vara för radikal för det SD som håller på att växa fram. Usch.

Och folkpartisten Robert Hannah som lyfte etniska svenska ungdomars situation i förorterna.

I vilket "nationalistparti" får man ångest av att se det egna landets ungdom med det egna landets flagga på det egna landets gator?

I vilket europeiskt "nationalistparti" skulle partiledaren kunna säga att den nationalstatskonstituerande etniciteten inte finns?
Citera
2015-04-07, 22:42
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Kasselstrand och Hahne skrämmer bort fler väljare än dom rekryterar. Bort med alla extremister.

Håller med. Och om fler extremister hoppar av pga detta är det bara bra, mindre problem för SD. SD håller på att bli riktigt stora och har inte tid eller råd att bråka med några extremister som gråter ut i kvällspressen.
Citera
2015-04-07, 22:43
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Partiledningen ägnar sig åt stalinistisk verksamhet och du upprörs över en tweet?
Fattar inte vad DU är upprörd över. Haka på Hahne och hans "massivt utvisade" korgossar och joina SvP. Du bör ju snarare vara glad för att insett vad SD:s politik handlar om. Inte vad dina lågpannor till polare säger.

Finemang!
Citera
2015-04-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Jag tänker så här: När Åkesson och gänget kom till SD på 90-talet, var partiet ett nazistparti. Vad var deras tanke med att gå med i ett sånt parti för? Varför går folk som Kent Khazarin-Ekeroth med i ett nasseparti? Skulle de infiltrera och söndra nazisterna inifrån i smyg? Gjorde de det självmant eller är de agenter åt underrättelsetjänsten som gjorde det mot betalning?

Hur som helst, så är detta ett pajasparti, oavsett om det är tokiga nassar eller sådana nepotism-strebers ni kallar "sionister" som gjort SD till en sektgrupp där man kan tjäna stora pengar på att blåsa korkade väljare, som styr.

Bravo..en som tänker!
Men ja! Man kan gå med om man tror att partiet har en potential på marknaden. finns det lokalavdelningar och någon form av partikassa så kan några begåvade killar ta över ett parti och lansera en ny företagsidé....och det verkar ha funkat bra hittills.

Sen finns det korkade medlemmar som inte fattar vad man bör hålla käft om. Naturligtvis är sådana medlemmar bara en belastning för partiet.
Citera
2015-04-07, 22:44
Medlem
-benito-s avatar
Såg Kasselstrand som Sverige sista hopp. Nu skiter jag i vilket kommer aldrig mer rösta överhuvudtaget. Kommer skratta När detta skitland ett drar din sista suck. Köper en påse popcorn också.
Citera
2015-04-07, 22:45
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeOldeScribe
Tja, man accepterar ju att Karlsson läser bolsjeviken Gramsci, ägnar sig åt kvotering av kvinnliga medlemmar, tillsätter exfruar på ledande positioner och på fascistmanér försöker ogiltigförklara ett demokratiskt fattat beslut, samtidigt som han utmålar SD som ett parti fullt av fascister i fiendemedia.

Tyder på att Karlsson har något innanför pannbenet. Läser man inte marxisten Gramsci eller läser om vad denna sagt och förstår betydelsen av ”hegemoni”-begreppet, kan man aldrig vinna den ideologiska striden.

Själv läser jag gärna nazisten Carl Schmitt, trots att jag är kommunist. Fattar man inte vad totalitarismen enligt Schmitt är, då fattar man inte den samtida politiska utvecklingen i termer av NSA, den hårdare statliga repressionen, osv. som sker i de sk. liberala staterna.
Citera
2015-04-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Fattar SD ens vad dom håller på med just nu? Att utesluta Kasselstrand är för i helvete självmord.

Han är alldeles för populär bland dom yngre.

Jävla idioter

Tänk efter..är han populär i partiet eller bland väljarna?
Citera
2015-04-07, 22:47
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Såg Kasselstrand som Sverige sista hopp. Nu skiter jag i vilket kommer aldrig mer rösta överhuvudtaget. Kommer skratta När detta skitland ett drar din sista suck. Köper en påse popcorn också.

Buhuu stackar dig buhuu. Du låter som Hahne som gråter ut i media. Ja gå och göm dig. När vi äntligen börjar få ett parti som på riktigt kan påverka massinvandringen så kommer folk som vill splittra och förstöra. Helt otroligt hur naiva och korkade en del är. Starta ett eget parti med extrema och se hur bra det går och sluta förstör för det snart största partiet i Sverige.
Citera
2015-04-07, 22:49
Medlem
Ganonitos avatar
Fyfan. Detta var verkligen droppen. Ärkefittan Mattias Karlsson var verkligen det värsta som kunde hända SD. Den enda som borde bli utesluten är han som fjäskar för Expo för att komma åt nationalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in