Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsrök
Anledningen till att han gick från Linköping kan väl bara bero på att Melin inte gillar typer som Ledin och Jämtin.
Hursom han känns ju så trött och slut att jag har svårt att tro något svenskt lag vill ha honom. Inte heller att Schweiz eller ryssarna skulle vilja ha honom. Ärligt talat jag vet fan inte alls vem som vill ha honom. Hockey handlar ju mycket om att dra folk och inte är väl han den spelartypen som lockar folk så varför skulle tyskar eller andra utlänningar vilja ha honom?
Näe, antingen Karlskrona eller någon tokklubb i allsvenskan som ska göra en misslyckad storsatsning mot elitserien. Fast det vore lagom åt Linköping om det är dom men mest hoppas jag på Brynäs ty det finns inget mer ovärdigt än Brynäs.
Tyskland känns ju annars som ett alternativ för spelare som håller god elitserieklass, men inte riktigt toppklass.
Karlskrona känns ju som en het kandidat annars, där skulle han ju säkert kunna få en given plats i förstakedjan och mycket speltid med.
För att spela i Allsvenskan så tror jag nog att det skulle få bli Leksand eller Västerås, men inget annat.
Eller jo, han kanske har AIK som alternativ någon mer gång i karriären?
Jag tror han kommer vilja gå till en klubb där han kan vara lite som Tomi Kallio blivit i Växjö.
Satan sicken dröm det skulle vara om HV värvar Joakim Hillding, Martin Thörnberg och Johan Ryno och sedan så köper man hem Pär Arlbrandt också till säsongen 16/17.