2015-04-07, 22:10
Medlem
Steinarrs avatar
Ni SDare härinne måste ju vara totalt jävla hjärnskadade. Om dom till och med utesluter Kasselstrand så kan det gå riktigt illa. Kasselstrand är otroligt populär bland dom yngre.

Herregud vad håller SD på med?
Citera
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.TerreBlanche
Och det gigantiska problemet för SD är att bakom orden "socialkonservatism" finns i princip ingenting. Man kladdar ihop ett par rader med luddiga formuleringar och kallar det för "ideologi".

Följden blir ju att alla självständigt tänkande individer som vill ha en lite mer fullkomlig världsbild blir tvingade att hämta intellektuell stimulans från en tredje part. Och då hamnar man på de sajter och organisationer som Expo - och därför även SD - dömer ut som extremister. Så vips är man skyldig till "ideologisk orenhet", och riskerar utrensning.

En ganska dålig cykel alltså.

Det är ju ganska logiskt att försöka se vad SD menar med sin konservatism och då hamnar man i föreställningar om ”nationen” och att inte alla i Sverige tillhör denna; man hamnar i frågeställningen om att en nationell ”pånyttfödelse”; en nationell resning som skall ske mot bakgrund av att en massa människor som inte är ”svenskar” enligt Björn Söder finns i Sverige.

Att kalla dessa föreställningar och var de leder för något annat än fascism, vore förstås att missa verkligheten.

Socialkonservatism har inget med nationell resning eller med utdefinieringen av vissa som inte tillhörande nationen att göra. Socialkonservatism har att göra med hur samhället organiseras socialt och ekonomiskt vilket avviker från den liberala ståndpunkten. Socialkonservatismen har en social dimension som liberalismen saknar. Där ligger skillnaden.

Jo, det finns något bakom begreppet, nämligen fascism. För SD är nämligen ”socialkonservatism” bara ett täckord, för att slippa använda ordet fascism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD:s framgångar beror på samhällsutvecklingen i första hand, det vet både du och jag.
Ja, men inte enbart...Jimmie har stor del i detta, och det faktum att partiet har hållit rent med gamla medlemmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Trodde aldrig jag skulle säga detta men där försvann min röst på SD 2018. Hahne skiter jag egentligen i men Kasselstrand var mitt sista hopp för det här partiet. Skickligare politiker och debattör får man leta efter.

Fast, kan SD verkligen ha öppna nyfascister i partiet?

Det tror jag inte de kan. Bara gömda nyfascister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Trodde aldrig jag skulle säga detta men där försvann min röst på SD 2018. Hahne skiter jag egentligen i men Kasselstrand var mitt sista hopp för det här partiet. Skickligare politiker och debattör får man leta efter.

Hahaha Kasselstrand har noll utstrålning, ingen personlighet alls, enligt mig ser han rent ondskefull ut. Han skulle aldrig någonsin kunna bli en röstmagnet åt SD. Tror du det på riktigt?
Citera
2015-04-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har jag läst på lite mer om den där Hahnen, och man får nog anse att det var rätt beslut ändå.
1. Att han kritiserar sitt eget parti med ord som "Det är Gestapo- eller Stasi-metoder"
2. Att han pratar om "sinonism" och att ledningen skulle vara för alltför Israelvänlig
.
Du kan inte ha högt i taket. Partiledningen stödjer rasmedvetna folkmördande judar i Israel, är inte det hemskt?
Hanhe skriver en artikel emot det.

Vilket skäl.
Citera
Medlem
glimmandes avatar
Jävla idiot-SD. Blir nåt annat jag lägger min röst på 2018.

Det här kommer långsiktigt skada SD nåt enormt då folk med potential och ryggrad utesluts. I slutändan kommer det bli en sektig partiledning och arméer av idioter till underhuggare. Sedan när partiledningen försvinner så blir SD ännu ett zombieparti på samma sätt som S och M där nytillsättning av tjänster mer eller mindre är omöjlig då idiotfrekvensen är för hög.

Får hoppas att de uteslutna skapar ett nytt parti. Nationalistiskt utan att skämmas. Kasselstrand, Ehn, Hahne, där söta flickan och tusenden sunda nationalister är en fin grund.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Kanske. Dock är jag skeptisk till de initierade källor Nyheter idag hänvisar till. Nyligen när dom slog på stora trumman att Åkesson kommer att meddela sin avgång hänvisade dom också till insatta och säkra källor inom partiet. En del de skriver är nog riktigt medan annat är spekulationer och hörsägen.

I det här fallet har ju Hahne och Kasselstrand bekräftat uppgifterna.
Citera
2015-04-07, 22:13
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Det där låter snyggt på papperet men är ju förstås inte hela bilden. Uteslutningsärenden har ju även öppnats mot personer som kritiserat tidigare Stalinistiska massutrensningar i partiet av personer som hotat partiets enväldiga führerprincip.

http://www.friatider.se/massutrensning-i-sd-hela-interna-oppositionen-ska-uteslutas

Vad du försöker säga är då att det är bättre med att vara ett i mängden av extremistpartier med makt. För inte försöker du väl inbilla folk att Miljöpartiet/Vänsterpartiet inte är extremistpartier?

Vore det hela sanningen är det synnerligen oklokt att rensa ut "högerfalangens" Stockholmslista till förmån för inkompetenta ja-sägare och nickedockor. Nej, SD's alkoholiserade Stalin-kopia till vikarie känner bara maktfullkomlighetens rus och istället för att bedriva politik täcker upp pensionerna och lönerna åt sig själv och sina ex-fruar, jämte partikollegorna och deras ex-fruar och svärmödrar.

Precis. Man vill bli accepterade och önskar få makt av sin folkfientliga och kulturmarxistiska husse och i hopp om makt så låter man göra sina av Stalin inspirerade massutrensningar för att imponera på röda och Expo. Det är bra att det klargörs inte minst för etnonationalister som av någon anledning tror att det anti-vita och kulturmarxistiska Sverigedemokraterna är något för dom.

Fast det är ju det man är. Genom att förvisso sänka folkmordstakten med några år och dels tvångsassimilera svenskar med djungelnegrer, zigenare, mestiser, MENA, kommer Ni på sikt fullborda den etniska rensningen för att i dess ställe ersätta svensken med mulattsvensken som Ni sedan skall programmera att äta sill och dansa runt midsommarstången. Hade du glömt Japan åt japanerna, Kongo åt kongoleserna och Sverige åt alla-rutinen?

Är miljöpartiet och Vänsterpartiet extremistpartier? Ja, möjligen om man frågar den lilla klick som ligger längst ut på högern. För det generella folket? Nej, miljöpartiet och Vänsterpartiet är inga extremistpartier. Tycker du att Socialdemokraterna är ett extremistparti? Vänsterpartiets nuvarande frågor liknar de som Socialdemokraterna hade innan de rörde sig alltmer mot den nuvarande grupperingen mellan Moderaterna och Socialdemokraterna.

Om man lyckats hämta de röster som finns från just de mer nationalistiska-rösterna och man kan till stor del ersätta dessa med flerfallet fler röster som då kan sätta Sverigedemokraterna i någon reell makt, så ja; Det vore en alldeles utmärkt idé.

"Folkfientliga och kulturmarxistiska husse", "stalin inspirerade massutrensningar", "anti-vita" "kulturmarxistiska Sverigedemokraterna".

Det parti som verkar ligga dig bättre är i min mening Svenskarnas Parti (SVP). Om man sitter och anser att det är judarnas fel och kallar alla andra partiet för kommunister m.m så känns det inte riktigt som att Sverigedemokraterna är det rätta partiet.

Att Sverigedemokraterna kan kompromissa och bli av med sin rasist-stämpel skulle vara alldeles utmärkt. Om Sverigedemokraterna kan få fler röster och närma sig ett samarbete skulle ge dem klar makt och i sådant fall skulle även kritik om just invandring vara möjligt.

Det skulle få andra partiet att faktiskt diskutera om invandring och på sikt även ge möjligheter att dessa enorma summor används till den nuvarande och fallerande skolan.

Hahne är en duktig politiker men verkar sakna kunskaperna vad som faktiskt betyder något. Att kunna mysa med sina nationalistiska idéer är möjligen något bra, men för att kunna få reell makt krävs även folket. Om folket tycker att Sverigedemokraterna är ett djupt rasistiskt parti så kommer partiet inte heller få någon som helst makt över huvud taget.
Senast redigerad av Guesswhoiam 2015-04-07 kl. 22:19.
Citera
Medlem
Slovoviks avatar
Det här kommer naturligtvis skada SD. Frågan är: är SD villiga att erkänna sina brister?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ni SDare härinne måste ju vara totalt jävla hjärnskadade. Om dom till och med utesluter Kasselstrand så kan det gå riktigt illa. Kasselstrand är otroligt populär bland dom yngre.

Herregud vad håller SD på med?

Vad de håller på med? Det är troligen "söndra och härska" vi ser här om vi skall vara lite konspiratoriska. Det hela slutar med pannkaka och det är själva planen. Ett parti som går samma väg som Ny Demokrati, SvP och andra liknande försök till svenska nationalism. Det är vad jag tror. Säpo sysslar med sånt här dagligen.
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Om jag förstått det rätt så bygger uteslutningsärendet mot GK på hans kontakter med andra ungdomsförbund för radikalare partier? b.la Front Nationals ungdomsförbund?

Är dubbelanslutning i NU som ligger till grund för flera av de uteslutningar som vi nu kan vänta oss. NU gick själva ut i en video för några månader sedan att de hade flera medlemmar som var dubbelanslutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in