2015-03-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De är tyvärr inte bättre än så där, de har inget att komma med. De vill försöka få bort focus från Rysslands mord i Ukraina, mord beordrade av maffian i Kreml så som det på Nemtsov och de drygt 300 på MH17. Flashback är väl snart sista utposten för såna här efterblivna, i övrig media har st Petersburg-filialen inte mycket att komma med längre

Där har du det, USAs president säger själv hur det ligger till, men det är inte oväntat att en ukrainare som dig vägrar erkänna det
Och förresten så vet vi att Ukraina låg bakom MH17, det är därför ukraina, nederländerna, austrailien, och något till land vill hålla resultatet av utredningen hemlig, hur förklarar du det?
2015-03-10, 20:23
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag måste säga att det finns fortfarande lite hopp kvar i denna värld när Senatorer som Dana Rohrbacher har det civilkurage som krävs för att säga sanningen om hur konflikten faktiskt först uppstod i ukraina.

Vidare säger denne gode man att man måste få till en fredlig lösning och att denna lösning inte ligger i att ständigt förnedra Ryssland i ukraina frågan.

Önskar att de värsta fanatikerna i tråden kunne se denna video förutsättningslöst och utan att störas av det rabiata rysshatandet.

Ryssarna är inga lammungar, men det som har hänt i propagandakriget från usa´s sida trotsar all beskrivning i sin kortsiktiga infantilitet!

P.s Tack för den uppfriskande länken!

Från Wikipedia om ana Rohrbacher

"He chairs the House Foreign Affairs subcommittee on Europe, Eurasia and emerging threats. He is known for his long-time friendship with Russia's Vladimir Putin and his support for Russian positions in European affairs."
2015-03-10, 20:29
Medlem
naturtvåls avatar
Mitt i allt trams som paraderas av de patologiska Putin hatarna i tråden, tänkte jag göra ett mer nyanserat och ett bidrag av upplysande läsning i en bättre riktning:

Här en bra artikel skriven i Veteran News Now, som har titeln

"Fienden är inte Ryssland eller Putin. Fienden är hyckleriet"

Det är högst glädjande att ögon börjar öppnas på allt fler människor om vilken sorglig historia den blodiga konflikten i ukraina är och sanningen om de olika aktörernas skuldbörda i denna samvetslösa tragedi...

Källa: http://www.veteransnewsnow.com/2015/03/08/516029the-enemy-is-not-russia-or-putin/
2015-03-10, 20:31
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Där har du det, USAs president säger själv hur det ligger till, men det är inte oväntat att en ukrainare som dig vägrar erkänna det
Och förresten så vet vi att Ukraina låg bakom MH17, det är därför ukraina, nederländerna, austrailien, och något till land vill hålla resultatet av utredningen hemlig, hur förklarar du det?
Du har fortfarande inte länkat till någon sådan sida som kan stärka dina konspirationsteorier. Obama har världens stöd, Putin är en paria som vi kunde se på G20 i Australien. Varför? Putin är en fascist och lögnare, sådana är sällan populära, Putin har dessutom invaderat ett grannland, skjutit ned passagerarflygplan och beordrat mord på ukrainare. Han har erkänt alla lögnerna runt Krim, nu senast här i veckan så berättade han om planerna för annekteringen av Krim som de gjort upp då Kreml-marionetten Janukovitj (han som du aldrig kommer ihåg namnet på...) flydde landet som en quisling och gormade om att Putin måste invadera Ukraina, vilket fascisten Putin sedan gjorde.

Att du inte ifrågasätter vad jag säger beror på att du vet att det är sant, det enda du tydligen kan svara med är konspirationsteorier om USAs president
Senast redigerad av Xelious 2015-03-10 kl. 20:33.
2015-03-10, 20:33
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Från Wikipedia om ana Rohrbacher

"He chairs the House Foreign Affairs subcommittee on Europe, Eurasia and emerging threats. He is known for his long-time friendship with Russia's Vladimir Putin and his support for Russian positions in European affairs."

Du kanske föredrar att han också skulle vara en rabiat krigshetsare så vi kan få igång det 3VK fortare genom en eskalering av konflikten i ukraina.

Vad är din poängen? Bara för man är vän med Putin så kan man inte urskilja en annalkande katastrof?

Vill du hellre att han skall bröla i flock med resten av krigsdårarna eller?
Senast redigerad av naturtvål 2015-03-10 kl. 20:38.
2015-03-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Mitt i allt trams som paraderas av de patologiska Putin hatarna i tråden, tänkte jag göra ett mer nyanserat och ett bidrag av upplysande läsning i en bättre riktning:

Här en bra artikel skriven i Veteran News Now, som har titeln

"Fienden är inte Ryssland eller Putin. Fienden är hyckleriet"

Det är högst glädjande att ögon börjar öppnas på allt fler människor om vilken sorglig historia den blodiga konflikten i ukraina är och sanningen om de olika aktörernas skuldbörda i denna samvetslösa tragedi...

Källa: http://www.veteransnewsnow.com/2015/03/08/516029the-enemy-is-not-russia-or-putin/

Undrar om folk börjar inse att om USA fortsätter att provocera Ryssland som dom har gjort senaste året genom Ukraina så kommer det leda till ett krig. Dom börjar kanske tänka om och försöker se att det är dags för en annan lösning än aggressivitet mot ryssarna.
2015-03-10, 20:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Undrar om folk börjar inse att om USA fortsätter att provocera Ryssland som dom har gjort senaste året genom Ukraina så kommer det leda till ett krig. Dom börjar kanske tänka om och försöker se att det är dags för en annan lösning än aggressivitet mot ryssarna.
Alla länder har en rätt och en skyldighet att försvara sig mot invasioner. naturligtvis måste vi i den fria världen stödja ett demokratiskt land som Ukraina när det angrips av en fascistisk halvt totalitär stat så som den ryska. Ryssland är en paria efter invasionen av Ukraina och Putins tid har börjat räknas ned. Naturligtvis finns det i en demokrati som vår även sympatisörer med fascistmakten Ryssland. Det brukar vara ett litet klientel som finns i de flesta länder...

Sen finns det ett fåtal hjältar som denne:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svensk-forsvarsmateriel-till-fronten-i-ukraina_4394107.svd
Citat:
”Ukrainas sak är vår”. Jonas Öhman från Umeå tänkte på finska vinterkriget när han startade en frivilligorganisation – i Litauen. Nu tar han svensk försvarsmateriel till fronten i Ukraina.
– Jag kunde inte förbli passiv, säger han.
2015-03-10, 20:40
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte länkat till någon sådan sida som kan stärka dina konspirationsteorier. Obama har världens stöd, Putin är en paria som vi kunde se på G20 i Australien. Varför? Putin är en fascist och lögnare, sådana är sällan populära, Putin har dessutom invaderat ett grannland, skjutit ned passagerarflygplan och beordrat mord på ukrainare. Han har erkänt alla lögnerna runt Krim, nu senast här i veckan så berättade han om planerna för annekteringen av Krim som de gjort upp då Kreml-marionetten Janukovitj (han som du aldrig kommer ihåg namnet på...) flydde landet som en quisling och gormade om att Putin måste invadera Ukraina, vilket fascisten Putin sedan gjorde.

Att du inte ifrågasätter vad jag säger beror på att du vet att det är sant, det enda du tydligen kan svara med är konspirationsteorier om USAs president

Det är inga teorier, det är fakta, kolla på länken så får du se själv. Jag ifrågasätter inget du skriver, jag vet att det är trams. Typiskt amerikanskt sätt, be a bully. Vi vet båda två att usa låg bakom kuppen, vi vet att ukraina sköt ner planet, vi vet att putin gjorde rätt som accepterade Krims förfrågan att bli en del av Ryssland (och han räddade världen från ett krig), vi vet att Janukovitj (kolla stavningen ) inte är en marionett utan han blev demokratiskt vald, vi vet att Janukovitj valde öst före väst eftersom EU förslag inte var i närheten av Ryssland så det är inte så konstigt att han valde det bättre förslaget, något annat vore tjänstefel.

Har du fakta för dina påståenden förresten?
2015-03-10, 20:46
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det är inga teorier, det är fakta, kolla på länken så får du se själv.
Det har redan konstaterats i tråden att du inte kan engelska, du det i länken inte finns någon president eller annan som påstår att USA "skulle ligga bakom kuppen". Det är en av de dummaste konspirationsteorierna som inte stöds av något som hänt i Ukraina. Ett sorgligt exempel på er helt frånvarande logik och desperation.

Citat:
Har du fakta för dina påståenden förresten?
Nu är det försent lögnare, du har redan visat att du mycket väl vet att jag berättar sanningen och du kommer med lögnerna.

Goda nyheter för Ukraina kan jag tala om för dig, Sverige ersätter Ryssland som leverantör till de ukrainska kärnkraftsverken! (överkurs för dig men men...)
Citat:
"Westinghouse" ready to provide fuel to Ukraine NPP instead Russia
http://www.businesswire.com/news/home/20150305005251/en/Westinghouse-Fuel-Performs-Flawlessly-Expected-South-Ukraine#.VP9JzPl9VFs
Citat:
"This inspection is one of several that confirm the safe and efficient use of Westinghouse fuel and its utilization in additional plants in Ukraine and in other countries that utilize Russian-designed nuclear power stations."

Bra att de kan ersätta ryskt uran på alla paltser som har kärnkraftverk av rysk design, inte bara i Ukraina. Lovande!
2015-03-10, 20:56
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

Sen finns det ett fåtal hjältar som denne:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svensk-forsvarsmateriel-till-fronten-i-ukraina_4394107.svd

Skall man skratta eller gråta?

Vårt krigsmateriel som vi skulle behöva så väl idag för att skydda landet, hamnar nu istället i händerna på nazister i ukraina!

Detta materiel kommer med stor sannolikhet att bidra till med att hjälpa till att eskalera konflikten vidare till oss, bra jobbat!

Din "hjälte" är i mina ögon ingenting annat en blådåre som saknar förmågan att se helheten och vidare så pekar allt på att han även är en fullblods nazist dessutom!

Märkliga ideal du har minst sagt!
2015-03-10, 21:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Haha så du försöker argumentera här utan att komma med några bevis för dina helt befängda kommentarer? Ja det va ju kul att syna din bluff, det va som jag trodde, du bara häver ut dig massa osanningar om konflikten i Ukraina, och när någon presenterar bevis så 'har han inte sagt så' fast man hör det klart och tydligt. Och det är inte någon ryssvänlig sida som presenterar det utan BBC. Det är synd om er Ukrainare...ni låter USA utnyttja er för deras ändamål och ändå så har du deras flagga som din avatar
Du erkände att du vet att jag talar sanning och att du bara kommer med bortförklaringar. Bortförklaringar av typen konspirationsteorier om att USA skulle "ligga bakom" Maidan och att quislingen Janukovitj flydde.
Du har alltså inget annat att komma med för att rättfärdiga den ryska invasionen av Ukraina, annekteringen av Krim och morden på ukrainare? Du tycker det räcker att tramsa om USA? Så fruktansvärt låg nivå.
2015-03-10, 21:11
Medlem
Citat:
Du erkände att du vet att jag talar sanning och att du bara kommer med bortförklaringar. Bortförklaringar av typen konspirationsteorier om att USA skulle "ligga bakom" Maidan och att quislingen Janukovitj flydde.
Du har alltså inget annat att komma med för att rättfärdiga den ryska invasionen av Ukraina, annekteringen av Krim och morden på ukrainare? Du tycker det räcker att tramsa om USA? Så fruktansvärt låg nivå.

Haha ok? Nu har du spårat ur helt och hållet. En vettig människa kan urskilja sarkasm men jag förstår att det är mer än vad man kan begära av dig. Du är för rolig Så var är bevisen då? Du bara gormar o gormar men har inget att komma med. Visa bevisen för dina påståenden om att Putin har beordrat sina soldater att anfalla Ukraina.
Jag kommer inte med några 'bortförklaringar', USAs president sa det själv så jag vet inte varför du försöker snacka bort det. Har du lyssnat på klippet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in