2015-04-07, 18:56
Medlem
Nix-registrets avatar
Om massuteslutningarna stämmer har jag svårt att se att SD kommer resa sig efter det här. Det kommer inte märkas direkt, men om alla i en hel generation med nåt innanför pannbenet försvinner, och bara medlöpande puckon blir kvar, så kommer partiet sakta men säkert pysa ut och segna ner.

SD-ledningen verkar tyvärr lida av vanföreställningen att den själv har bidragit till SD:s väljarframgångar, att dessa är frikopplade från samhällsutvecklingen i övrigt.
Citera
2015-04-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag är inte direkt stödjare till William Hahne, men jag tycker att demokrati är värt att bevara. Det är min åsikt och jag skulle säkert bli utesluten ur SD om jag uttryckte mig demokratiskt.

Men vänta nu ett tag....ett färskt parti som SD måste ha en stenhård partipiska...i synnerhet mot melemmar som varit med länge och vill ha tillbaks det "gamla" SD. Nu har Åkesson och gänget gjort SD till ett rumsrent parti som många kan tänka sig rösta på. Kloka medlemmar måste kunna se detta taktiskt snarare än ideologiskt!
Citera
2015-04-07, 18:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Är du extremist ska han sparkas ut, finns inget att diskutera. Eller menar du att om en vänsterextremist skulle röstas in i SD så måste de acceptera det?

Jag är inte extremist. IS är extremister.

Men vad har William Hahne gjort egentligen? Han har inte gjort ett enda piss!
Det enda han har gjort är att tittat på när Björn Söder hyllade Front National, Åkesson sjöng vit-makt sånger, Jonas Åkerlund som kallade invandrare för parasiter, Linus Bylund som bråkade med polis, William Wiechel som skrek "Jävla negerjävlar" åt negrer som eldade negrer, Paula Bieler som förespråkade abort och homoadoption, trots att SD säger starkt NEJ till det, tittat på när Kent Ekeroth var med så kallade järnrörsskandalen.

Listan kan göras lång...
Citera
2015-04-07, 18:59
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Det är korrekt enligt mig, han var alldeles för extrem för partiet och b.la stödde han F.N.

Det var ju inte särskilt länge sedan moderpartiet stödde Front National också, bl.a. hade dem ju en gemensam valplattform inför eu-valet förra året.

Tycker inte heller att SD ska bli något högerparti och har inte så mycket övers för Hahne men blir bekymrad över att man utesluter medlemmar till höger och vänster med löjliga svepskäl för att i samma stund köra över medlemmarna och hota med uteslutning för dem som sätter sig emot ledningen.

Media har alltid gett bilden av att SD är ett parti med toppstyre där medlemmarna inte har något inflytande, och hittills har jag inte velat tro på detta och avfärdat det tillsammans med dem andra lögnerna från massmedia, men nu är jag inte lika säker längre tyvärr..
Citera
2015-04-07, 19:00
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Om massuteslutningarna stämmer har jag svårt att se att SD kommer resa sig efter det här. Det kommer inte märkas direkt, men om alla i en hel generation med nåt innanför pannbenet försvinner, och bara medlöpande puckon blir kvar, så kommer partiet sakta men säkert pysa ut och segna ner.

SD-ledningen verkar tyvärr lida av vanföreställningen att den själv har bidragit till SD:s väljarframgångar, att dessa är frikopplade från samhällsutvecklingen i övrigt.

Förhoppningsvis kommer de mest extrema försvinna och in kommer mer normala människor som är emot dagens invandringspolitik. SD kan inte växa om vi har extremistiska klantskallar i partiet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Oavsett vad man tycker om SDs ledning och William Hahne så var situationen ohållbar. Det är omöjligt att driva ett parti där ungdomsförbundet går i öppet krig mot SDs ledning som man kallar odemokratiskt samtidigt som SDs ledning anklagar ungdomsförbundet för att vara extremistiskt. Oavsett var man står, den situationen är inte hållbar.

Att Hahne, förhoppningsvis Kasselstrand, lämnar partiet är positivt för alla. För partiledningen som vill att SD fortsätter vara ett uttalat icke-rasistiskt mittenparti och för ungdomsförbundet som vill att SD ska vara ett mer hårdnackat nationalistiskt parti i linje med exempelvis Front National.

Trots att jag är stark stödjare av partiledningen så hoppas jag att Hahne och Kasselstrand startar ett eget genomgående nationalistiskt mer borgerligt parti. Där alla ledningskritiker kan samlas och driva politik som man själv vill.

Bra för alla inblandade alltså.

Får de halva partistödet också och etableringsbidrag etc.
Gillar inte massuteslutningar finns inget kvar av sd bara en massa feta politiker (spelberoende) som har det gott. Tror nog de flesta svenskar inte bryr sig om skrävlan utan att de fattat att vi måste börja skicka tillbaka folk och inte minska med 90 % då har vi en muslims befolkning ovh kaos inom ett par år. Heder åt Hahne som fattar detta. Hoppas han säljer sig dyrt och skadar de andra så mycket som möjligt. Det sd gör är att bli politiskt korrekta anpassar sig till skavlan aftonbladet o mainstream. Vi har redan 7 sådana partier med nwo-köpt invandringspolitik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Typiskt dig som är kommunist.
Du glädjer dig som vanligt över att demokratireglerna bryts.

Menar du att SD går emot demokratin här på något sätt?
Citera
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu har Åkesson och gänget gjort SD till ett rumsrent parti som många kan tänka sig rösta på.

Rumsrent, sen när då? SD är fortfarande en paria som ingen i etablissemanget vill ta i med tång. Om folk vill rösta på ett liberalt mittenparti så finns det redan sju andra partier att välja på.
Citera
2015-04-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
För min del stärker det bilden av SD som ett seriöst parti som inte är ute efter att nazifiera Sverige, trots att jag fortfarande inte delar deras värdegrund. Det känns i alla fall tryggt att de inte låter vettvillingar som Hahne härja fritt i partiet.

Jag förstår att du som försvarar svenskhataren Alexandra Pascalidou tycker att Expo-SD börjar bli ett parti även för dig varför går du inte med och påskyndar förfallet?
Citera
2015-04-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Oavsett vad man tycker om SDs ledning och William Hahne så var situationen ohållbar. Det är omöjligt att driva ett parti där ungdomsförbundet går i öppet krig mot SDs ledning som man kallar odemokratiskt samtidigt som SDs ledning anklagar ungdomsförbundet för att vara extremistiskt. Oavsett var man står, den situationen är inte hållbar.

Att Hahne, förhoppningsvis Kasselstrand, lämnar partiet är positivt för alla. För partiledningen som vill att SD fortsätter vara ett uttalat icke-rasistiskt mittenparti och för ungdomsförbundet som vill att SD ska vara ett mer hårdnackat nationalistiskt parti i linje med exempelvis Front National.

Trots att jag är stark stödjare av partiledningen så hoppas jag att Hahne och Kasselstrand startar ett eget genomgående nationalistiskt mer borgerligt parti. Där alla ledningskritiker kan samlas och driva politik som man själv vill.

Bra för alla inblandade alltså.

Men frågan är...varför hade de inte is i magen? Om det nu inte är en ideologisk skillnad, vilket många försöker göra gällande, varför i helvete lugnade sig inte Hahne och Kasselstrand? Detta är obegripligt. Om de hade bryt sig om partiet mer än ideologin så hade låtit Buss-mia bli vald och suttit stilla i båten och inväntat sin tid! Tänk på alla moderater som inte gillar AKB.....de håller käft om det...i a f folket på riksplanet...och ungdomsförbundet håller också käft.
Så frågan är...vem fan har lurat i Hahne och Kasselstrand att de skulle kunna bli framgångsrika i detta?
Citera
2015-04-07, 19:02
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret

Partiet vill välkomna de erfarna politiker från moderaterna och liknande som på sistone börjat snegla åt SD:s håll för en vettig invandringspolitik. Då kan man inte ha nationalister som Hahne ens i en lokal ledande position.
Citera
2015-04-07, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vilket skitsnack!

Om man inte delar Sverigedemokraternas värdegrund bör man söka sig någon annan stans. Kanske att Hahne m.fl. borde återuppliva det gamla Nationaldemokraterna istället.

Om man inte delar Sverigedemokraternas värdegrund kan man bara ta ett annat parti i åttaklövern för Expo-SD rensar bort sitt absolut sista hopp i och med dessa massauteslutningar och inser man inte det är man lika lobotomerad bortom räddning som vilken lallande miljöpartist som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in