2014-07-02, 11:56
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Hur kan du som sosse gilla Schyman? Sossar har ju i alla fall en känsla för ekonomiskt ansvar, tillskilllnad från henne. Det vore som om Reinfeldt skulle ta med Åkesson i regeringen.

Hahaha, sedan när har sossar någon som helst ansvarskänsla för någonting? Makten framförallt!
Citera
2014-07-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Hahaha, sedan när har sossar någon som helst ansvarskänsla för någonting? Makten framförallt!
Du har rätt. Jag tar tillbaka det...
Citera
2014-07-02, 23:49
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag är vanlig sossetjej och då ligger Palme närmare till hands än Lenin. Det var ju Palme som öppnade upp maktens dörrar till kvinnorörelsen i Sverige. Vi tackar honom postumt för denna gratistjänst.

Palme började nedmonteringen av Sverige.
Citera
2014-07-05, 22:12
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Hur kan du som sosse gilla Schyman? Sossar har ju i alla fall en känsla för ekonomiskt ansvar, tillskilllnad från henne. Det vore som om Reinfeldt skulle ta med Åkesson i regeringen.

Det är inte i första hand som sosse jag stödjer Schyrman, utan först främst är det den kvinnliga könsgemenskapen som förenar oss. Enbart stöd i kvinnofrågor dessutom och inte hennes försvarspolitik (som involverar karlar) t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Palme började nedmonteringen av Sverige.

Kanske, men han var också en kvinnokarl av rang. Kvinnorörelsen hade knappast varit så mäktig som den är idag utan Palmes satsningar på ökad kvinnomakt i landet.
Senast redigerad av Bullfetta 2014-07-05 kl. 22:17.
Citera
2015-01-25, 15:03
Medlem
[quote=snubbinna|48004617]Det är trist att du hatar alla feminister. Jag passar själv inte i i samhällets mall för kvinnor.
Du vet, pluggar tekniskt, umgås mest med män, har hög sexdrift, kan göra chins, tycker kläder är skittråkigt.
Idag i Sverige har jag alla chanser i världen att nå vart jag vill men det är vissa saker som fortfarande retar mig. Folk ser ner på mig hela tiden. Det kan vara vilken skitsak som helst.
*Kvoteringar. TROR NI INTE ATT JAG KAN FÅ JOBBET ÄNDÅ? Vad tror ni min extrema kvinnlighet kommer bidra med? Jag sveper mitt rakade ben över arbetsplatsen och sedan blir allt mycket bättre?
*Min kropp. Min röv är väl ändå min röv? Och om jag ber dig att sluta ta mig på röven så förväntar jag mig att du gör det. Istället blir man skrattade åt för att man är söt som försöker säga ifrån.
*Fysiska prestationer. Folk häääääpnar om man lyckas prestera något som är fysiskt medelmåttligt för en man. Jag har läst biologi, jag vet att vi är skapta på olika sätt vilket gör att män kan bli mycket starkare/snabbare än kvinnor men om jag nu är mer än medelmåttlig kvinna så är det väl inte så konstigt att jag kan prestera som en medelmåttlig man?

Jag hatar att folk förknippar mig med både radikalfeminister och med brudbrudar. Liksom, jag rakar mig under armarna men jag sminkar mig inte innan gymmet. Jag behöver ingen hjälp, inte från någon sida, varken från feminister som vill rädda mig från männen eller från män som vill hjälpa mig från... Vad vet jag. Ryssarna?
Det enda jag vill ha är respekt för mina personliga prestationer. Problemet här är att denna text är skriven av mig, som kvinna, och då måste man vara antingen feminist eller anti-feminist men jag vill bara vara jag. Är det så mycket begärt? Jag hatar när folk lägger åsikter i min mun; vad jag som kvinna vill/behöver hjälp med.[/QUOTE

Tråkigt att höra att du känner att människor ser ner på dig, men och andra sidan så ser människor ner på andra människor ofta av olika anledningar, inte säkert att det är just för att du är kvinna, dock kan det ju vara därför också, ingen aning då man inte var med.

Kvotering är ett skämt i det svenska samhället och gör också att företag får sämre personal då dem måste hålla sig till kvoteringen, inte alltid att den som blev inkvoterad var bättre för jobbet än den som blev utan tyvärr.

Ja inte har dom någon rätt att röra din röv utan tillstånd, lika väl som kvinnor inte har rätt att nypa mig på röven när dem känner för det.

Att vissa häpnas över dina fysiska prestationer kan ju vara för att dom kanske hade en kvinnlig anställd före som inte dög till att utföra sitt jobb och förväntade sig att männen skulle göra hennes jobb åt henne? Kan inte säga att det är så, men det skulle kunna vara så, har personligen råkat ut för såna kvinnor på mitt eget jobb och yrke så dom finns.

Jag säger så här, var vad du vill så länge du inte skadar eller tvingar på någon dina värderingar som korrekta.

Nu till vad TS skrev, håller med dig i det mesta, men vill också tillägga att vad gäller skola så förstör den för kvinnor som inte vill identifiera sig som feminister också, min sambo fick sämre betyg av den feministiska läraren pga av att hon inte var feminist, när hon jämförde arbetet med en annan klasskamrat så kom detta fram. Om dom gör så mot sitt eget kön, så ser jag ju inte fram emot när min son ska börja på skolan, får man hålla järn koll på allt.
Citera
2015-01-25, 16:27
Medlem
Man blir ledsen av att läsa om TS erfarenhet, vi kan bara hoppas att det var så att han hade en dålig dag eller var onykter och mår bättre nu. Verkligen tråkigt om det är hans ärliga åsikt, det är som att det är så mycket han har missuppfattat.

Det är också feministers ansvar att vara tydligare med sin kommunikation, vi vill ju att det ska vara bättre för alla
Citera
2015-01-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertberg92
Ja, jag hatar verkligen er feminister! (läs längst ner eller låt bli att kommentera)
(text)
/Robert

Bra skrivet! Börja med att sluta läsa dagstidningar och se på TV. Låt tidningarna dö tidningsdöden och låt SVT se antalet licensbetalare krympa. Sverige fylls av manshat och det manshatet står feminister för. I ett normalt land skulle man bedöma feminism och andra ideologier efter samma måttstock.
Citera
2015-01-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Ju mer jämställt samhället blir desto mer föraktar kvinnan mannen.

Ju mer jämställt samhället blir desto argare blir feministerna.
Citera
2015-01-26, 22:32
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertberg92
Ja, jag hatar verkligen er feminister! (läs längst ner eller låt bli att kommentera)

Mode:

Det är kvinnor som styr modebranschen och det är kvinnor som läser alla modetidningar. Ni säger att ni vill ändra kvinnoidealet? Gör det då!
Ha tjocka kvinnor i modetidningar, ingen man kommer att bry sig! Vi läser inte modetidningar.Det är ni kvinnor som får skylla er själva.
Eller är det så att ni egentligen vill vara vackra men det är lättare att skylla på mannen? Jävla idioter! Ta ansvar för er själva!

/Robert

Modet ser ändå ut som fan, och feminister är dumma i huvudet yes!
Citera
2015-01-27, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Man blir ledsen av att läsa om TS erfarenhet, vi kan bara hoppas att det var så att han hade en dålig dag eller var onykter och mår bättre nu. Verkligen tråkigt om det är hans ärliga åsikt, det är som att det är så mycket han har missuppfattat.

Det är också feministers ansvar att vara tydligare med sin kommunikation, vi vill ju att det ska vara bättre för alla

Du verkar definitivt missuppfatta hela texten eller helt enkelt disregarda den som ingenting vilket är otroligt respektlöst hur du tolkar det. Här är en text på vad som händer när tjejer får sämre betyg än killar i en skola http://blog.svd.se/ledarbloggen/2010/02/18/duktiga-pojkar-ska-atgardas/ JA detta hände, i en skola, då fick skolan 80 tusen för att få upp tjejernas betyg, en gång, en skola, i hela Sverige där män får bättre betyg? "Det måste lösas". Kvinnor får en otrolig fördel för att vara kvinnor i skola och får extrapoäng för att de är just tjejer, de förväntas mer i skolan ja, det är inte en lätt fråga som att de får bättre betyg bara sådär, de kämpar mer, de har mer krav, men som någon som gått i skolan 10 år kan jag nog avgöra med kompisar hur sexistiska lärare är, speciellt traditionella lärare. De behandlar tjejer bättre, säger till mindre ifall de gör något, pratar, stör, inte sköter sig, detta handlar inte om enskilda lärare, utan majoriteten med undantag för de bästa, rättvisaste, som jag haft två av.
Citera
2015-01-27, 23:34
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLiger
Du verkar definitivt missuppfatta hela texten eller helt enkelt disregarda den som ingenting vilket är otroligt respektlöst hur du tolkar det. Här är en text på vad som händer när tjejer får sämre betyg än killar i en skola http://blog.svd.se/ledarbloggen/2010/02/18/duktiga-pojkar-ska-atgardas/ JA detta hände, i en skola, då fick skolan 80 tusen för att få upp tjejernas betyg, en gång, en skola, i hela Sverige där män får bättre betyg? "Det måste lösas". Kvinnor får en otrolig fördel för att vara kvinnor i skola och får extrapoäng för att de är just tjejer, de förväntas mer i skolan ja, det är inte en lätt fråga som att de får bättre betyg bara sådär, de kämpar mer, de har mer krav, men som någon som gått i skolan 10 år kan jag nog avgöra med kompisar hur sexistiska lärare är, speciellt traditionella lärare. De behandlar tjejer bättre, säger till mindre ifall de gör något, pratar, stör, inte sköter sig, detta handlar inte om enskilda lärare, utan majoriteten med undantag för de bästa, rättvisaste, som jag haft två av.

Jag har verkligen inte varit med om detta, snarare idiotlärare som talade om för mig att "jag inte skulle tro att jag visste bättre än någon lärare", detta finska luder kunde packa sig hem igen!
Men att bli särbehandlad för mitt kön, nä, det har jag inget minne av, detta är dessutom en herrans massa år sedan!
Citera
2015-04-07, 21:25
Medlem
Jag avskyr ultrafeminister, såna som inte bara vill ha jämnställdhet, utan hatar män för att de är män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in