Citat:
Ursprungligen postat av
birgerkungen
Mycket liten mini-demonstration för kommunister. Kommunister kom ju inte ens i parlamentet så det är ju inte mycket till folklig yttring precis...
Vilket kan jämföras med:
https://www.youtube.com/watch?v=tz1ZhZxFrio
Ni separatistkramare kan aldrig presentera denna typ av folkliga yttringar. Ni har era propaganda klipp med 100 betalda demonstranter. Fatta en sak - i Donbass är folk zombies, totalt opolitiska så vida de inte betalas. Kommunisterna är bussade till Mykolaiev.
Jag ser kvinnor "som höjer sina röster", om du förstår den gamla referensen till en känd sång. Är de då automatiskt kommunister? Hur identifierar du dem? Hur vet du att de har bussats in? Allvarligt menad fråga.
Jag kollade upp din länk. Jag förstår väl varför Maidan2 startade i fattiga Ukraina, som länge plundrats av oligarker och politiker. Det var en folklig protest, som starka inhemska och utländska krafter utnyttjade och sedan perverterade, enligt min mening. Att flytta fokus är ett klassiskt knep. Då sitter oligarkerna ganska säkra och det utländska inflytandet också. Situationen i Ukraina är nu värre än före Maidan och jag tror att du vet det.
De sista stora svenska demonstrationer jag minns ägde rum på 80-talet då hundratusentals demonstrerade mot kärnkraften. De ledde ingenstans.