2015-04-06, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Man skulle ju kunna tro att kunskapen om relationsvåld, som det numera helt könsneutralt kallas (alltså inte "kvinnomisshandel"), så här 2015 var så pass utbredd att gemene man hade åtminstone de basala kunskaperna. Men så är tydligen inte fallet.

Jag uppmanar därför alla som inte kan något om det här, att googla till sig lite kunskaper, finns massor på nätet, innan man skriver inlägg som enbart avslöjar ens bristande kunskaper i ämnet.
Det blir bara pinsamt att läsa och bidrar föga till diskussionen tråden handlar om.

Som det här:

http://www.telegraph.co.uk/men/relationships/11483433/Why-do-we-believe-such-terrible-things-about-men-that-cant-be-true.html

Rätt ny-publicerad.

"Why do we believe such terrible things about men that can't be true?"

Jag gjorde lite empirisk forskning frågade runt i min familj, bekantskapskrets.

Inte en enda, kände till något om någon man som hade hade gjort sin hustru/tjej illa.

Det är 'urban myth' eller mao bullshit.

Fast det kanske är avhängigt av vilka man umgås med och ens familj.

Edit: rätt länk nu
Senast redigerad av PAC12 2015-04-06 kl. 20:55.
Citera
2015-04-06, 20:51
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Ring polisen och låt dem ta reda på vad det är frågan om. Misshandel så lär tjejen neka, då ringer du igen nästa gång. Tyst lär det bli av regelbundna polisbesök. Är det killen skärper han sig något även om han bli än argare inombords.
Citera
2015-04-06, 20:55
Medlem
Kom på en jättebra ide! Gå det att spela in ljudet? Om du har ljudet inspelat så kan du spela upp det för polisen direkt i luren när du pratar med dem så få polisen själva avgöra om ljudet låter som misshandel eller inte?

Dessutom kan ditt inspelade ljud bli viktig bevismaterial om det eventuellt bli rättegång!

Även om du inte tänker ringa polisen så är det minsta du kan göra att spela in ljudet nästa gång! En mobil som kan spela in film spela också in ljud.
Senast redigerad av Carma 2015-04-06 kl. 21:06.
Citera
2015-04-06, 20:59
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Du skojar va? Det kan finnas tusen anledningar till att hon inte vill/kan bryta förhållandet. Det är precis den här attityden vi behöver mindre av i samhället. Fega as med attityden att "lägg dig inte i". Tänker du att du inte ska lägga dig i om någon blir rånad också? Personen har ju ett eget val om den vill lämna fram plånboken eller inte? Självklart ska TS ringa polisen och säga som det är, att han misstänker att någon blir misshandlad.

Ja, för det är ju exakt samma sak. Ett bråk i en lägenhet där ingen har en susning om vad som händer, och att stoppa ett rån. Med sådana liknelser kommer vi absolut framåt i samhället.

Kan bonnläppar sluta smutsa trådar och säga något konkret? Jag kan garantera dig att jag gjort betydligt mer än vad du har gjort för att stoppa brott, och även blivit dömd för det själv för din information.

Det är precis människor som ovan vi behöver mindre av, folk som inte kan tänka rationellt, det skapar bara onödiga intriger och fördomar. Du utgår från att någon blir spöad, och självfallet måste det vara bruden. Du är vidrig, precis som dina andra svar i andra trådar.
Citera
2015-04-06, 21:05
Medlem
Du ska ringa polisen och anmala de. Aven om polisen inte gor nagot sa ska det med i rullorna. Har du kids eller om de har kids sa ska du anmala det till socialen. Bor du hos en bra hyresvard sa ska du anmala det dar ocksa.
Har hyresgastforeningen moten sa kan du ta upp det dar ocksa. Det ar viktigt att du dokumenterar sa nar varden tar tag i det sa finns det bade datum och tid.

Jag har bott pa stallen dar det funnits manga islamister och annat muslimst draegg. De brukar lasa in sin fru pa toaletten och hon far inte komma ut. Idioterna har inte fattat att om det ar nagonstans det ar lyhort sa ar det i toaletter for ventilationen loeper langsgaende. Forst far frun stryk och sedan blir hon inlast pa toaletten. I ett annat fall var det en kvinna som slog sitt barn helt oppet och nar det grat sa fick det annu mer stryk. Visade sig att det var en av mina grannar. Dar det ocksa handlar om muslimer men dessa skitar slar varanda och sedan far barnen stryk efter det. Trampar idioten pa en leksak far kidsen stryk och varje gang hors det i hela trappan for det ar lyhort. Jag har aldrig hoert eller sett svenskar sla sin flickvan eller fru men det finns sakert sadant ocksa men nar det galler att sla barn och kvinnor ligger muslimerna i topp. Nagot annat ar att nar svartskallar, islamisterna och jihadisterna ar missnojda med nagot oavsett vad det ar sa borjas det med att smalla i dorrar. Riktigt javla hogt. Ett patrask, loss och kackerlackor.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Har bara bott här en kortare tid men hört granntjejen skrika som en galning genom väggen och hysterisk typ 4-5 ggr på denna tid. Nu senast hörde jag killen ryta till flera ggr först och det smällde i hela fastigheten flera ggr under några minuter så man kunde tro det var pistolskott som avlossades i någon lägenhet men av vibrationerna kände man det var sparkar i något eller dunsar i golvet. Sen efter det hörde man tjejen stå och gallskrika igen och typ grät skrek. Tidigare ggr har man mer hört tjejen stå och skrika på samma hysteriska sätt och bara hört en mansröst 1 ggr förut. Då har det låtit mer hon skriker och gråter på någon i telefon.
Jag är ganska säker det är grannparet närmaste mig då jag lyssnade genom olika väggar, men lite osäkerhet finns det.

Jag har fått en märklig känsla av detta unga par enda från början, dom är runt 23-25. Det konstiga är att dom är medelklass, klär sig fint och killen är akademiker såg jag på facebook nu och har typ 1000 vänner. Som vilka skötsamma unga svenssons som helst. Får inget misshandlar intryck av killen överhuvudtaget även om tjejen verkade lite nervös, osäker, avstångstagande när jag knackade på en gång för och fråga om en allmän sak förut.
Man tänker ju dom som nitar sin tjej är bad boys, luffare, missbrukare el mer ruffiga killar från arbetarklassen.

Vad ska man tro?
Senast redigerad av werbung 2015-04-06 kl. 21:37.
Citera
2015-04-06, 21:09
Medlem
Det ar supersvart att konsumentelektronik som har den kasnligheten pa mikrofonen. Jag har forsokt med olika saker men om nahgon i denna trad har ett bra tips pa hur man skulle kunna forbattra mikrofonensupptagning och kanslighet pa ett smart satt sa skulle jag mycet garna vilja ta del av den informationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Kom på en jättebra ide! Gå det att spela in ljudet? Om du har ljudet inspelat så kan du spela upp det för polisen direkt i luren när du pratar med dem så få polisen själva avgöra om ljudet låter som misshandel eller inte?

Dessutom kan ditt inspelade ljud bli viktig bevismaterial om det eventuellt bli rättegång!

Även om du inte tänker ringa polisen så är det minsta du kan göra att spela in ljudet nästa gång! En mobil som kan spela in film spela också in ljud.
Citera
2015-04-06, 21:10
Medlem
AnnaKindbergBatras avatar
Seriöst TS, var är dina kulor?

Gå upp och plinga på och fråga vad som står på.

Vid misstanke, ring polisen.
Citera
2015-04-06, 21:19
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Det är inte alls säkert att man får hjälp av polisen. Jag har ringt till polisen en gång för det var en kvinna som skrek & det lät som värsta jordbävning mitt i natten i huset.
Jag kan säga att jag fick bara skit av polisen när jag ringde till 114 14. Dom var inte alls villiga att åka och kolla vad som pågick. Jag skulle ringa till psyket i stället och blaab blaab blaa.

Polisen kom aldrig.... Kommer inte ringa polisen någonsin igen. Jag i min enfald trodde att polisen finns för att hjälpa människor. [...]

Ring 112 om du misstänker misshandel (114 14 är för icke akuta situationer). Till TS, det är bara att ringa och låta polisen sköta resten. Hellre ringa en gång för mycket än för lite; för du vill väl inte ha på ditt samvete att en människa blir allvarligt skadad/dödad för att omgivningen underlåter att agera?

Edit: Är det en mycket våldsam person kan det vara klokt att inte plinga på.
Senast redigerad av Passepartout 2015-04-06 kl. 21:43.
Citera
2015-04-06, 21:20
Medlem
No.90-Kleists avatar
Ring snuten för helvete.
Citera
2015-04-06, 21:27
Medlem
Man kan ju ställa sig frågan varför du TS ens startade den här tråden? För att du ville veta vad folk på Flashback säger att du ska tro om vad som händer i din grannlägenhet?

Så fort en person skriver att du ska skita i det tar du det rådet.
Om du trodde allt var frid och fröjd hade du väl inte startat tråden?

Självklart ska du ringa polisen. Var är din medmänsklighet?
Citera
2015-04-06, 21:27
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Ring snuten för helvete.

Troll eller ynkrygg. Vågar du inte knacka på, ring polisen. Vem fan gör en tråd på flashback om detta om man har lite innanför pannbenet? på riktigt!
Citera
2015-04-06, 21:35
Medlem
Seriost. Foddes du under en sten?

Ponera att det rings pa och att de fullstandgt skiter i det du sager. Ber dig dra at helvete. Vad ska du sedan gora? Ringa polisen eller om du fegar och nagon annan ringer polisen sa kommer de att veta eller tro att det ar du. Du taenkte vael inte sa langt antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKindbergBatra
Seriöst TS, var är dina kulor?

Gå upp och plinga på och fråga vad som står på.

Vid misstanke, ring polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in