2015-04-04, 21:51
Medlem
navyou14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Kalksalpeter duger inte alls, men köp från Polen eller i värsta fall från snåljåpen i Blekinge.

Kalksalpeter + Aluminiumpulver + Svavel = SUPER FLASH POWDER
Citera
2015-04-04, 21:54
Medlem
navyou14s avatar
föresten kan man göra kaliumnitrat hemma med jozo salt som innehåller 70% KCl och 30% NaCl?
Citera
2015-04-05, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av navyou14
Kalksalpeter + Aluminiumpulver + Svavel = SUPER FLASH POWDER

Det var helt nytt för mig. Har du verkligen testat det? Kalcium kan visserligen ge väldigt kraftigt BLP men då antingen som ren metall (farligt!), som karbonat eller sulfat. Men intressant om det fungerar.
Citera
2015-04-05, 12:51
Medlem
navyou14s avatar
Citat:
Det var helt nytt för mig. Har du verkligen testat det? Kalcium kan visserligen ge väldigt kraftigt BLP men då antingen som ren metall (farligt!), som karbonat eller sulfat. Men intressant om det fungerar.

Ja det har jag! Testa gärna o va väldig försiktig
Citera
2015-04-05, 12:57
Medlem
navyou14s avatar
Citat:

Kalksalpeter är ju Kalciumnitrat som kostar typ 200kr hos granngården! Köpte utan någon problem och det har inte ens någon etikett på att det är oxiderande fast det är det!
Aluminiumpulver gjorde jag med att ta en bit folie och göra till lite mindre bitar sedan tog de mindre bitarna och la de i en gammal smoothie mixer! Blandade foliet tills det blev pulvrigt! Sen köpte jag svavel från järnhandeln o mixade allt skit o tände på! Nice effekt som helvete!!!!
Citera
2015-04-05, 15:03
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Kalksalpeter är ju Kalciumnitrat som kostar typ 200kr hos granngården! Köpte utan någon problem och det har inte ens någon etikett på att det är oxiderande fast det är det!
Aluminiumpulver gjorde jag med att ta en bit folie och göra till lite mindre bitar sedan tog de mindre bitarna och la de i en gammal smoothie mixer! Blandade foliet tills det blev pulvrigt! Sen köpte jag svavel från järnhandeln o mixade allt skit o tände på! Nice effekt som helvete!!!!
Jag undrar om du kanske inte har lite fel rörande att Kalksalpeter och Kaliumnitrat är samma sak, jag skrev om det här i tråden (en sida tillbaks). Kalksalpeter heter ju Ca(NO₃)₂ och Kaliumnitrat KNO3, men det kanske fungerar på samma sätt? Är det så du menar?
Citera
2015-04-05, 19:16
Medlem
navyou14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag undrar om du kanske inte har lite fel rörande att Kalksalpeter och Kaliumnitrat är samma sak, jag skrev om det här i tråden (en sida tillbaks). Kalksalpeter heter ju Ca(NO₃)₂ och Kaliumnitrat KNO3, men det kanske fungerar på samma sätt? Är det så du menar?

Du läste nog fel, Det stod Kalciumnitrat om du läser igenom
Citera
2015-04-05, 20:50
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Du läste nog fel, Det stod Kalciumnitrat om du läser igenom
Du har helt rätt! Läste totalt fel. Sorry!
Citera
2015-04-12, 23:23
Medlem
navyou14s avatar
Däremot, går man beställa kno3 från ebay om det e inom EU elr kommer tullen tycka att det e oacceptabelt att beställa o misstänka det för något dåligt?
Citera
2015-04-12, 23:26
Bannlyst
Citat:
Däremot, går man beställa kno3 från ebay om det e inom EU elr kommer tullen tycka att det e oacceptabelt att beställa o misstänka det för något dåligt?

Det enda som de kan ha synpunkter på är sättet som det fraktas på, eftersom själva innehavet är helt lagligt.
Citera
2015-04-22, 12:12
Medlem
Citat:
Varför? Granngården, lantmännen, osv. Kostar ungefär lika mycket för 20-25 kilo som 2 + frakt från eBay.
B!
Citera
2015-04-25, 19:31
Medlem
navyou14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Varför? Granngården, lantmännen, osv. Kostar ungefär lika mycket för 20-25 kilo som 2 + frakt från eBay.
B!

Men granngården följer Yaras nya policy som säger att vissa produkter som Krista K och några andra gödsel produkter från Lantmännen får EJ hanterars eller köpas av vanliga privapersoner/handlare eftersom många av dessa saker har blivit använt för terrordåd och andra galna saker. Bara lantbrukare får köpa dessa produkter. Men va fan jag ska bara använda kaliumnitrat till en raket baserad på kno3 och socker!
Senast redigerad av navyou14 2015-04-25 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in