2015-04-07, 22:13
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Hahaha Kasselstrand har noll utstrålning, ingen personlighet alls, enligt mig ser han rent ondskefull ut. Han skulle aldrig någonsin kunna bli en röstmagnet åt SD. Tror du det på riktigt?

Verkar inte som att du har hört honom debattera....

https://www.youtube.com/watch?v=py8k51-XEik

Här, njut.
Citera
2015-04-07, 22:14
Medlem
Bodickers avatar
Folk pratar om demokrati? Är det demokratiskt att få vara med i ett parti? Eller ska man helst dela partiets åsikter?
Citera
2015-04-07, 22:14
Medlem
Oformads avatar
Nu är det förvisso rätt uppenbart att dessa inte hör hemma i partiet, i synnerhet inte på några ledande befattningar.

Men den här härvan kommer nog skada partiet på ett sätt som diverse medier bara kunnat drömma om, frågan är om inte hela partiet riskerar kollapsa?
Citera
2015-04-07, 22:15
Medlem
DoctorSuns avatar
Så skoj att se smånassarna som inte hör till SD (men ändå röstar på oss) kissa på sig. Detta är precis vad SD behöver. Den absolut största andelen av SD-väljare är bara för en restriktivare invandringspolitik. INTE att skapa ett etniskt rent Stor-Svea. Jävla idioter, rösta och språka för SvP hädanefter.
Citera
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Jävla idiot-SD. Blir nåt annat jag lägger min röst på 2018.

Det här kommer långsiktigt skada SD nåt enormt då folk med potential och ryggrad utesluts. I slutändan kommer det bli en sektig partiledning och arméer av idioter till underhuggare. Sedan när partiledningen försvinner så blir SD ännu ett zombieparti på samma sätt som S och M där nytillsättning av tjänster mer eller mindre är omöjlig då idiotfrekvensen är för hög.

Får hoppas att de uteslutna skapar ett nytt parti. Nationalistiskt utan att skämmas. Kasselstrand, Ehn, Hahne, där söta flickan och tusenden sunda nationalister är en fin grund.

Hoppas att du har rätt, att extremisterna kan bilda ett eget promilleparti så Svensson kan rösta på ett SD med seriösa medlemmar.
Citera
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Hahaha Kasselstrand har noll utstrålning, ingen personlighet alls, enligt mig ser han rent ondskefull ut. Han skulle aldrig någonsin kunna bli en röstmagnet åt SD. Tror du det på riktigt?
Röstmagnet var väl knappast det jag menade. Ska man vinna röster i det här landet ska man lova allt och alla till ingenting och egentligen inte ha någon direkt åsikt. SD är inte det parti jag började engagera mig i 2009 längre. Partiet kanske växer, det är mycket möjligt och troligt, men det är inte partiet för mig och jag tror inte att de kommer göra någon skillnad för Sverige längre. Tyvärr.
Citera
2015-04-07, 22:16
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
I det här fallet har ju Hahne och Kasselstrand bekräftat uppgifterna.
Ja att deras uteslutningsärenden är öppnade. Dock spekulerar Nyheter idag mer än så med sina initierade källor som grund och där är jag skeptisk med tanke på hur fel ute de varit tidigare.
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
En fråga, varför ska någon engagera sig i SD när man när som helst kan bli utesluten utan grund?

Tänk att lägga 5-10 år på att arbete volontärt för SD och sen vips, nej sorry nu får du inte vara med längre, du sa något kritiskt om partistyrelsen....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnasher
Okej, jag har inte läst hela tråden, men... kan någon förklara följande för mig?

Varför i hela fridens namn är Hahne en tillgång för SD? Oaktat "slitningen" mellan SD och SDU och oaktat Hahnes och andras vilja att "driva partiet i en mer nationalistisk riktning" är det väl klart som korvspad att sådana uttalanden som Hahne gjorde redan i höstas allvarligt skadar partiet? SD utmålas dagligen i diverse slaskmedia för att vara odemokratiska (i tillägg till nazzar, rassar, facister, neo-facister, främlingsfientliga, korkade, bonnläppar, etc). Om en ur de egna leden går ut och pratar om partiet som odemokratiskt och delar av partiledningen som odemokratiska, vilket Hahne gjorde när han diskuterade sin vunna ordförandepost och risken att förlora den, så får slaskmedia vatten på sin kvarn.

När till och med en ur SD's egna led omnämner SD som odemokratiska (låt vara inom ett annat forum än "människosynen") så är det klart att slaskmedia och diverse krönikörer nappar och tar det som ett "bevis" på SD's "odemokratiska grund" och gör en stor grej av det. Detta borde Hahne inse, och om man vill PARTIETS (och därmed Sveriges) bästa och inte sitt eget bästa håller man inne med sådana uttalanden, oavsett om man tycker att grunden för ens egen (möjliga) uteslutning är odemokratisk. Det där borde han ta internt och för partiets skull vara ytterst diplomatisk vid snack med pressen, och inte använda sådana ordalag. Att han ändå GÖR det tycker jag tyder på att han är en opportunist som inte bryr sig om partiets bästa så länge han får en stund i glansen alternativt får partiet att "ändra riktning".

Jag skulle till och med vilja säga att även om det är så att SD rent *objektivt* faktiskt beter sig odemokratiskt i sin behandling av Hahne (vilket jag inte kan uttala mig om), så borde han om han ville partiets bästa ändå ha vett att hålla käften om det och bli en tyst martyr istället.

Är det verkligen ingen annan som tänker så?

Byt parti, Hahne. Oavsett vilken tillgång du varit för partiet tidigare så gör du nu mer skada än nytta.

Det är ju hur uppenbart som helst..hade Hahne brytt sig om partiet mer än sin egen röv hade han tonat ned sin kritik och rättat in sig i ledet. Nu visade han att han bryr sig mer om sina egna åsikter än om partiet.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerPer
Är det inte lika bra att utesluta samtliga medlemmar som är kopplade till SDU när dom ändå håller på?

Stämmer all den här skiten kommer ju hundratals personer lämna frivilligt. Alla som känner dessa oskyldiga personer i flera fall. Som inte gjort ett skit som man kan uteslutas för. Familjer, vänner, sympatisörer till dessa.
Citera
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Vad de håller på med? Det är troligen "söndra och härska" vi ser här om vi skall vara lite konspiratoriska. Det hela slutar med pannkaka och det är själva planen. Ett parti som går samma väg som Ny Demokrati, SvP och andra liknande försök till svenska nationalism. Det är vad jag tror. Säpo sysslar med sånt här dagligen.

SDs ledning kanske inte vill ha ett stort parti? Det är ju pissjobbigt egentligen. Utifrån deras position så är det kanske säkrast att ha en FP-position? Säker plats i riksdagen och fina tjänster är partiledningen, deras vänner och familjemedlemmar.
Citera
2015-04-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Nu är det förvisso rätt uppenbart att dessa inte hör hemma i partiet, i synnerhet inte på några ledande befattningar.

Men den här härvan kommer nog skada partiet på ett sätt som diverse medier bara kunnat drömma om, frågan är om inte hela partiet riskerar kollapsa?

Äh du överdriver. SDU är inte så viktigt som ni tror. Det här har blåst över om några månader.

SDU (framför allt deras ledning) är inget utan SD. SD däremot klarar sig utmärkt utan SDU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in