Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Du har själv genom åren uttryckt i dina inlägg att när argumenten tar slut tar personangreppen vid. Men du värjer inte för att göra samma sak.
Jag är samtidigt korkad, skitsnackare och oinsatt.
Utan att jag kallat dig för något i sammanhanget.
Vad är det som är så känsligt enligt dig. Att det finns alternativa tolkningar till din sanning. Men din sanning har inte lett till en dom. Men ändå kan du döma andra som inte håller med via invektiv.
Det här är inte dagis. Jag kan tänka själv.
Du är den ende som befinner dig på dagis. När man som du baserar dig på argument som "Jag köper inte ditt resonemang" utan att ange var det fattas annat än det jag bemötte när du påstår att profesionella organisattioner agerar på annat sätt och vill kontrollera fler faktorer.
Du börjar personargumentera dessutom med rena lögner som att lägga annan mening i motståndarens mun och jämföra denne med haverister för att svärta. Skärp dig!
Jag argumenterade ut dig och du började som svar angripa med metoden att påstå att jag sagt något annat än jag sagt. Det är falskt och idiotiskt!
Så här påstår du!
Citat:
Alla politiska mord i nutid har samma Modus Operandi. Och samma ursprung.
Det var fan inte det jag sa utan jag exeplifierade med ett exempel från verkligheten inte din fantasi. Exempel där det framgår tydligt att organiserade mord faktiskt går till på ett sätt som ligger mycket nära Palmemordet men att mord utförda av en slump eller av psykfall ser helt annorlunda ut och därmed resonerar du som en idiot! Det är sakargumentation att påpeka det inte argumentum add hominem. Lär dig se skillnaden!
Varje gång du bevisas ha fel är det inte ett personangrepp på dig!
Argumentationsmässigt är du krossad. Inget som helst stödjer din övertygelse att inte köpa resonemanget. Det är dina resonemang man inte kan köpa på synnerligen sakliga grunder.
Modus operandi
Sedan kanske du skulle sätta dig in i hur organiserade statskontrollerade mord skett. Mossad t ex har använt allt från drönare till preparerade mobiltelefoner och skjutvapen i hemmet eller ute bland folk. I Sovjet har man använt allt från förgiftade paraplyer till angrepp på gatan med skjutvapen och radioaktiv förgiftning. Varje fall är inte modus operandi. Modus operandi är den taktik och metodik man använder i olika situationer, hur grupper agerar och organiseras etc. Spaning, flyktplanering, gruppstruktur, förberedelser.
Modus operandi är när det är framgångsrikt något som sprids snabbt. Dvs bland sådana som systematiskt tränar för sådant men du kan kanske inte se att sådana som jägarnisse etc hämtade taktik och metodik från andra i olika scenarion?
Att tillämpa ett modus handlar om resurser, träning och organisation.
Det är bara i fiktionens värld onda galningar är planerande och strukturerade! De beter sig i verkligheten som Michalovic eller som Hinkley mfl.