2015-04-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Mitt tips är att du tar dig därifrån, även när du behöver komma ut och gå. Unna dig att komma till svenska delarna av Malmö, jag lovar, det gör gott för själen.

Det är inte bra för någon att behöva känna sig otrygg och som en främling i sitt eget land, och på Södervärn har man tyvärr passerat den gränsen.
Du har rätt, det är inte nyttigt för själen att bo i ett område som ser ut som en Irakisk krigszon.
Jag söker intensivt efter annan lägenhet, helst i Limhamn, som fortfarande har en del svenskhet kvar.
Tyvärr har det blivtit så ont om lägenheter i Malmö (man kan gissa varför), så man måste stå i kö i åratal för att få en lägenhet i bättre område. Att köpa en lägenhet är inte heller aktuellt för mej p g av för höga priser på köpelägenheter.
Citera
2015-04-05, 01:18
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag född i Malmö på 40-talet, har bott här hela mitt liv, mina förfäder har varit malmöbor i flera generationer tillbaks, hela min släkt och mina barn bor här. Det är bara jag som stör mej såpass på invandringen att jag vill lämna sta´n.
Det känns svårt att ta steget att flytta ut , det är som att erkänna sej besegrad, att flytta från en stad man tidigare älskat och aldrig normalt skulle flyttat ifrån.

Jo det kan jag förstå då. Nackdelen med att flytta till ett bättre område är ju att det blir högre boendekostnad.
Citera
2015-04-07, 16:37
Medlem
Triremers avatar
Malmö är en patetisk stad. Hur i helvete tänker de när de döpte en konstgjord ö till Universitetsholmen när det är en värdelös högskola som ligger där?
Citera
2015-04-07, 20:38
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Malmö är en patetisk stad. Hur i helvete tänker de när de döpte en konstgjord ö till Universitetsholmen när det är en värdelös högskola som ligger där?
Jovisst World Maritime University är ju bara en liten pisseskola som finns i varje svensk by..

Lönt att komma till denna tråden och gnälla på svensk skola som överlag är värdelös, inte bara i Malmö.
Citera
2015-04-07, 21:23
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Jovisst World Maritime University är ju bara en liten pisseskola som finns i varje svensk by..

Fast den låg ju inte på Universitetsholmen från början.
Citera
2015-04-07, 21:32
Bannlyst
Svenskens metod är att fly. Snart flyr svensken från Sverige och Sverige tillhör någon annan.

Nåväl, Malmö är ett rövhål och detta är väljarnas vilja och deras skendemokratiska diktatur i Stockholm som skapat och ackumulerat detta under decennier.

Men nog om det. Malmö är de facto en katastrof utan dess like. Det är värre snart i östra Malmö än vad det är i de flesta farliga ghetton i USA. Problemet är att västra Malmö håller på att bli likadant. Malmö är nog snart om inte redan, värst i hela västra Europa tillsammans med Rotterdam, Paris, Marseille, London och andra skitställe i EU utan framtid.

Som sagt, framtiden ligger inte i dessa smutsiga ghettoländer i EU och USA, som Malmö är en spegelbild av. Framtiden ligger i BRICS-länder.
Citera
2015-04-07, 21:44
Medlem
Triremers avatar
Citat:

Lönt att komma till denna tråden och gnälla på svensk skola som överlag är värdelös, inte bara i Malmö.

Det är en pisseskola som de flesta inte ens lär ha hört talas om.

Från Wikipedia: "Universitetsholmen är en liten konstgjord ö i Malmö hamn som är omgiven av kajer och kanaler. Den är belägen väster om centralstationen. Ön fick sitt namn i samband med etableringen av Malmö högskola. "

Men det är klart, de som läser på Malmö Högskola brukar ju skriva att de läser på Malmö University

Sedan är ju det inte något fel på högskolor vilket t.ex. HHS bevisar. Men varför ens kalla skiten för Universitetsholmen?

Malmö består till största del av blattar, HBTQ-människor, vänstertomtar och oambitiösa studenter. Det fina Malmö som ibland omnämns utgör bara en bråkdel av stadens storlek.
Senast redigerad av Triremer 2015-04-07 kl. 21:48.
Citera
2015-04-07, 21:55
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Men det är klart, de som läser på Malmö Högskola brukar ju skriva att de läser på Malmö University

http://en.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_University
Citera
2015-04-07, 22:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Det är en pisseskola som de flesta inte ens lär ha hört talas om.

Från Wikipedia: "Universitetsholmen är en liten konstgjord ö i Malmö hamn som är omgiven av kajer och kanaler. Den är belägen väster om centralstationen. Ön fick sitt namn i samband med etableringen av Malmö högskola. "

Sedan är ju det inte något fel på högskolor vilket t.ex. HHS bevisar. Men varför ens kalla skiten för Universitetsholmen?

Malmö består till största del av blattar, HBTQ-människor, vänstertomtar och oambitiösa studenter. Det fina Malmö som ibland omnämns utgör bara en bråkdel av stadens storlek.
Du skriver om Malmö Högskola som det förvisso är synd man inte kan uppfylla universitetskriterierna, WMU ansöker det studenter från hela världen till och är högt ansedd.
Vad beträffar universitet finns detta i Lund eller Köpenhamn 20 minuter bort.
Citera
2015-04-07, 22:20
Medlem
Men just högskoleön och västra hamnen är ju faktiskt lugna områden med "normala" människor - det är väl liksom Malmös minsta problem. Det är dessutom rent och fräsch, vilket Malmö generellt inte är. Ett av få områden i den staden man kan säga det om.

Jag har också varit på Värnhem, ett riktigt jävla tillhåll med nerkörda och skitiga svennar, knarakre, alkisar, hotfulla araber samt burklädda damer som förefaller vara helt avskärmade svenskar och det svenska samhälet, känns inte som en välmående stadsdel i väst. Snarare en skitig stad i östeuropa. Kompisen jag var ute med har på riktigt bott ett par månader i Bronx under studietiden (hen är svart) och tyckte att torget helt seriöst liknar en plats i Bronx.
Citera
2015-04-08, 00:15
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://en.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_University

?

Citat:
Du skriver om Malmö Högskola som det förvisso är synd man inte kan uppfylla universitetskriterierna, WMU ansöker det studenter från hela världen till och är högt ansedd.
Vad beträffar universitet finns detta i Lund eller Köpenhamn 20 minuter bort.

Då är det väl WMU tillsammans med tandläkarutbildningen som är någorlunda vettig?

Malmö Högskola försöker ta varje tillfälle i akt att kalla sig University? Är inte högskola bra nog? Handels kallar sig inte för universitet...

http://www.mah.se/Nyheter/Nyheter/Malmo-hogskola-vill-locka-fler-danska-studenter/

"FOTNOT: I Sverige krävs det att ett lärosäte har rätt att promovera doktorer inom två olika vetenskapsområden för att få kalla sig universitet. Den examensrätten har Malmö högskola både på fakulteten Hälsa och samhälle och på Odontologiska fakulteten. Men båda dessa sorterar under vetenskapsområdet medicin. Internationellt krävs det däremot bara examensrätt inom ett vetenskapligt område. Därför kan Malmö högskola med all rätt kalla sig Malmo university."

Malmö som stad har ett enormt hävdelsebehov. Senast idag läste jag på Sydsvenskan om de nya byggnaderna i Malmö som gav känslan av att vara på Manhattan.
Senast redigerad av Triremer 2015-04-08 kl. 00:23.
Citera
2015-04-08, 00:36
Medlem
Malmö är en underbar stad sålänge man bor väster om Kronprinsen typ. 95% svenskar, extremt låg brottslighet. Fantasisk stad.

Alla ni som gnäller, ta en promenad längs ribban sen upp genom slottsparken. Ta en kall öl på bakfickan eller JP's och njut av Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in