Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Åsa var inte hans fru. Det var hans älskarinna vid tiden.
Han var på väg att skilja sig från sin fru. Därför bodde han stundvis hos Ebbe. Men senare gifte han sig med Åsa.
Som jag skrivit ett antal gånger nu. Åsa är den personen som både kan konfirmera och förneka. Det är väl henne som Wall med andra borde närma sig. Hon var vid tiden polis. Vad var hon efter den tiden. När slutade hon och varför.
Misstänkt lite har sipprat fram avseende henne. Förutom att det var en inofficiell sanning att det var där HH häckade mordnatten. Och att hon bodde på samma adress i Solna som Kohut. Sägs det.
OBSERVERA! Både Holmer och Dahlgren anger henne som ett vittne i sammanhanget under samma kväll. Vilken utsago stödjer hon idag tro. Eller är det tystnaden som gäller.
När 2 personer anger samma vittne i ett skeende så måste någon ha fel. Samtidigt som det utpekade vittnet inte hörs. Vem sitter då med makten att avgöra. Långt efter mordet och HH.
Sorry. Du har rätt.
Jag var lite snabb på hanen.
Vad finns det flr info om denna Åsa? Kan inte minnas att jag läst nå djuoare info om henne.
Edit.
Hittade hennes efternamn. Väldigt lite har skrivits om henne. Fast hon har pekats ut som en person som påstås varit en del av detta.
Kan inte minnas att någon av palmemordets privatspanare har tagit upp henne.
Att Dahlgren droppade hennes namn genom brevlådan var nog ett sett att visa att han skulle gå ner skjutandes. Han visste nog att hans tid var räknad och ville inte skydda HH längre.
Att ingen har snappat upp det är förvånade.