Citat:
skäms du inte för att ljuga konstant och medvetet?
(nej, "andra får bedöma" är inget frikort från att konstant och konsekvent posta ryska lögner)
"carlos" har aldrig funnits. han finns inte i något register hos varken spanska ambassaden, ukrainska immigrationsmyndigheten eller ukrainska luftfartsverket. han skulle aldrig kunna haft ett statligt jobb utan både uppehålls- och arbetstillstånd. för båda dessa skulle såväl ukrainska som spanska myndigheter haft honom i register. men - roligast av allt - det spelar ingen som helst jävla roll. endast ukrainska medborgare kan tränas och certifieras till flygledare i ukraina.
(nej, "andra får bedöma" är inget frikort från att konstant och konsekvent posta ryska lögner)
"carlos" har aldrig funnits. han finns inte i något register hos varken spanska ambassaden, ukrainska immigrationsmyndigheten eller ukrainska luftfartsverket. han skulle aldrig kunna haft ett statligt jobb utan både uppehålls- och arbetstillstånd. för båda dessa skulle såväl ukrainska som spanska myndigheter haft honom i register. men - roligast av allt - det spelar ingen som helst jävla roll. endast ukrainska medborgare kan tränas och certifieras till flygledare i ukraina.
Vi diskuterade Carlos på en anglosaxisk blogg i somras. Jag lovar dig, jag läste honom på Twitter. Det kontot är nu borta och det är han också. Någon skrev en rapport om honom och visade bilder. Man fick se honom och hans flickvän någonstans i östra Europa. Carlos är dokumenterad på google, men du får söka själv, om du nu verkligen vill veta och inte bara säga emot. Det är förstås bekvämt att låtsas som om Carlos inte fanns. Bekvämt att säga att en flerspråkig utländsk expert inte kan arbeta i Ukraina i denna internationella tidsålder när landet behöver experter. Med tanke på flickvännen, är det möjligt att han talade ryska, men det vet jag inte. Förresten, för femtio-elfte gången, jag är inte ryss, jag är svensk sedan många generationer tillbaka. Vi behöver höja nivån på den här debatten.