2015-04-04, 22:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Tjena! Jag och en kompis hade tänkt att börja igen.Man kan inte använda sina gamla gubbar i season antar jag?
Och sist men inte minst, är DK och Crusader bra och roliga klasser?

Season är helt off från non-season, så Nej.
DU måste starta en ny snubbe för season, season2 slutar imorgon och season 3 den 10/4 så softa med season-spel tills dess är mitt tips

DK? menar du DH?
Crusader är bra och eftertraktad på multiplayer market då Crusader erbjuder det bästa tänkbara som Support !
I Solo har jag ingen aning, Stamped antar jag för att pusha grift, Condem för snabba t6..

DH är bra i alla avseenden, mest dock för höga GR i grupp då Singel Target damage är antagligen det bästa tänkbara i Diablo.
Citera
2015-04-04, 22:21
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Season är helt off från non-season, så Nej.
DU måste starta en ny snubbe för season, season2 slutar imorgon och season 3 den 10/4 så softa med season-spel tills dess är mitt tips

DK? menar du DH?
Crusader är bra och eftertraktad på multiplayer market då Crusader erbjuder det bästa tänkbara som Support !
I Solo har jag ingen aning, Stamped antar jag för att pusha grift, Condem för snabba t6..

DH är bra i alla avseenden, mest dock för höga GR i grupp då Singel Target damage är antagligen det bästa tänkbara i Diablo.
Jo läste det, tänkte att vi ska börja spela när nya season kommer
Vad menas med support nu för tiden, att crusader typ stunnar/freezar ungefär som en critical mass wizard förut?

Vad gör man nu för tiden? Förut var det bara farma och farma med undantag för hellfire bossarna

Men är DH och Crusader en bra combo tillsammans? Vi har inte tänkt att vara bäst, men vill inte ha sämsta builden heller
Senast redigerad av ApaOnCrack 2015-04-04 kl. 22:25.
Citera
2015-04-04, 22:30
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Jo läste det, tänkte att vi ska börja spela när nya season kommer
Vad menas med support nu för tiden, att crusader typ stunnar/freezar ungefär som en critical mass wizard förut?

Vad gör man nu för tiden? Förut var det bara farma och farma med undantag för hellfire bossarna

Men är DH och Crusader en bra combo tillsammans? Vi har inte tänkt att vara bäst, men vill inte ha sämsta builden heller

2 DH för Damage, 1 WD & 1 Crusader för support.
WD rootar mobs och gör dom totalt odugliga, Sader gör dom blinda samt groupar dom lite, Sader går att byta ut emot en Munk med för att göra mer Area Damage pga Palm då den är buffad av Gungo Gear.

Nuförtiden så farmar man Gear och Exp för att nå höga paragons.
Farma Keys och fixar schysst HF amu eller Ring kan man roa sig med om man behagar, dock inget jags ett någon offra tid för direkt.
Alt. Pushar grifts som en tokjävel.
Citera
2015-04-04, 22:48
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
2 DH för Damage, 1 WD & 1 Crusader för support.
WD rootar mobs och gör dom totalt odugliga, Sader gör dom blinda samt groupar dom lite, Sader går att byta ut emot en Munk med för att göra mer Area Damage pga Palm då den är buffad av Gungo Gear.

Nuförtiden så farmar man Gear och Exp för att nå höga paragons.
Farma Keys och fixar schysst HF amu eller Ring kan man roa sig med om man behagar, dock inget jags ett någon offra tid för direkt.
Alt. Pushar grifts som en tokjävel.
Hm, kanske ska satsa på Monk då, kommer ihåg att dom hade riktigt coola animationer. Har några dagar på mig att fundera vilket som
Senast redigerad av ApaOnCrack 2015-04-04 kl. 22:52.
Citera
2015-04-05, 11:31
Medlem
Patch ikväll då. Ska bli kul testa IK/WW i några dagar så man är redo när S3 startar.
Citera
2015-04-05, 12:46
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Patch ikväll då. Ska bli kul testa IK/WW i några dagar så man är redo när S3 startar.

eh ikväll? på tisdag är det väl den släpps..
Citera
2015-04-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Sant, blandade ihop med season end, vilket är idag.
Citera
2015-04-05, 14:29
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Patchen är på onsdag för oss som spelar på EU...
Citera
2015-04-05, 15:07
Medlem
fgnms avatar
Tror jag öppnar upp s3 med barb.

Kommer ihåg i vanilla när sköld var ett måste och alla dessa fruktansvärda siege breaker runs som tog mig 10x längre tid än mina wiz/dh buddies och i party var det i princip omöjligt att överleva. Det var första barb-döden för mig.

När RoS släpptes blev det barb igen och SoH + ww var så underbart innan det nerfades och nu kommer ww bli viable igen

Jobbigt dock att strafe också blir viable.. fan omöjligt att bestämma sig.
Citera
2015-04-05, 20:14
Medlem
ImWorthlesss avatar
Tog precis en titt på min profil över speltimmar för Season 2 då den trots allt slutar snart.
Jag ligger i skrivande stund på Paragon 612, inte top tier, inte low tier mest en avarage paragon i guess.

Min totala speltid ( i skrivande stund ) för samtliga karaktärer jag kört på season 2 är; 181 timmar och 40 minuter.

Jag anser mig själv ha lagt för mycket tid på spelet, på tok för mycket tid på spelet sen season 2 kom.

Kollade 2 vänner på listan.
Ena som är likvärdig Paragon som mig, 625 har han, han har 500+ timmar spelade.
Den andra; 915 paragon, han har 700+ timmar spelade.

Så, jag känner mig rätt nöjd såsätt med season 2 faktiskt, bevisar på effektivt spelsätt.
Synd måste jag säga dock att jag inte nåt upp till något mål i överhuvudtaget jag haft med Season 2.
Sen att season 3 kommer bli en misär för min egen del är en annan femma då tid kommer knappt finnas för diablo tyvärr.

Vad har ni för speltider och paragons i Season 2?
Citera
2015-04-05, 22:09
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Vad har ni för speltider och paragons i Season 2?
Tror det blev runt 680 och tog mig nog ungefär 150h. Spelade sjukt effektivt i början men efter ~90h började jag slöspela. Lyckades inte heller med någon nämnvärd bedrift, men då mitt mål var plvl300~ så är jag faktiskt ganska nöjd. Hade inte verkligheten kommit ikapp hade det nog kunnat bli en magisk säsong!

Tror s3 kommer se liknande ut. Antar att jag får förlita mig på rngudarna ifall s3 ska vara min säsong!
Citera
2015-04-06, 02:59
Medlem
megaman9s avatar
158h = paragon level 520 = Top 130 barbar hardcore leaderboard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in