2015-04-07, 20:26
Medlem
Sockerpappans avatar
Jag hoppas att detta är en tidningsanka.
Annars är det ett sånt jävla hyckleri av SDs topp att stå och kritisera Decemberöverenskommelsen för att den är odemokratisk i ena stunden, och sen i nästa stund själva ägna sig åt, närmast sovjetiska, utrensningar i det egna partiet.
Hycklare!
Citera
2015-04-07, 20:27
Medlem
BaraBiffens avatar
Hade önskat att SD blev mer som Hahne och Kasselstrand och inte en ny variant av KD/FP med Bieler i spetsen. I och med uteslutningen av Hahne så antar jag också att Kasselstrand får tacka för sig? Mycket tragiskt isåfall, partiet gräver sin egen grav. (Påverkar väl inte opinionen särskilt mycket men dessa två herrar var/är mycket duktiga!)
Citera
2015-04-07, 20:27
Medlem
knasen79s avatar
Ska man rensa ut rasister och och fundamentalistiska nationalister så blir det inte mycket kvar.
Citera
2015-04-07, 20:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Vad har det med Hahne att göra? påstår du att han inte ställer sig bakom den öppna svenskheten som SD står för? Isåfall kan du ju presentera bevis för det.
Det är så jag tolkat det. Att han har etnonationalistiska böjelser.

Jag har inte insyn i partiet, eftersom jag inte är medlem och får därmed gå på medieuppgifter, Flashbacktrådar etc. Så visst har jag fel är det såklart fel att utesluta honom. Men jag har inte bevisats om motsatsen heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Det är väl alldeles utmärkt att ungdomsförbundet officiellt kan kritisera moderpartiet? Vad säger det om moderpartiets toppar om man rakt av utesluter dem som vågar kritisera dem?

1. Att man inte vågar ta striden.
2. Att kritikerna har rätt.

Måla ut motståndarna som galningar och vägra ta debatten. Låter det bekant?

Att kritisera är ju en sak... visst, det har du rätt i!

Att säga att ledningen är korrumperad är en helt annan.
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Det är väl alldeles utmärkt att ungdomsförbundet officiellt kan kritisera moderpartiet? Vad säger det om moderpartiets toppar om man rakt av utesluter dem som vågar kritisera dem?

1. Att man inte vågar ta striden.
2. Att kritikerna har rätt.

Måla ut motståndarna som galningar och vägra ta debatten. Låter det bekant?

Exakt, och inte bara det, kalla dem neofascister mm och uteslut dem....

Exakt det som SDare råkat ut för på arbetsplatser, i fack och i andra sammanhang. Och nu gör SDs egna partiledning med Karlsson i spetsen samma sak
Citera
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ingen kan väl längre tro att SD handlar för svenskarnas bästa nu? Nog för att vissa är naiva att tro det, men nog måste väl ändå den genomsnittliga flashbackaren veta bättre?
Hur fan går dessa uteslutningar emot Sveriges bästa? SD är fortfarande det enda partiet i riksdagen som vill minska invandringen ALLA andra vill ÖKA.

Rösta du på MP eller något litet naziparti om du vill men försök inte inbilla andra att göra det!
Citera
2015-04-07, 20:30
Medlem
different_trips avatar
Vad är det som är pinsamt, att rasister utesluts?

Helt rätt gjort och då röstade jag SD både 2010 och 2014.
Citera
2015-04-07, 20:31
Medlem
SD-Kalles avatar
Det bör också nämnas att SD inte pratat om etnisk homogenitet i partiprogrammet sedan 1999.
Citera
2015-04-07, 20:32
Medlem
Ni som säger att detta är ett bra beslut har varken träffat Hahne i verkligheten eller vet ett suck om honom. Han är en otroligt trevlig person och är jävligt smart. Får mellan 1,8-1,9 bara på högskoleprovet denna vår. Han har ett psyke och en vilja som du knappast hittar hos gemene man, vill han klara något så gör han det också. Jobbar som deltidssoldat på ett av Sveriges tuffaste regementen och förband, är även utbildad fallskärmsjägare och har därmed klarat en riktigt tuff & svår utbildning. Utöver det är han väldigt klok och snabbtänkt i debatter.

Nej, detta var ett fittdåligt beslut av SD och nu har man tappat flera kompetenta unga svenskar som vill jobba för Sveriges bättre.

Ska även SD krossas av inre konflikter som övriga nationalistscenen har gjort genom tiderna?

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Vad är det som är pinsamt, att rasister utesluts?

Helt rätt gjort och då röstade jag SD både 2010 och 2014.

Rasist på vilket sätt? Håll käften. Du har varken träffat han i verkligheten eller känner honom det minsta. Har du läst artiklar på AB, EX eller Expo och formar din åsikt om personer därifrån? Patetiskt. Och du ska rösta SD. Jag orkar inte ens dra ett exempel för att motbevisa dina äckliga anklagelser. Gå tillbaka och stoppa en spruta i stjärten istället din jävla hycklare. "Röstade SD både 2010 och 2014."

Visst, din jävla pajas.
Senast redigerad av v.giroux 2015-04-07 kl. 20:36.
Citera
2015-04-07, 20:33
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det tvivlar jag på. Är själv inte medlem och har inte lusläst alla olika partiprogram av olika årgångar, men det intressanta är väl vad de har för partiprogram idag? Det är ju demokratiskt bestämt och då gäller det att i alla fall stödja de viktigaste delarna, annars har man inte i partiet att göra. Det gäller alla partier.

Visst ska det finnas utrymme för divergerande åsikter, men inte om de grundläggande delarna. Som om en moderat skulle förespråka planekonomi. Det håller inte. Det är väl ganska självklart?
Det är inte grundläggande om det innebär att man måste utesluta alla som tycker som partiprogrammet för fyra år sedan. Det är vanvett à la Sanningsministeriet i 1984.

Från SD:s principprogram fram till 2011:
Citat:
Den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken i sin tur förutsätter en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen. Av det följer att den nationalistiska principen – principen om en stat, en nation – är grundläggande för Sverigedemokraternas politik.
Minns inte exakt hur det är formulerat nu, bara att ordet "etnisk" inte finns med. Men oavsett vilket är det fysiskt omöjligt att ta bort någons etnicitet ur identiteten. Michael Jackson försökte, gick inte.
Citera
2015-04-07, 20:34
Medlem
Journalistkopians avatar
Skulle det vara så att William Hahne utesluts, hur tror ni hans karriär inom politiken kommer se ut efteråt?

100!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in