Citat:
Ursprungligen postat av
Ballongdjur
Det gäller ju dock alla typer av produkter.
Företag som McDonalds var väl också unika en gång i tiden när de öppnade sin första restaurang.
Jag känner såklart samma som du, att något går förlorat.
Jag försöker dock motarbeta dessa känslor innom mig.
Vill inte vara en hipster som ändrar åsikt om en bra produkt bara för att den kommersialiseras.
Njae...det vill jag inte hålla med om. McDonalds har ju som idé att man skall kunna äta "lika" överallt i världen, dock så smakar det ändå olika på olika ställen.
T.ex. så säger många att Coca-Colan i Sverige är bland de bästa i världen, har väl med vårt vatten att göra (källa krävs!).
Bröderna försökte själva starta franchise men misslyckades, det var först när Ray Kroc kom in i bilden som det blev åka av.
Speciellt här där man vill framhäva "hantverksbiten" och "småskaligheten" i sin produkt.
Du skulle inte köpa en licensproducerad Champagne från Norge, eller hur? Eller viner från specifika gårdar/slott, då det vinet smakar som det gör bara för att det är producerat just där.
Sen att Svensson dricker lådvin som är blandat i Simrishamn är ju en annan femma, men de dricker också licensbrygd makrolager och skiter i allt vad smak innebär.
Jag håller med och jag inte gillar inte riktigt grejen Stone gör här, det skulle i sådana fall vara att Stone i Europa och USA tillverkade "unika" produkter, men så kommer det naturligtvis inte bli.
Vi lär se tester i framtiden där man jämför Stone tillverkad i Europa vs Usa där man kommer fram till att X är bättre, kom ihåg var ni läste det först.