2015-04-07, 20:34
Medlem
Är det ens någon som har presenterat några citat eller bevis för att William är en sk "rasist".
Att man är orolig över partiets liberala utveckling och att man vill hålla hårt i det gamla (läs 4 år sen) är ju inget extremt.
Citera
2015-04-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tänk om du hade blivit vald till partiledare och nuvarande partiledning utesluter dig dagen efter.
Sånt förekom ofta i Sovjetunionen.

Demokrati?

Tvärtom...I Sovjet satt partiledarna till döddagar.....med undantag av Gorbatjov!
Citera
2015-04-07, 20:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Vad är det som är pinsamt, att rasister utesluts?

Helt rätt gjort och då röstade jag SD både 2010 och 2014.

Nu finns det ju inga bevis för att Hahne och hans kamrater är rasister men jag förstår ändå din hållning, du är uppenbarligen en korkad ja-sägare som sväljer allt som Expo-Mattias trycker in i käften på dig.
Citera
2015-04-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Ni som säger att detta är ett bra beslut har varken träffat Hahne i verkligheten eller vet ett suck om honom. Han är en otroligt trevlig person och är jävligt smart. Får mellan 1,8-1,9 bara på högskoleprovet denna vår. Han har ett psyke och en vilja som du knappast hittar hos gemene man, vill han klara något så gör han det också. Jobbar som deltidssoldat på ett av Sveriges tuffaste regementen och förband, är även utbildad fallskärmsjägare och har därmed klarat en riktigt tuff & svår utbildning. Utöver det är han väldigt klok och snabbtänkt i debatter.

Nej, detta var ett fittdåligt beslut av SD och nu har man tappat flera kompetenta unga svenskar som vill jobba för Sveriges bättre.

Ska även SD krossas av inre konflikter som övriga nationalistscenen har gjort genom tiderna?

Tvärtom. Man följer Danskt Folkepartis exempel. Klokt att rensa hart. Ett relativt nytt och växande parti drar till sig många märkliga personer.
Citera
2015-04-07, 20:36
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
"

Jag har inte insyn i partiet, eftersom jag inte är medlem och får därmed gå på medieuppgifter, Flashbacktrådar etc. Så visst har jag fel är det såklart fel att utesluta honom. Men jag har inte bevisats om motsatsen heller.

Påminn mig nu igen vilken den normala ordningen är.

Är det 1) att den anklagade åläggs att bevisa sin egen oskuld?
eller är det 2) den som anklagar som åläggs att bevisa skuld?

"Det är så jag tolkat det. Att han har etnonationalistiska böjelser. "
Innan du har någon form av belägg för vad du säger så kanske du ska avvakta med uttalanden om att de inte hör hemma i SD och att de bör uteslutas.

Fan, det är ju som en jävla häxprocess det här. Så många som är så övertygade om att Hahne/Kasselstrand är extremister, men ingen av dem kan någonsin peka på något konkret.
Ändå blir sd-fåren som följer partiledningens minsta vink allt mer exalterade och ropar mer och mer efter uteslutning

Utan några som helst belägg, ja förutom förstås att vikarierande partiledare Karlsson kallar allt och alla inom SD som inte håller med honom för neofascister

Spontant så tycker jag att en SDare borde ha lite mera vett i huvudet än att kalla sina meningsmotståndare för neofascister, men icke....
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-07 kl. 20:42.
Citera
2015-04-07, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Alltså trollar du nu eller?

Att William själv säger "det finns en enorm toppstyrning och en utbredd korruption i partiet" i media är väl för fan offentlig kritik av partiledningen?

Källa.

Hur fan kan du säga att det inte finns tillstymmelse av bevis?

Edit: Du kanske inte tycker att källan är tillförlitlig?

Ni som tycker att uteslutningen var fel: är det ett lämpligt uppträdande av en ordförande för ungdomsförbundet att offentligt kritisera moderpartiet och svamla om korruption?

Du ger skäl för ditt användarnamn, Haschpundaren. När dessa åsikter uttrycktes hade en av folket vald ordförande med hel styrelse blivit hotad, genom Expressen, att bli avsatta. Av inget särskilt skäl alls mer än att utgöra en konkurrent om riksdagslöner.
Citera
2015-04-07, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tvärtom. Man följer Danskt Folkepartis exempel. Klokt att rensa hart. Ett relativt nytt och växande parti drar till sig många märkliga personer.

SD är mer liberala än sina systerpartiet både i Danmark och Norge och mer liberala verkar man önska bli med massuteslutningarna. Det är väl helt OK att bli en del av den nya Åttaklövern men det ska åtminstone varenda SD-väljare få veta: att SD inte längre är SD utan ett antirasistiskt mellanparti a.k.a Miljöpartiet 2.
Citera
2015-04-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Genom att rensa ut kloka personer som en dag kan ta över uppgiften att rädda Sverige? Det finns inga jävla skäl som helst för att utesluta Hahne. Han har inte uttryckt sig rasistiskt eller gjort något dumt offentligt. Han är en smart man med jävligt mycket pannben. Och att han kritiserar moderpartiet och nu blir utesluten visar bara på vilket jävla Gestapo SD har blivit.

Förklara gärna på vilket sätt Hahne är märklig.
Citera
2015-04-07, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Expodemokraterna..

Har hållit mig till Expofalangen men nu verkar det ju bli dom som ÄR/utgör hela partiet varvid Expodemokraterna är ett klart mer passande begrepp. Tack!
Citera
2015-04-07, 20:42
Medlem
NoTruces avatar
Hur tighta är Kasselstrand och Hahne egentligen? Borde inte den förre haft lite pli på den senare, eller är det uttänkt att låta honom bära hundhuvudet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Förstår inte varför de stängt av honom?
Han är en av de få vettiga i partiet.

Vad hade/har han gjort för fel?

Varför stänger man inte av ex. Björn Söder som hands down är den sämsta representanten för partiet?

Han blev vice talman..ett bra sätt att tysta honom och tacka för gamla tjänster
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nornorna
Du ger skäl för ditt användarnamn, Haschpundaren. När dessa åsikter uttrycktes hade en av folket vald ordförande med hel styrelse blivit hotad, genom Expressen, att bli avsatta. Av inget särskilt skäl alls mer än att utgöra en konkurrent om riksdagslöner.
"du gör skäl" heter det, lär dig svenska.

Jag säger inte att citatet inte skulle vara rättfärdigat, det har jag ingen aning om, däremot är det ju rätt efterblivet att som ordförande för ett ungdomsparti säga att moderpartiet är korrumperat...
Om han nu har rätt, kunde han inte lista ut att han skulle ryka ganska fort efter ett sånt uttalande då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in