2015-07-27, 22:47
Medlem
Ett tecken på hur korkade de är på gatukontoret i Malmö. man har ett rullande schema där man mörklägger delar av stadsdelar för att spara pengar på elen. Kom västerifrån och körde in på Dalaplan i riktning mot Södervärn. Runt Dalaplan var det bleckmörkt fram till Södervärn. En sträcka och ett område känt för hög kriminalitet, Man tycker att om man ska dra sitt strå till stacken och försöka bekämpa kriminaliteten så borde ialla fall gatubelysningen vara på där det begås flest brott. Men så är det inte. medan man gör tillvaron otryggare för vanliga medborgare så existerar inte några rullande frånkopplingar i de områdena där politiker och patrask som jobbar åt offentlig sektor. Dessa skitiga luder som fått sina jobb genom att knulla sig till dem borde skickas i exil. Den det visar hur korrupta, inkompetenta, omotiverade och oengagerade de som jobbar åt Malmö stad och gatukontoret är. En grupp människor som inte har någon intellektuell förmåga eller talanger. Man sätter sitt egenintresse först i alla lägen.

Jag skulle gärna vilja se att de regioner som bidrar till skatteutjämningssystemet får behålla mer av sitt överskott så att de kan bygga upp ett större överskott än att man ger bort pengar till Malmö som ger bort pengarna till muslimer och bidragspatrask i utbyte för röster eller att man som på gatukontoret i Malmö ständigt går över budget (vilket innebär att det råder korruption). Sedan kan man undrar hur det kommer sig att ledarsḱapet inom Malmö stad kan ha tre-fyra företag som man driver parallellt med sitt jobb på Malmö stad och där det finns klara kopplingar till det man jobbar med dagligen (korruption).
Citera
2015-07-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Stod ju om problemen runt Leonard, alltså Bangatan-Claesgatan på Möllan i Sydsvenskan. Även där var det öppen knarkförsäljning på gatorna.

Mycket möjligt. Jag läser inte Sydsvenskan för att de filtrerar sanningen. det är en tidning men mindre begåvade "journalister". Precis som ṕå City, Metro och Skånskan.
Citera
2015-07-27, 23:07
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Mycket möjligt. Jag läser inte Sydsvenskan för att de filtrerar sanningen. det är en tidning men mindre begåvade "journalister". Precis som ṕå City, Metro och Skånskan.

Absolut är det så, dock är det intressant att läsa allt skit som händer.
Citera
2015-07-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
I svenska media serveras vi politiskt korrekta pseudonyheter. Följ istället bevakningen om Malmö i utländska media. Danska Deadline på DR http://www.dr.dk uppmärksammar i kväll 27 Juli kl 2230 brottsligheten i Malmö. Deadline går att se direkt på dansk tv och i efterhand på nätet.

Nu finns Deadline att se på nätet. Inslaget om Malmö börjar 20:20 in i programmet. https://www.dr.dk/tv/se/deadline?queryhash=!%2F00%3A00%3A00
Citera
2015-07-28, 02:26
Medlem
BAB7s avatar
Idag blev jag faktiskt ganska irriterad på staden Malmö.

Kom nyss hem, har varit i Köpenhamn under kvällen.
När jag körde på bron riktning mot Malmö vid 01-tiden så kom jag till att tänka på att jag inte hade något att äta hemma, funderade snabbt och kom på att det finns en butik som brukar ha öppet på Bergsgatan.

När jag kört över bron svängde jag alltså mot Malmö centrum, körde in via dalaplan, klockan var då nästan 01, direkt vid första ljussignalskorsningen ser jag polisbil med blåljus i full utryckning... märkligt, jag har kört runt i köpenhamn hela kvällen och inte sett en enda polisbil med blåljus, men det tog inte 1 minut efter att jag ankommit till Malmö Stad..

Nåja, jag körde vidare in mot centrum, södra innerstaden, möllevången, som sagt kom jag direkt från köpenhamn och körde rakt in i Malmö city söder, skillnaden slog ner på mig med rejäl kraft, fy fan vad skitigt, sunkigt och jävla slitet allting ser ut, känns som man kommer till nåt U-land typ, eller den där riktigt sunkiga slitna känslan som man bara hittar i riktigt nedgångna städer i forna östblocket!

Inte nog med det, när jag skulle stanna och handla min mat så stod där såklart ett riktigt skumt ungdomsgäng som såg verkligt kriminella ut och de stod och hängde precis utanför butiken, typiskt.. nåja jag parkerade precis utanför dörren på busshållplatsen, slog på varningsblinkersen och gick in för att handla snabbt, tog mina varor, betalde och gick ut till bilen igen, det var lite obehagligt faktiskt med dessa ungdomar utanför.

Sammantaget ganska irriterande att man känner större obehag i en mindre stad på 300.000 invånare (Malmö) än vad man gör i en huvudstad på 1 miljon invånare (Köpenhamn).

Till Malmös försvar ska dock tilläggas att jag tycker staden annars generellt sätt erbjuder mycket och det finns många andra fördelar med Malmö.
Men det känns att staden är sliten och att kriminaliteten är hög, inget snack om det!
Senast redigerad av BAB7 2015-07-28 kl. 02:28.
Citera
2015-07-28, 04:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
nåja jag parkerade precis utanför dörren på busshållplatsen, slog på varningsblinkersen och gick in för att handla

Såg dig. Bussen stod och tutade och kom inte in på hållplatsen.
Citera
2015-07-28, 05:47
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
I svenska media serveras vi politiskt korrekta pseudonyheter. Följ istället bevakningen om Malmö i utländska media. Danska Deadline på DR http://www.dr.dk uppmärksammar i kväll 27 Juli kl 2230 brottsligheten i Malmö. Deadline går att se direkt på dansk tv och i efterhand på nätet.
Intressant och skönt att få se en nyanserad och intellektuell diskussion, till skillnad från i svenska medier. Troligen har Bejmar rätt i slutsatsen att kriminaliteten i Malmö kommer att bestå eftersom de svarta marknaderna är så gigantiska. Vore intressant med en jämförelse med hur omfattande kriminalitet och svart ekonomi är i Köpenhamn, ofta skyller man ju Malmös problem på närheten till Europa.
Citera
2015-07-28, 10:43
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/sverige/poliser-hotades-med-pistol/

Citat:
Poliserna i en polispatrull hotades med pistol när de stoppade en bilist på E 20 i närheten av Vara i Västergötland. När poliserna sökte skydd körde mannen, som misstänktes vara narkotikapåverkad, vidare från platsen.

Polisen begärde förstärkning och följde efter bilföraren, en 55-årig man hemmahörande i Malmö, skriver Nya Lidköpings-Tidningen.
Citera
2015-07-28, 15:15
Medlem
DEVGRUs avatar
[quote=BAB7|54152454]Idag blev jag faktiskt ganska irriterad på staden Malmö.

Nåja, jag körde vidare in mot centrum, södra innerstaden, möllevången, som sagt kom jag direkt från köpenhamn och körde rakt in i Malmö city söder, skillnaden slog ner på mig med rejäl kraft, fy fan vad skitigt, sunkigt och jävla slitet allting ser ut, känns som man kommer till nåt U-land typ, eller den där riktigt sunkiga slitna känslan som man bara hittar i riktigt nedgångna städer i forna östblocket!

Speciellt Möllan som ligger så centralt tycker jag är riktig sunkig. Tar inte någon tid att gå från gågatan till Möllevångstorget och ganska snart efter att gågatan tar slut börjar det se smutsigt och slitet ut och ökar ju längre man går.
Citera
2015-07-28, 15:18
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinkokos
Intressant och skönt att få se en nyanserad och intellektuell diskussion, till skillnad från i svenska medier. Troligen har Bejmar rätt i slutsatsen att kriminaliteten i Malmö kommer att bestå eftersom de svarta marknaderna är så gigantiska. Vore intressant med en jämförelse med hur omfattande kriminalitet och svart ekonomi är i Köpenhamn, ofta skyller man ju Malmös problem på närheten till Europa.

Precis, så länge den enorma svarta marknaden finns så kommer kriminalitet att finnas. Det är så etablerat både bland handlare och kunder att det skulle krävas enorma resurser och lagändringar för att stoppa det. Ja det hade varit intressant att se en jämförelse.
Citera
2015-07-28, 22:05
Bannlyst
Gick förbi Tallriken idag i Pildammarna, och det var tydligen någon stor hiphop-konsert som arrangerades av Malmö stad som vanligt med skattepengar och det lät för jäävligt!!. Fullt med löst pack från hela MENA, Afrika, svenska vänstern, mestiser/indianer från Chile som röstar V och massa annat pack. Bland allt detta fanns även vanlig hjärntvättade PK-svennar.

Härligt att se hur man finansierar den Europeiska civilisationens och vita människans undergång.
Citera
2015-07-28, 23:22
Medlem
rex144s avatar
läste precis på COOP hemsida ett hotellerbjudande till medlemmar

"Besök Malmö i sommar

Upplev vår lugna storstad Malmö med shopping, kultur, hav och endast 20 minuter med tåget över till Köpenhamn."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in