2015-03-31, 00:07
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
Är det någon som har lyckats komma in i chatten, eller är det bara jag som har problem nu?

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Funkar för mig.

Kan det vara så att punkten i användarnamnet ställer till det för dig kanske?

Edit: Vafan, såg nu att det tipset stod en bit upp.
Citera
2015-04-02, 03:01
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Kan det vara så att punkten i användarnamnet ställer till det för dig kanske?
Så är det. Man behöver ändra punkten till ett understreck. Dock ska detta göras automatiskt utav ircd(eller klienten, jag vet inte). Fungerar för mig utan problem och använder irssi.
Citera
2015-04-04, 19:22
Medlem
evions avatar
Hallå!
Jag tankade Pidgin 2.10.11 (win 8 64 bit) + OTR. Försöker ansluta till flashback-chatten.
Går in på "Modify Account"
Kod:
Protocol:IRC
Username:evion
Server:irc.flashback.org
Password:*pw-från-flashback.org/irc.php*
Local alias:evion
Advanced
Port:7000
Encodings:UTF-8
[ ] Auto-detect incoming UTF-8 (ej bockad)
Ident name:evion
Real name:evion
[x] Use SSL: (tickat i boxen)
[ ] Authenticate with SASL
[ ] Allow plaintext SASL
Möts dock av detta error: "*mitt-fb-nick*@irc.flashback.org
disabled
" IRC nick and server may not contain whitespace".

Prövat att ändra ident name/real name till olika värden. Även testat Port:+7000. Hittar inga whitespaces någonstans i någon av kolumnerna.
Vad/var gör jag fel?

Tack på förhand!
edit: Använder Pidgin då Xchat inte verkar uppdateras längre, samt pga [vad jag hört] Pidgin ses som ett säkrare alternativ än mIRC (Skall erkännas att jag har dålig koll här)
Senast redigerad av evion 2015-04-04 kl. 19:58.
Citera
2015-04-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evion
edit: Använder Pidgin då Xchat inte verkar uppdateras längre, samt pga [vad jag hört] Pidgin ses som ett säkrare alternativ än mIRC (Skall erkännas att jag har dålig koll här)
Det finns ett program som heter Hexchat som är i princip samma som xchat, bara det att det uppdateras. En mycket bra klient.
Citera
2015-07-04, 00:43
Medlem
Kakap0s avatar
Måste man vara ett dator geni för att ansluta sig till flashback irc chatten?

Brb ska studera 10 år i chat framförallt IRC chat så återkommer jag, brb 10 år pga man måste ha 10 års erfarenhet för att ansluta sig till ircen.

Till skillnad från förr då allt krävdes var lösen och användarnamn
Citera
2015-07-04, 17:50
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Måste man vara ett dator geni för att ansluta sig till flashback irc chatten?

Brb ska studera 10 år i chat framförallt IRC chat så återkommer jag, brb 10 år pga man måste ha 10 års erfarenhet för att ansluta sig till ircen.

Till skillnad från förr då allt krävdes var lösen och användarnamn

Nejdå, det är relativt enkelt när man har programmet. Det krävs ju fortfarande bara lösen och användarnamn, även om användarnamnet kommer automatiskt genom lösernordet typ.
Citera
2015-07-07, 20:57
Medlem
Kakap0s avatar
Meh, försökt nu i flera veckor, orka inte längre, kan någon förklara så bra så en förståndshandikappad människa skulle förstå?
Tror det är där jag ligger nu i irc teknologin
Samma som all annan teknologi när det gäller software, ligger ungefär 5-8 år tillbaka.
Men vafan, min 3310 fungerar kanon fortfarande, kan förgöra ISIS med den om jag skulle känna för det.

http://i.imgur.com/2BgsJed.png
Citera
2015-07-07, 22:09
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Meh, försökt nu i flera veckor, orka inte längre, kan någon förklara så bra så en förståndshandikappad människa skulle förstå?
Tror det är där jag ligger nu i irc teknologin
Samma som all annan teknologi när det gäller software, ligger ungefär 5-8 år tillbaka.
Men vafan, min 3310 fungerar kanon fortfarande, kan förgöra ISIS med den om jag skulle känna för det.

http://i.imgur.com/2BgsJed.png
Du hittar allt du behöver veta här: (FB) IRC-chatten (2015-01-15)

Och här: https://www.flashback.org/irc.php (den här länken finns i din kontrollpanel)
Längst ned till vänster på sidan klickar du på "Generera nyckel"
Citera
2015-09-15, 20:41
Medlem
Bara för mig ircen är nere just nu? försöker med kiwiirc+hexchat så kanske är jag som gör fel...
Citera
2015-09-15, 20:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnetichealth
Bara för mig ircen är nere just nu? försöker med kiwiirc+hexchat så kanske är jag som gör fel...
(FB) Flashback IRC läggs ner
Citera
2015-09-15, 21:41
Medlem
VenomXs avatar
Kanske vore en klok idé att plocka bort "IRC"-länken från kontrollpanelen också. Servern har ju varit nere i 5 dygn nu och forumet informerar fortfarande folk hur de ska göra för att komma ut på chatten
Citera
2015-09-15, 22:19
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Kanske vore en klok idé att plocka bort "IRC"-länken från kontrollpanelen också. Servern har ju varit nere i 5 dygn nu och forumet informerar fortfarande folk hur de ska göra för att komma ut på chatten
Jag för vidare till teknikerna detta. Dock "informerar" så är ju t ex faq: en för chatten borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in