2015-04-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
skäms du inte för att ljuga konstant och medvetet?

(nej, "andra får bedöma" är inget frikort från att konstant och konsekvent posta ryska lögner)

"carlos" har aldrig funnits. han finns inte i något register hos varken spanska ambassaden, ukrainska immigrationsmyndigheten eller ukrainska luftfartsverket. han skulle aldrig kunna haft ett statligt jobb utan både uppehålls- och arbetstillstånd. för båda dessa skulle såväl ukrainska som spanska myndigheter haft honom i register. men - roligast av allt - det spelar ingen som helst jävla roll. endast ukrainska medborgare kan tränas och certifieras till flygledare i ukraina.

Vi diskuterade Carlos på en anglosaxisk blogg i somras. Jag lovar dig, jag läste honom på Twitter. Det kontot är nu borta och det är han också. Någon skrev en rapport om honom och visade bilder. Man fick se honom och hans flickvän någonstans i östra Europa. Carlos är dokumenterad på google, men du får söka själv, om du nu verkligen vill veta och inte bara säga emot. Det är förstås bekvämt att låtsas som om Carlos inte fanns. Bekvämt att säga att en flerspråkig utländsk expert inte kan arbeta i Ukraina i denna internationella tidsålder när landet behöver experter. Med tanke på flickvännen, är det möjligt att han talade ryska, men det vet jag inte. Förresten, för femtio-elfte gången, jag är inte ryss, jag är svensk sedan många generationer tillbaka. Vi behöver höja nivån på den här debatten.
2015-04-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Vi diskuterade Carlos på en anglosaxisk blogg i somras. Jag lovar dig, jag läste honom på Twitter. Det kontot är nu borta och det är han också. Någon skrev en rapport om honom och visade bilder. Man fick se honom och hans flickvän någonstans i östra Europa. Carlos är dokumenterad på google, men du får söka själv, om du nu verkligen vill veta och inte bara säga emot. Det är förstås bekvämt att låtsas som om Carlos inte fanns. Bekvämt att säga att en flerspråkig utländsk expert inte kan arbeta i Ukraina i denna internationella tidsålder när landet behöver experter. Med tanke på flickvännen, är det möjligt att han talade ryska, men det vet jag inte. Förresten, för femtio-elfte gången, jag är inte ryss, jag är svensk sedan många generationer tillbaka. Vi behöver höja nivån på den här debatten.

Enligt denna länk är Carlos en existerande person.

https://www.youtube.com/watch?v=p3Xk6jJ8A18
2015-04-03, 00:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Sant, men flygplanet fick av den ukrainska flygledningen tillåtelse att ta den vägen, antingen på order eller på begäran av flygbolaget för att spara pengar på resan. Planet fick sedan order att _nedstiga_ till farlig höjd över krigszonen. Flygbolaget borde ha vetat bättre, men det borde den ukrainska flygledningen också ha gjort. Ska man gå ned i höjd över en krigszon? Jag väntar spänt på en rapport om planets kommunikationer med flygledningen. Några kanske minns att den spanske flygledaren Carlos berättade på Twitter att SBU snabbt beslagtog filerna i Kiev. Carlos, som nu är helt försvunnen, verkar det som, rapporterade också att MH17 följdes av två ukrainska jaktplan. Detta är gamla uppgifter och jag kan naturligtvis inte bedöma dem, bara rapportera dem. Vid en katastrof är den första informationen värd att ha i minne. Vem minns Carlos? Lever han?
"Carlos" var bara ett av de ryska påhitten. "Carlos" visade sig vara en anställd på den ryska ambassaden, ett fenomen vi väl känner till i denna tråd. Lika dåligt som vanligt av ryssen, här handlade det om en damage control i akut läge som såklart misslyckades totalt. Du får sluta sänka nivån på tråden med sådant skräp. Du har helt missbedömt nivån på oss svenskar, det är inte rysk standard här.
Citat:
Also, according to the Methodological recommendations on organisation and appointment of candidates for flight operations officers training, , only citizens of Ukraine can be trained (paragraph 2.3, subtitled «Citizenship»). In other words, a citizen of another country cannot be allowed to participate in the training, they would not be able to receive the license, without which it is impossible to work as a flight operations officer in Ukraine.
http://www.stopfake.org/en/lies-spanish-flight-operations-officer-from-kiev-informed-about-ukrainian-planes-involved-in-boeing- tragedy/

Bara påhittet att en spanjor skulle jobba som flygledare är löjeväckande.
2015-04-03, 00:49
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma

Han kan mycket väl finnas, jag tror till och med att det är troligast, men han var DEFINITIVT ingen "air traffic controller":

http://www.twitlonger.com/show/n_1s32agd

En mytoman och pajas verkar det mest troligt som.
2015-04-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Utöver det putlerthesmall skrev.

-Planet ändrade inte höjd.
-Varför ska man göra ett beslag i Kiev när flygledarna sitter i Dnipropetrovsk?
-Det var inte jaktplan och dessutom skedde detta i en annan del av Ukraina.

Den första informationen var förövrigt från separatisterna när dom på twitter skröt att de skjutit ned en ukrainsk antonov bara några minuter efter crashen. Den tweeten raderades snabbt.
Visst sitter flygledare i Dnipropetrovsk, men det hindrar inte att information samlas i Kiev. Det vore konstigt om viss information inte samlades centralt i dataåldern. Uppgiften om att planet gick ned i höjd kommer från i somras, då jag inte skrev på flashback. Jag är på nätet och letar efter alla dessa månader, jag har inte ägnat mycken uppmärksamhet åt MH17. Peter Haisenko, en tysk pilot, har flera gånger skrivit att han anser att planet sköts ned av jaktplan, det tyder kulhålen i cockpit på. Han refererar också till Carlos, den där mannen som vissa vill tro att han inte har funnits.

De sk separatisterna har skjutit ned flera ukrainska plan. De tog ganska lätt tanks, vapen och "manpads" från den ukrainska armén. Lågtflygande plan kan tas ned med manpads. Efter att ha drabbats av stor förstörelse, var de arga och de var så framgångsrika att det ukrainska flygvapnet slutade använda flygplan. Förlusterna blev för stora. Visst kan Novorossiyas soldater ha skjutit ned en Antonov, men det betyder inte att de sköt ned MH17. Det är lätt att ha åsikter, men den som ska slutligt avgöra vad som hände måste ha flera års erfarenhet och mycket bra information. Jag är bara lekman, men jag studerar alla vinklar.

--

Juli 30, 2014

Russia recently published radar recordings, that confirm at least one Ukrainian SU 25 in close proximity to MH 017. This corresponds with the statement of the now missing Spanish controller ‘Carlos’ that has seen two Ukrainian fighter aircraft in the immediate vicinity of MH 017.

http://www.anderweltonline.com/wissenschaft-und-technik/luftfahrt-2014/shocking-analysis-of-the-shooting-down-of-malaysian-mh17/
2015-04-03, 00:53
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Jag ser kvinnor "som höjer sina röster", om du förstår den gamla referensen till en känd sång. Är de då automatiskt kommunister? Hur identifierar du dem? Hur vet du att de har bussats in? Allvarligt menad fråga.

Jag kollade upp din länk. Jag förstår väl varför Maidan2 startade i fattiga Ukraina, som länge plundrats av oligarker och politiker. Det var en folklig protest, som starka inhemska och utländska krafter utnyttjade och sedan perverterade, enligt min mening. Att flytta fokus är ett klassiskt knep. Då sitter oligarkerna ganska säkra och det utländska inflytandet också. Situationen i Ukraina är nu värre än före Maidan och jag tror att du vet det.

De sista stora svenska demonstrationer jag minns ägde rum på 80-talet då hundratusentals demonstrerade mot kärnkraften. De ledde ingenstans.

De är mycket få "demonstranter" i alla proryska klipp. Nära på alla proryssar är utkommenderade på klassisk sovjetiskt sätt, bussade eller utkommenderade av fack, betalda eller liknande i varenda klipp ni visar. Halvsenila pensionärer och röda flaggor med sovjetsymbol=kommunister. Ingen annan använder denna flagga.

Putins monarkvälde allierat med oligarker (Roman Abrahomovich, Deripaska, Timchenko etc) är resultat av 90-talets oligarkkrig, med en ytterligare makt- och rikedomskoncentration. De värsta yttringarna av oligarkism i Ukraina är kopplad till Donbass och är proryska (Achmetov, Yanukovych familjen; Firtash , Pinchuk mfl var alla Regionpartister). Achmetov är storfinansiär av "separatismen", liksom Yanukovych klanen. "Separatismen" saknar totalt folklighet. Ukraina under ny regim är inte mer oligarker, utan färre. Dessutom börjar Poroshenko att mästra oligarken Kolomoisky vilket är en rimlig och bra utveckling. "Separatismen" med en autonomi för Donbassmaffia, det är däremot höjden av lycka för Yanukovych/Achmetov, då de kan ha ett eget litet kungadöme, tillsammans med gammelkommunisten Symonenko...Du vet väl att denne kommunistledare har lyxlägenheter i London?

Att det är sämre i Ukraina just nu är ju inte konstigt då Yanukovychklanen snodde 30 miljarder USD, förstörde uppåt 100 miljarder USD totalt. Att sedan Ryssland invaderar, krigar och förstör Ukraina är också kostsamt. Däremot, när Putin trillat av pinnen, lär saker återgå till normala mycket fort. Ukraina är ett arbetande land, till skillnad från Ryssland. Krigsskadestånden lär bli stora för Ryssland...
Senast redigerad av birgerkungen 2015-04-03 kl. 01:00.
2015-04-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han kan mycket väl finnas, jag tror till och med att det är troligast, men han var DEFINITIVT ingen "air traffic controller":

http://www.twitlonger.com/show/n_1s32agd

En mytoman och pajas verkar det mest troligt som.

Hur kunde han veta omgående att ett flygplan har blivit nerskjutet?
2015-04-03, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma

Jag hoppas alla studerar din länk. Då kanske det blir lugn. Visst fanns Carlos och visst rapporterade han vad som hände. Visst var han i Kiev. Det bästa är att pausa youtube-klippet och läsa in allt. Då får man grepp om detaljerna på både engelska och spanska, om man kan det språket.
2015-04-03, 01:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag hoppas alla studerar din länk. Då kanske det blir lugn. Visst fanns Carlos och visst rapporterade han vad som hände. Visst var han i Kiev. Det bästa är att pausa youtube-klippet och läsa in allt. Då får man grepp om detaljerna på både engelska och spanska, om man kan det språket.
Nej "Carlos" har aldrig funnits, han har verkligen inte varit flygledare som ryssarna desperat försökte påskina som "damage control" om du vet vad det är. Det har istället blivit ännu en bevis på ryssarnas skuld. De ryska lögnerna runt ukraina kan räknas i tusental och de har skadat ryssarna enormt så som är vanligt med lögner kan jag tipsa dig om. Tyvärr har inte ryssar samma etik och moral vad gäller lögner som vi lärt oss vid det här laget, det är inbyggt i kulturen sedan sovjetunionens dagar då allt var en enda stor lögn som du vet väldigt väl.

Som vi kan läsa på stopfake.org/en så tycker ryssarna att lögnaktig propaganda är "journalism" helt i linje med vad jag sa om lögner:
http://www.stopfake.org/en/russian-state-tv-anchor-propaganda-is-journalism/
Citat:
Russian state television’s leading news anchor defended his Andrei Kondrashov is one of 300 media professionals awarded by Russian President Vladimir Putin for their “objective” coverage of events in Crimea. Speaking to RFE/RL in Moscow, Russian state television’s leading news anchor defended his award and said he saw no difference between journalism and propaganda.
Du som kan ryska kanske har koll på om något ryskt internettroll fått medalj?
Senast redigerad av Xelious 2015-04-03 kl. 02:05.
2015-04-03, 07:02
Medlem
USA har tydligt stärkt sin påverkan över ukraina. tvärtemot vad den mediala fårskocken rapporterade så var ambassadör pyatts uttalande ett stöd för kolomoisky (indirekt då pyatt menade att avsättningen av kolomoiskys nickedocke som vd för ukrtransnafta var olaglig). nu meddelas att lazorko, som är kolomoiskys de facto kontroll över bolaget, får återinträda som vd.

kortfattat - och nu gör jag en sån där kvalificerad gissning igen - kommer det att innebära att de 49 % i pipelinenätverket inte kommer att säljas till de italienska intressenterna, utan det lär bli en amerikansk köpare. pinchuks east 1 kommer också att få stå tillbaka lite, men de blir istället belönade med fler exploateringsrättigheter för gashål.

för att trygga det sistnämnda, vilket oligarkkonfliken handlat om i grund och botten (mr K vs mr P), slår man ut firtash helt och lanserade under morgonen ett antal anklagelser om skattebrott och förskingring. det är alldeles säkert sant, men knappast några nyheter. dock bekvämt när firtash redan har USA:s anklagelser om mutbrott hängande över sig.

dessutom har firtash direkta kopplingar - precis som alla andra oligarker - till semyon (gudfadern över alla i rysk-ukrainsk bratva). men firtash koppling är avslöjad och därför är han bränd i ukraina politiskt och lär aldrig mer få betydande statliga kontrakt att suga ut. så han offras för att mäkla fred mellan pinchuk (samt poroshenko och statsapparaten) och kolomoisky.

förbannat svårt att hålla reda på alla svängningar... men förhoppningsvis lugnar det ned sig nu.
2015-04-03, 07:29
Medlem
Citat:
putlerthesmall, inte vet jag vad amerikanskan annars säger, men visst minns jag Carlos. Bara så att du vet, så föddes jag år 1951 i Sverige. Jag var ung på 80-talet under den tid du beskriver. Då gjorde jag barn. Det är ganska tröttsamt att behöva kämpa med en massa idiotier och idioter, som anklagar mig för ålderdom och utlandspass, det måste ju bryta mot vissa lagar på flashback? Jag är trött på att kallas för hundraåring. Du tror att du har en billig poäng. Kom tillbaka när du kan acceptera min utsaga och att Vladimir Putin är 170 centimeter lång och det är ju inte kort precis. Jag räknar själv 181 centimeter. Vladimir Vladimirovich är inte en fysisk dvärg, han är snarare en världsmakthavare.

ok, du vet inte vad amerikanskan säger annars, eller om hon är blindgalen, men du - för att citera dig - hoppas alla studerar hennes youtubeklipp, pausar och pausa läser in (sic) allt så man förstår vad som verkligen hänt (underförstått att carlos fanns och att den löjliga konspirationsteorin stämmer)?

tycker du att du känns trovärdig nu? men låt höra då... varför har inte någon media - varesig rysk eller separatistisk eller västerländsk - hittat honom? det vore ju ett pulitzer i usa och en putin-medalj i ryssland om man hittat denna flygledare?

varför finns han inte i något register? både ukraina och spanien skulle så klart haft honom i register? hur kunde han, i direkt konflikt med ukrainsk lag, jobba som flygledare? varför finns det inga reella virtuella fotavtryck som stärker hans existens och profession?

att du använder uttrycket "gjorde barn" gör saken bara ännu mer komisk... sen att du försvarar putins längd - då "small" är en uppenbar ordlek på engelska (att han inte bara är kort, utan en liten människa i ett vidare begrepp) - visar bara att du desperat greppar efter enkla poäng hos managers och hanterare.

är det många som läser det du skriver här?

låt mig då upprepa. du har noll trovärdighet och du saknar basala kunskaper, inom alldeles för många områden, för att ens kunna fejka ett uns av förtroendeingivande i din härva av lögner.

men du får hoppas att jag blir bannad. för jag lovar dig - och alla eventuella arbetsgivare som övervakar dina "resultat" - att varje gång jag ser dig ljuga ska jag adressera och avslöja det.

så fort du postar en "spekulation" som diskrediterar ukraina kommer jag att svara. varje gång du ljuger lovar jag att belysa det och fortsätta skjuta din trovärdighet i sank.

väl mött - ha en bra dag!
2015-04-03, 08:52
Medlem
Citat:
Inte vet jag hur många. som läser det här. Du gillar inte Carlos, men jag försäkrar dig att han var där i somras. Jag gillar inte dina hot mot mina arbetstillfällen och när jag gjorde barn. Det är slag under bältet. Du må älska Ukraina, men höj nivån på debatten.

jag hotar absolut ingenting. men att påpeka uppenbara absurditeter är nog kosher om man, som du säger, vill höja nivån på debatten?

ok, hur kan du "försäkra" att carlos var där?

jag "ogillar" inte carlos. jag säger att det är en stor lögn eller i bästa fall en mytoman i rumänien som sitter och ljuger hemma med ett postorderheadset framför elskåpet i lägenheten (och sedan när det började brännas deletade han alla fejkprofiler online).

så - jag upprepar - hur kan du "försäkra" att carlos var där och att skrönan stämmer?

varför finns det ingenting som styrker att han var en flygledare i kiev - vare sig i offentliga register eller inom social media - och hur kunde han ha ett jobb han omöjligen kunde haft enligt ukrainsk lag?

innan du svamlar om internationella tider, kunskapsbrist eller liknande brasklappar för att legitimera ett "undantag" från lagen så kan jag nämna att statliga regler i ukraina är nästintill omöjliga att rucka på (även om man rullar in några hundra miljoner i energibranschen, har en unik produkt och har nära relationer till oligarker och västerländska investeringsbanker...). man kan muta sig till avtal och kontakter, men allting med en uppenbar nationell paper-trail är niet-niet. dessutom är ukraina i många hänseenden en aviationsnation och har överskott på utbildad personal i de flesta sektorer. den enda möjligheten vore ett bilateralt program för kunskapsutbyte, men - alas, moi drug - då skulle han så klart varit ännu enklare att hitta.

... och, ja, jag älskar mycket med ukraina. jag har en vän med bortsprängt ben, jag känner folk som dött i fronten, så jag har både en moralisk skyldighet och ett driv att blottlägga fega och uppenbara lögnare som försöker smutsa ned ukraina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in