2015-04-01, 15:49
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Depot tar väl cirka tre timmar tills full effekt, snabbverkande efter max en timme. Börja räkna när du har effekt.

Jag tycker att det tar tre timmar att få full effekt även om man krossar depotabletterna
Citera
2015-04-01, 18:24
Medlem
Jag har käkat 400 mg dagligen i cirka 14 dagar.

Jag har ätit dessa pga diskbråck.
Jag märkte snabbt att min tolerans ökade efter bara 2-3 dagar men har inte ökat dosen eller överskridit 400 mg/dag.

Jag har nu 40 tabletter kvar, dvs 5 dagar på full dos.

Är det troligt att jag kommer få jobbig AT av detta?
Om så hur trappar jag ner bäst på det jag har hemma för att komma så lindrigt undan som möjligt.

Jag har tagit i doser 100 mg x 4.

Är detta bra att börja med i kanske två dagar ?

morgon 100 mg
lunch 50 mg
middag 100 mg
kväll 50 mg

Dag 3-5

morgon 100 mg
lunch 50 mg
middag 50 mg
kväll 50 mg

dag 6-7

50 mg x 4

Och sedan lägga av helt.
Senast redigerad av Evomaccan 2015-04-01 kl. 18:27.
Citera
2015-04-01, 18:52
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Tjena,

Har försökt jaga subutex nu till påsk som en idiot men det är svårt utan rätt kontakter
Nu har iallafall min kran tradd så får väll nöja mig med det. Jag har aldrig provat det förut mer än en tablett jag fick i skolan för ca 7 år sen. På sub brukar jag köra ca 1-2mg/dag och köra race 3 dagar.

Min tolerans är ganska på noll.

Funderar lite på hur mkt tradd jag ska slänga i mig. Läste att kramper är ganska vanligt om man får i sig för mycket :/

Tacksam för förslag av mer kunniga på ämnet
Citera
2015-04-01, 20:08
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Tjena,

Har försökt jaga subutex nu till påsk som en idiot men det är svårt utan rätt kontakter
Nu har iallafall min kran tradd så får väll nöja mig med det. Jag har aldrig provat det förut mer än en tablett jag fick i skolan för ca 7 år sen. På sub brukar jag köra ca 1-2mg/dag och köra race 3 dagar.

Min tolerans är ganska på noll.

Funderar lite på hur mkt tradd jag ska slänga i mig. Läste att kramper är ganska vanligt om man får i sig för mycket :/

Tacksam för förslag av mer kunniga på ämnet
Ursäkt dubbelpost men hann inte editera.

Har nu inhandlat knarket. 225mg med ett Äpple på kartan. Tror märket är royal.

Hur vet man om det är Depot eller ej?

Tror iallafall jag slänger i mig en 225mg tab
Citera
2015-04-02, 00:37
Medlem
Tjena, slängt i mig 3,5mg ksalol alazopram och ni 150mg tramadol, är det farlogt elöer skall man öka tramen för go effekt? Röker gräs nu o så, minskar de effelten?
Citera
2015-04-02, 15:21
Medlem
limE86s avatar
Enligt wikipedia har Tramadol en biotillgänglighet på 68-72 %, men ökar efter regelbundet intag. Någon som vet hur mkt den ökar och hur fort den ökar?
Citera
2015-04-02, 15:53
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Ursäkt dubbelpost men hann inte editera.

Har nu inhandlat knarket. 225mg med ett Äpple på kartan. Tror märket är royal.

Hur vet man om det är Depot eller ej?

Tror iallafall jag slänger i mig en 225mg tab

Är det kapslar så är det inte depot.
Citera
2015-04-02, 18:06
Medlem
NO-99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Äh bullcrap, jag har opiat tolerans men kan fortfarande bli snurrig på 250mg, det är så jävla löjligt när man ska stå och mäta kuk på det där sättet..

Min blöta dröm är ju att jag skulle bli cpskadad på typ 100mg, men det lär ju tyvärr inte hända.. :/

Kan säga det samma, jag har med opiat tolerans men jag får en skön eufori på 250mg.
Vissa äter på tom mage och då kan det slå hårdare medans vissa har velat haft mat i magen och kan ta bort lite av effekten!

Är det ingen som vet om citrus frukter funkar för att boosta opiat rus precis som en cigg eller en joint kan kicka iväg ruset mer!?

Har en polare som sa att grape boosta opiat rus, vet dock inte om det är sant. Någon som vet om detta är sant!?
Citera
2015-04-02, 19:25
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NO-99
Kan säga det samma, jag har med opiat tolerans men jag får en skön eufori på 250mg.
Vissa äter på tom mage och då kan det slå hårdare medans vissa har velat haft mat i magen och kan ta bort lite av effekten!

Är det ingen som vet om citrus frukter funkar för att boosta opiat rus precis som en cigg eller en joint kan kicka iväg ruset mer!?

Har en polare som sa att grape boosta opiat rus, vet dock inte om det är sant. Någon som vet om detta är sant!?

Jo, det boostar, jag rekomenderar en flaska Brämhults grape innan intag.
Citera
2015-04-02, 22:11
Medlem
NO-99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Jo, det boostar, jag rekomenderar en flaska Brämhults grape innan intag.

Okej! Ska testas och utvarderas.

Tack for ett bra svar
Citera
2015-04-02, 22:45
Medlem
Diamantletarens avatar
Hallå, är det ngn som känner till ngn läkare i sthlmstrkten som kan skriva ut tramadol, kanske med en slant under bordet. PM:a mig
Citera
2015-04-03, 12:04
Medlem
Eftersom tramadol är så billigt här, brukar det bli en del sen jag hittade denna tabletten i en vanlig pharmacia.

Tar 100-200 mg per dag, dvs 2-4 tabletter. Dricker en del , ibland 2-3 öl, men idag är jag uppe på 9 vid 5 tiden på eftermiddagen.

Behöver jag oroa mig? Beter mig väldigt normalt, för normalt faktiskt.. druckit en hel del öl och folk frågor om jag känner mig full men går och beter mig som vanligt.

Ibland känns det som tramadolen tar av den där dumma känslan av alkohol, dvs man känner sig skön men pratar inte för mycket och är mest normal.

Ibland tänker jag på levern, läst att alkohol och tramadol inte alls är bra ihop. men jag sover som en kung, vaknar som en kung, mår som en kung. Ingen bakfylla.. inga men whatsoever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in