2015-04-03, 00:35
Medlem
SoulAmazins avatar
Letar efter en god, "alldaglig" parfym som funkar för de flesta tillfällen. Helst något som funkar för en vid tidiga tjugoårsåldern. Väldigt vag beskrivning, vet, men jag hoppas ni fattar.

Kan sträcka mig till 700 kr. Tips?
Citera
2015-04-03, 12:15
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Du kan ju alltid fråga någon annan om dom känner doften efter ett par timmar. Din näsa kanske har vant sig och då brukar man tro att man är doftlös.
Men jag uppfattar också Intensa som ganska svag och det är nog bara att gilla läget. Sälja den möjligtvis. På mig verkar Essenza ha bäst prestanda men det låter jag vara lite osagt då jag inte hårdtestat den.

Löste problemet med att beställa en 5ml "reseflaska" som är påfyllningsbar, får helt enkelt fylla på när jag tycker den avtagit.
Citera
2015-04-03, 14:25
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Letar efter en god, "alldaglig" parfym som funkar för de flesta tillfällen. Helst något som funkar för en vid tidiga tjugoårsåldern. Väldigt vag beskrivning, vet, men jag hoppas ni fattar.

YSL - L'homme
Citera
2015-04-03, 15:21
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilloptimerare
YSL - L'homme

L'homme har jag faktiskt tänkt på väldigt länge, men jag känner mig tveksam till dess hållbarhet. Känns som om den försvinner ganska snabbt : /
Citera
2015-04-03, 16:36
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
L'homme har jag faktiskt tänkt på väldigt länge, men jag känner mig tveksam till dess hållbarhet. Känns som om den försvinner ganska snabbt : /

Antar du inte kommer sampla så om du vill hitta några bra designerparfymer som är fräscha och funkar bra på dagen.

YSL- l'homme
Chanel - Allure Homme
Chanel - Platinum egoiste
Citera
2015-04-03, 17:08
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Dior Homme Sport
Citera
2015-04-03, 17:54
Medlem
Citat:

YSL l'homme som många skrivit, är själv student och kör ofta den under dagarna.
Annars D&G - the one, kanske något svag, men luktar gott och kommer inte att slå andra i ansiktet med doften, funkar dvs till de flesta tillfällen som middagar, skola, jobb osv.
Annars gå in på kicks/nk/åhlens eller vart du nu kan lukta på parfymer och lukta dig fram till någon, bättre det än att blindköpa och bli besviken.
Citera
2015-04-04, 17:11
Medlem
Acqua di parma blue vs. colonial??

Vår och sommardoft. Farbror på 30+

Vad tycker ni?
Citera
2015-04-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Acqua di parma blue vs. colonial??

Vår och sommardoft. Farbror på 30+

Vad tycker ni?

AdP Blue? Mediterraneo-serien, du menar?
Citera
2015-04-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
AdP Blue? Mediterraneo-serien, du menar?

Aah.. Sorry. Så vad sägs?
Citera
2015-04-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Aah.. Sorry. Så vad sägs?
Gillar inte direkt någon doft i Mediterraneo-serien. Några är helt OK.

AdP Colonia är en given klassiker och fungerar alltid. Där lägger jag min röst och jag vet att fler här gör det också.
Citera
2015-04-05, 16:11
Medlem
Hur brukar ni göra när ni är ute/reser? Köper ni travelspray? Sällan jg hittar sådana. Ahade en 20ml armani Code jag älskade..

Ingen som bet var man kan köpa små *oanvända* påfyllnigabra provflaskor med pump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in