2015-04-05, 15:26
Moderator
Gromguttens avatar
Skulle inte førvåna om vi får se Mathias Trettenes i svensk hockey kommande säsong. Ordentligt genombrott i Oilers i år och har debuterat i landslaget.

Ryktas att flera klubbar i både SHL och HA rycker i honom.
Citera
2015-04-05, 15:41
Medlem
Moroten89s avatar
Vart tror ni Andreas Jämtin hamnar?
Tyskland går snart in i finalspel och i Schweiz så har man redan hunnit med att spela en match och de eventuella lagen som skulle kunna vara intresserade i KHL har redan åkt ur slutspelet.

Jag får bara en äckligt fet känsla av att han kommer gå till LHC, men att man inte kan/vill tillkännage det eftersom att man fortfarande spelar slutspel.

Jag är iaf övertygad om att kappvändarna i HV kommer vända kappan efter vinden igen och börja skrika "Svikare!!!" nu och jag tillsammans med ett fåtal andra kommer säga "Vad var det vi sade, HELA JÄVLA TIDEN SEDAN HAN KOM TILLBAKA?!"
Citera
2015-04-05, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Vart tror ni Andreas Jämtin hamnar?
Tyskland går snart in i finalspel och i Schweiz så har man redan hunnit med att spela en match och de eventuella lagen som skulle kunna vara intresserade i KHL har redan åkt ur slutspelet.

Jag får bara en äckligt fet känsla av att han kommer gå till LHC, men att man inte kan/vill tillkännage det eftersom att man fortfarande spelar slutspel.

Jag är iaf övertygad om att kappvändarna i HV kommer vända kappan efter vinden igen och börja skrika "Svikare!!!" nu och jag tillsammans med ett fåtal andra kommer säga "Vad var det vi sade, HELA JÄVLA TIDEN SEDAN HAN KOM TILLBAKA?!"
Anledningen till att han gick från Linköping kan väl bara bero på att Melin inte gillar typer som Ledin och Jämtin.

Hursom han känns ju så trött och slut att jag har svårt att tro något svenskt lag vill ha honom. Inte heller att Schweiz eller ryssarna skulle vilja ha honom. Ärligt talat jag vet fan inte alls vem som vill ha honom. Hockey handlar ju mycket om att dra folk och inte är väl han den spelartypen som lockar folk så varför skulle tyskar eller andra utlänningar vilja ha honom?

Näe, antingen Karlskrona eller någon tokklubb i allsvenskan som ska göra en misslyckad storsatsning mot elitserien. Fast det vore lagom åt Linköping om det är dom men mest hoppas jag på Brynäs ty det finns inget mer ovärdigt än Brynäs.
Citera
2015-04-05, 17:10
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Många skriver att Sweatt är en av NHL: s bästa forwards. Ändå har han "bara" gjort 41 p. Då ser jag två alternativ.

1. Sweatt är överskattad

2. SHL är inte bättre

41 poäng är inte fy skam i dagens SHL. Få spelare gör fler. Får han bra och kreativa lekkamrater i Luleå, som han hade i Brynäs, så kommer ni vara nöjda. Hamnar han tillsammans med en halvskadad Abbott så kommer det troligtvis inte fungera särskilt bra.
Citera
2015-04-05, 17:27
Medlem
Sundancekid01s avatar
Press tydligen klar för DIF.
Man kanske presenterar Press, Sallinen och Hultström i pausen i fotbollen?
Jag skulle nöja mig med bara Sallinen.
Citera
2015-04-05, 17:31
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sundancekid01
Press tydligen klar för DIF.
Man kanske presenterar Press, Sallinen och Hultström i pausen i fotbollen?
Jag skulle nöja mig med bara Sallinen.

Tre bra värvningar!!!
Citera
2015-04-05, 17:47
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Tre bra värvningar!!!

Hultström och Press i samma backpar. Jo, jag tackar!
Citera
2015-04-05, 17:57
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Hultström och Press i samma backpar. Jo, jag tackar!
motståndarforwardsens dröm!
Citera
2015-04-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Det ska tydligen vara fem SHL-klubbar som rycker i honom också. Så det känns ju föga otroligt att han till slut hamnar i Leksand.
Henrion provtränade med LHF och LHF har uppenbarligen INTE gjort någon deal med honom än. Stod någonstans att han skulle vara lite för seg på skridskorna för högsta divisionen.

Hans radarpartner Lagace var däremot LHF snabba att knyta upp.

LHF är säkert en av de där "fem SHL-klubbarna" det talas om men jag tvivlar på att han spelar i LHF nästa säsong.
http://www.kuriren.nu/sport/inte-hort-nagot-fran-lulea-8075532.aspx
Senast redigerad av byggare bob 2015-04-05 kl. 18:08.
Citera
2015-04-05, 18:09
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Anledningen till att han gick från Linköping kan väl bara bero på att Melin inte gillar typer som Ledin och Jämtin.

Hursom han känns ju så trött och slut att jag har svårt att tro något svenskt lag vill ha honom. Inte heller att Schweiz eller ryssarna skulle vilja ha honom. Ärligt talat jag vet fan inte alls vem som vill ha honom. Hockey handlar ju mycket om att dra folk och inte är väl han den spelartypen som lockar folk så varför skulle tyskar eller andra utlänningar vilja ha honom?

Näe, antingen Karlskrona eller någon tokklubb i allsvenskan som ska göra en misslyckad storsatsning mot elitserien. Fast det vore lagom åt Linköping om det är dom men mest hoppas jag på Brynäs ty det finns inget mer ovärdigt än Brynäs.

Tyskland känns ju annars som ett alternativ för spelare som håller god elitserieklass, men inte riktigt toppklass.
Karlskrona känns ju som en het kandidat annars, där skulle han ju säkert kunna få en given plats i förstakedjan och mycket speltid med.
För att spela i Allsvenskan så tror jag nog att det skulle få bli Leksand eller Västerås, men inget annat.
Eller jo, han kanske har AIK som alternativ någon mer gång i karriären?
Jag tror han kommer vilja gå till en klubb där han kan vara lite som Tomi Kallio blivit i Växjö.

Satan sicken dröm det skulle vara om HV värvar Joakim Hillding, Martin Thörnberg och Johan Ryno och sedan så köper man hem Pär Arlbrandt också till säsongen 16/17.
Citera
2015-04-05, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Tyskland känns ju annars som ett alternativ för spelare som håller god elitserieklass, men inte riktigt toppklass.
Karlskrona känns ju som en het kandidat annars, där skulle han ju säkert kunna få en given plats i förstakedjan och mycket speltid med.
För att spela i Allsvenskan så tror jag nog att det skulle få bli Leksand eller Västerås, men inget annat.
Eller jo, han kanske har AIK som alternativ någon mer gång i karriären?
Jag tror han kommer vilja gå till en klubb där han kan vara lite som Tomi Kallio blivit i Växjö.

Satan sicken dröm det skulle vara om HV värvar Joakim Hillding, Martin Thörnberg och Johan Ryno och sedan så köper man hem Pär Arlbrandt också till säsongen 16/17.
Jo, det kan kanske bli Tyskland. Jag bryr mig inte så mycket. Jag är inte ens säker på att det är han som lämnar HV71.

Det är liksom Andreas Johansson som styr nu och sätter stora avtryck på vår trupp. Johansson kanske helt enkelt som var förnuftig man tycker att Jämtin är likvärdig med en påse skit och att det innebär att klubben inte kan förlänga med skitpåsen.
Citera
2015-04-05, 20:16
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jämtin i Karlskrona hade varit snyggt i och med att vi har Sundlöv som sportchef.
http://www.arbetarbladet.se/sport/ishockey/jamtin-och-sundlov-i-stort-slagsmal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in